Crossfire: Legion, Prime Matter, Smilegate, Crossfire: Legion láká na klasickou RTS v rychlém tempu

Crossfire: Legion láká na klasickou RTS v rychlém tempu

Autoři Homeworldu nás vezmou do unikátního světa populární jihokorejské taktické akce

Zdroj: Blackbird Interactive
18. 1. 2022
Název: Crossfire: Legion Vývojář: Vydavatel: , Platformy: Žánr: Datum vydání: 8. 12. 2022
Crossfire: Legion

Kanadské studio Blackbird Interactive, které tvoří veteráni týmu Relic Entertainment, má na kontě strategii Homeworld: Deserts of Kharak a aktuálně pracuje na hrách Hardspace: Shipbreaker a Homeworld 3. Přesto se jeho autoři pustili do třetího projektu a tím je strategie Crossfire: Legion. Zatímco Hardspace: Shipbreaker vydává společnost Focus Entertainment a Homeworld 3 pak Gearbox, Crossfire: Legion patří do portfolia nového labelu Prime Matter. A také společnosti Smilegate.

Hra byla oznámena loni v červnu a slibuje návrat klasické real-time strategie v moderní grafice. Nejde ovšem tak docela o neznámý svět. Jak už název napovídá, titul je založen na IP Crossfire společnosti Smilegate, která se za tímto účelem spojila s Prime Matter. Chce totiž svou značku rozšířit o další platformy a žánry. Smilegate přitom slibuje, že Legion není jen pro ty, co už tento svět znají, ale cílí obecně na příznivce klasických real-time strategií, což je na hře poznat na každém kroku.

Autoři nás lákají na unikátní svět a hratelnost ve vysokém tempu, což můžeme potvrdit.

V době oznámení jsme se toho o mnoho víc o novince nedozvěděli. My jsme se však zúčastnili preview akce, kde jsme se dočkali pár dalších podrobností. Autoři nás lákají na unikátní svět a hratelnost ve vysokém tempu, což můžeme potvrdit. Místy jsem si vzpomněl na klasiku Z od studia The Bitmap Brothers.

Tým už představil dvě hratelné frakce – Global Risk a Black List. Tím však jejich výčet nekončí. Třetí stranu chtějí vývojáři představit už v únoru. Hra nabídne singleplayerovou kampaň, kooperativní scénáře a hlavně bohatou podporu a nabídku v multiplayeru. Díky Steam Workshopu si budou moci hráči vytvářet a sdílet vlastní mapy z editoru úrovní. Naše prezentace se však točila zejména okolo hry více hráčů.

Když vývojáři mluví o klasické real-time strategii, neznamená to, že hra nemá vlastní specifika, ale skutečně stojí na osvědčených základech a letitých pilířích. Při omezené konkurenci v posledních letech to nemusí být nutně hendikep. Budujete svou bázi budovu po budově a jednotlivé struktury rozmisťujete podle svého uvážení na mapy, které se samozřejmě liší svou velikostí i charakterem.

Hra spoléhá na poměrně staromódní stylizaci i rozhraní, v němž budou veteráni rychle doma a nesnaží se na první pohled o žádnou velkou revoluci.

Těžíte suroviny, postupně postavíte kasárna, továrny i obranné věže. Vyrábíte jednotky, vylepšujete některé budovy a snažíte se opevnit vlastní základnu. S přibývajícími minutami dojde na motorizované i letecké jednotky a jakmile vám začne být váš kraj příliš těsný nebo budete potřebovat více surovin, zamíříte k dalším výnosným zdrojům. Hlídat si musíte i limit aktivních jednotek. Hra přitom spoléhá na poměrně staromódní stylizaci i rozhraní, v němž budou veteráni rychle doma a nesnaží se na první pohled o žádnou velkou revoluci, pokud jde o základní mechanismy. Nuance pak prověří až čas.

Teď v lednu odstartuje technický test, který nabízí dvě mapy, dvě základní frakce a klasický versus mód proti jinému hráči/hráčům nebo umělé inteligenci. V únoru pak dorazí veřejné demo s novými mapami a třetí frakcí. V březnu přibudou žebříčky a o měsíc později kromě nových módů a map také veřejná open beta. Autoři říkají, že chtějí do vývoje zapojit komunitu, jak je v podobných případech typické a ladit hru podle zpětné vazby od fanoušků.

Zdroj: Blackbird Interactive

Hráči tak budou moci sami brzy otestovat, zda jim je novinka sympatická. I když autoři říkají, že chtějí oslovit také ty, kteří tento svět neznají a dosud se s ním třeba vůbec nesetkali, není těžké dovtípit se, že fanoušci se tu budou především cítit jako ryba ve vodě. Původní taktická first person akce CrossFire debutovala pro PC v Jižní Koreji už v roce 2007 a brzy se stala mimořádně populární také v Číně a dalších asijských zemích.

Díky tomu se IP dočkala dalších odboček a adaptací. Vznikl televizní seriál a chystá se film. Postupně vyšlo několik spin-offů včetně mobilní real-time strategie Crossfire: Warzone pro iOS a Android z roku 2020. Hráči na Západě pak mají letos přijít na chuť konzolové odbočce CrossfireX, která míří exkluzivně na Xbox One a Xbox Series. Na příběhové kampani navíc pracuje finské studio Remedy, a to už od roku 2016. CrossfireX vyjde 10. února a třeba umete cestu pro Crossfire: Legion.

# budoucnost # real-time # sci-fi # strategie

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru