Crytek potvrdil remasterovanou trilogii Crysis

Dřívější náznaky a spekulace byly pravdivé. Obstojí vylepšené verze proti skvělým modům?

Zdroj: Crytek
2. 6. 2021

Na konci května začali vývojáři z Cryteku nenápadně lákat na možný remaster druhého dílu střílečky Crysis. Informovali jsme vás o prvním obrázku a několika tweetech, které působily jako předzvěst budoucího oznámení. Na něj ostatně vsázela i řada dosavadních spekulací a objevovaly se rovněž úvahy o možném vylepšení třetího dílu, případně vydání celé remasterované trilogie v jednom balení. A jak fanoušci s insidery naznačovali, tak se i skutečně stalo – Crytek včera v podvečer potvrdil, že na vylepšenou jedničku skutečně naváže zbylými dvěma díly a společně, či samostatně si je hráči budou moci pořídit už na podzim.

„Crysis Remastered Trilogy bude obsahovat singleplayerové části Crysis, Crysis 2 a Crysis 3, optimalizované vývojáři ze Saber Interactive pro PC a dnešní konzole,“ říkají vývojáři jasně v krátké zprávě na oficiálním webu. Všechny tři díly budou dostupné na PC, Switchi a obou generacích PlayStationu, resp. Xboxu s tím, že Crytek potvrzuje ještě lepší zážitek na PS5 a Xbox Series, byť se nebude jednat o nativní verze. Aktuální zpráva je ale prostá jakýchkoliv technických detailů o rozlišení, frekvenci snímků či dílčích vylepšení, na které si musíme počkat minimálně do období veletrhu E3.

Jediný, kdo se k vlastnímu vylepšení dalších dílů Crysis vyjádřil, byl projektový manažer Steffen Halbig, který ale opět lákal pouze na lepší zážitek a možnost projít si celou sérií najednou, ať už se hráči řadí k veteránům, nebo přijdou do styku s Crysis vůbec poprvé. Na tomto místě je ale nutné upozornit, že si hra s sebou stále nese přídomek grafického benchmarku a v minulosti se dočkala obrovské podpory ze strany autorů modifikací. To byl ostatně problém už u remasteru prvního dílu, který museli vývojáři dokonce odložit kvůli tomu, že v něm hráči neviděli s přihlédnutím k modifikacím žádnou přidanou hodnotu.

To může být nakonec problém i deset, resp. osm let starých pokračování, které v základní vanilla verzi vypadají minimálně po grafické stránce velmi dobře. Skutečně posunout je proto může jen velmi výrazný zásah, který ale na druhou stranu vzhledem k povaze remasterů neočekáváme. Ray tracing je určitě cesta, jak nechat vyniknout jednotlivé scény a podpora technologií jako DLSS či FidelityFX Super Resolution by mohla umožnit hraní v opravdu vysokém rozlišení, upřímně jsme ale zvědaví, zda to bude stačit.

Jasno bychom měli mít na podzim, kam Crytek cílí s plánovaným vydáním, podobně jako v případě prvního dílu ale očekáváme názorné ukázky jednotlivých změn ve videích a další doplňující zprávy.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru