Ne vždy se o rušení her dozvídáme od samotných vývojářů a ne vždy musí jít o formálně představené tituly. Právě to potkalo hry od Bluepoint Games a Bend Studio, jež měly být dalšími live service tituly v rámci ambiciózního plánu společnost Sony v tomto odvětví. Zrušení, o němž informoval novinář Jason Schreier s potvrzením samotné společnosti, se stalo dalším nezdarem, jichž má Sony už několik, což ostatně už vedlo redukování plánů. A i když to asi nemusí být příliš překvapivé, novinář Jeff Grubb ve svém pořadu Game Mess Decides tvrdí, že zlomem byl mimořádný neúspěch Concordu, kvůli kterému se v Sony rozhodli přehodnotit zbývající projekty.
Průběžné přehodnocování samozřejmě není ničím neobvyklým, nejen v herním vývoji, zde to ovšem podle Grubbových informací mělo zajít až tak daleko, že to mají live service tituly teď podstatně těžší a musí se více snažit, aby postupovaly dál s vidinou vydání. Podle jeho slov mělo být mimořádné selhání Concordu pro společnost vyloženě šokující. Nelze však vyloučit, že může jít o poněkud nadnesené vyjádření, jelikož obavy z dalšího neúspěchu jsou nicméně za těchto okolností pochopitelné, navíc si podle všeho v Sony byli možných problémů vědomi ještě před vydáním Concordu. Faktem ale je, že problémy přetrvávájí.
Jak už však zaznělo zde i v předchozím článku informujícím o zrušení her od studií Bluepoint a Bend, přičemž v tom prvním údajně vznikal live service titul ze světa God of War, není to poprvé. K přehodnocování docházelo už dříve a Sony postupně ubírala ze svých chystaných live service projektů. Zrušení se dočkal roky vyvíjený multiplayer The Last of Us, Spider-Man se nedočkal multiplayerové hry The Great Web, o níž jsme se dozvěděli díky únikům, za oběť těžkým časům v Sony měla zkraje roku 2024 padnout i údajná live service hra Twisted Metal, otřesy v Bungie zase měly vést ke zrušení spin-offu Destiny nazvaného Payback.
Bungie nicméně stále pracuje na Marathonu, ve studiu Haven vzniká FairGame$, zatímco v Guerrilla Games by se nadále měla kutit multiplayerová hra Horizon. O těch toho ale mnoho nevíme, nepočítáme-li související problémy a nepříliš jasnou komunikaci kolem Marathonu. Ten je však společně s FairGame$ alespoň formálně oznámen, což mu však za těchto okolností ještě nutně nezaručuje bezpečí. V Sony se mohou prozatím stále těšit z úspěchu a popularity Helldivers 2, ale je otázkou, zda se k němu připojí některý z vyvíjených projektů.
@Figi No označil jsi Dustborn, hru ve které jsou lidé jiné barvy pleti, za zvrácenost aniž bys mluvil třeba o gameplayi či dalších věcech tudíž jde o jinou barvu pleti.
A to s tou postelí jsem myslel to že se těch lidí tak bojíš že nutíš maminku aby se ti tam podívala aby jsi mohl klidně spát.
Fantazie ti nechybí a určitě máš přichystané i další příběhy o tom co dělám, čeho se bojím, kdo mě z rodiny utěšuje atd..
Bohužel s chápáním textu máš docela velký problém a tak nevím, jestli má smysl ti něco vysvětlovat.
Jde vidět, že absolutně netušíš o čem Dust born je a jediné co ses dočetl, že je tam různorodost postav, takže i lidé jiné barvy pleti.
Fakt, že je tam politika nenávisti k bělochům a všemu tradičnímu si už nejspíš vynechal.
Nic takového jako správná barva kůže nebo správná sexuální orientace neexistuje, všeci sme lidi a je jedno kdo patří k jaké rase a kdo koho má rád. Problém nastává v momentě, kdy se na jedno z toho útočí, dělá se z toho něco co je třeba ponížit, zničit. Přesně to co se děje v této hře.
hahahaha a pořád si to korporát nepřizná a nepřizná… to copium a woke rakovina je šílená…. že concord bude fail předvídal kdejaký youtuber už před lety a velký megakorporát s armádou svých lokajů to nečekal. Ha, já jim to tak přeji. Západní společnost potřebuje masivní flop jako celek a pak začít od začátku znovu a lépe, bez zrůdného vlivu progresivní levice. Moc mě těší, že k tomu směřujeme.
Jestli si sony mylsí, že své woke agitky nacpe místo do live servicu do SP hry a že jim to lidé budou baštit, čeká je další nemilé překvapení.
Preraziť live-service hrami je veľmi náročné a veľmi nevyspytateľné. Je to veľký risk a nikdy nevieš, čo uspeje a čo nie. Concord bol zle nastavený hneď od začiatku. Mňa neúspech neprekvapil. Ja chápem, že chcú mať aj dlhodobý zdroj príjmu, ale musia ísť na to inak. Bohužiaľ.
A dobre vedia, že stále to budú primárne ťahať kvalitné singleplayer hry. Rovnako im je jasné, že majstri sú práve v nich.
Ich konzoly som si kúpil vždy kvôli nim. Až na druhom mieste boli multiplatformové hry. Multiplayer hry nehrávam prakticky vôbec, lebo ani nemám s kým a nemám na ne ani čas. Hlavne mám rád dobré príbehy a tie mi takýto žáner neponúka.
Z tohoto rušení mám upřímnou, velkou radost, jen mě mrzí, kolik času a talentu svých vývojářů na to vyplýtvali.
Problém je v tom, že Sony za Jima Ryana se chovala, jako by nechápala svou hráčskou základnu- PlayStation si jen málokdo koupil kvůli tomu, aby na něm hrál primárně multiplayerové a online záležitosti. Ano, když už ho měli, tak si tam taky pořídili Call of Duty (též jsem tím vinen) a hráli ,co já vím, třeba Fortnite, Genshin, atd., což jsou ovšem celosvětově úspěšné a zavedené značky, a všechny tyto MP a live service hry měly jednu věc společnou- zrodily se na PC či na mobilu- protože to je to, co všichni lidi mají a kde tudíž od počátku hrají; konzoli si koupí později až ten, kdo už je fanda do her, právě na ty „lepší“ či „exkluzivní“ zážitky, třeba právě ty velké, příběhové 3rd person akční adventury, ve kterých Sony byla kovaná (u Microsoftu to byly střílečky, u Nintenda zas plošinovky).
Ano, i na PlayStationu si člověk mezi velkými „releasy“ ukrátí čas hraním multiplatformních titulů, online či live-service záležitostí, ale pořád platí to, že hráči od Sony čekají ty velké sólo hry- a pokud ty nepřichází, pak se jim pomalu lidi přesouvají na jiné platformy- zpátky na PC či mobily, a dnes možná kvůli Game Passu i na Xbox.
Druhý nesmysl je pak domnívat se, že na jedné platformě může vzniknout veleúspěšná MP hra- PlayStation má sice hodně hráčů, ale pořád je to uzavřená komunita. Tak si představte, že takhle přijdete za kámošem: „Čau, našel jsem jednu fakt super novou MP hru, zapaříme?“ „Jo, proč ne?“ „Ale musíš si koupit PS5…“
Tak snad se v Sony poučili a nenechají si úplně ujet vlak. Byla by to škoda.
Môžem jedine súhlasiť. Nehovoriac o tom, že žiadna live-service hra to nemá na ružiach ustlané. Je to veľký risk a nikdy nevieš, s čím prerazíš a s čím nie.
Dokud si Sony bude samo sobě lhát, že za neúspěch Concordu může vše krom progresivní politiky, bude vydávat jen další a další propadáky. Po neuvěřitelném úspěchu Marvel Rivals, což je prakticky kopie Concordu, jen bez zrůdných postav, už hloupé výmluvy od Sony neobstojí. Je třeba vyházet woke aktivisty z vývojářských pozic a nabrat lidi, kteří skutečně umí dělat hry a vše bude v pořádku.
Jojo, určitě je jediný rozdíl mezi Concordem a Rivals ta zlá woke ideologie! Vůbec v tom nehrála roli cena nebo popularita značky. Nene, za všechno může woke!
Zbytečně se snažíte hošánci. Fakta mluví jasně. Concord byl zatracen ještě dříve než vyšel, než se vůbec zjistilo jak se bude hrát.
A kdyby cena rozhodovala, dali by nakonec Concord taky free2play, ale asi věděli proč to nemá smysl, pač ani tak by to nikdo nehrál.
Je třeba se vrátit do reality.
Nezlob se, ale mluvis o faktech avsak ohanis se dojmy. Ano, nezajem o Concord byl videt uz pred launchem (malo lidi v bete, malo wishlistovani). Nalepka woke a nasledny hejt urcite nepomohl. Ale bylo to to hlavni? Nebo jen vykrik hlasite mensiny? Obdobne flopnula i spousta jinych her v poseldnich letech. Fakta sem, prosim.
Maxx. Fakta jsou prodeje každé hry která nálepku woke dostala.Jestli je to křik menšiny není důležité, protože to přesvědčí i ty, kteří se o woke nezajímaj. Drtiva většina hráčů chce hrát za sympatické postavy, a je fuk jestli jde o muže nebo ženu.
Ano, myslím si, že Concord zabila woke ideologie, pač hře ani nedala šanci. A taky věřím, že bez toho by hra dokázala zaujmout dostatek lidí. Nejspíš by se nikdy nedostala do top 10 her a nikdy by ani nebyla zisková, ale zároveň by to nebyl takový extrémní propadák.
Fakta? Dobre, takže fakta – Warhammer 40k Space Marines 2 pred vydaním tiež spamovali všade že je to woke. Hlavnou scénarístkou je Ashley Cooper, queer (transgender) ktorá na písala že nenávidí mužov. A ako dopadla hra? Nehovoriac že na „woke detektoru“ má hodnotenie takéto „Contains overtly pro-DEI messaging. The ultramarines seen in-game are improbably diverse. Features front-line female combatants, including an improbable female authority figure.“
Teraz keď už poznáme „fakty“ čo tak sa zamerať na pravý dôvod. Cena, nulová reklama ale hlavne nasytený trh Už nie je priestor pre ďalšiu akčnú live service hru a môžu sa snažiť ako chcú. Všetky za posledných pár rokov skončili. Hyperscape, Spellbreak, Rumbleverse a kopec iných hier. Na úspech treba správne načasovanie, „špeciálnu príchuť“ a možno aj využiť príležitosť keď konkurencia vydá pokazený patch.
Úplne rovnaký moment nastal pred 15. rokmi s moba hrami. Každá spoločnosť chcela svoju vlastnú moba hru. DC komixy, Marvel komixy, Pán prsteňov, Dead Island moa hra, Blizzard (aj keď chvíľu im to fungovalo no potom to dhlý čas dotoval). Vyšlo možno tak 50 moba hier a koľko z nich sa dnes hraje? dota 2 a lolko. To isté sa deje aj teraz. Herné spoločnosti v tom vidia jednoduchú prácu ako zarábať obrovské peniaze za nič, za to že mesačne vydajú pár skinov. Takže svoje šťastie budú pokúšať stále a väčšinou to nevyjde
Pokud vím, Space marine 2 byl naopak pod útokem woke aktivistu, kteří vyčítali hře že je málo progresivní.
A jestli ten tvůj Woke detektor dokázal ve hře najít jen to, že tam jsou ženy jako bojovnice, to pak hra má velký problém 🙂
Kdo na hře dělal je mi celkem u zadku, pokud svou práci dělá dobře.
Tvou informaci o Ashley Cooper jsem si vyhledal a píšou, že byla v roce 2023 vyhozená a ke konci už na hře nedělala. Jak moc je tato informace pravdivá nevím, to at si každý už prověří sám.
Neustále výmluvy o nasyceném trhu, o tom jak už na takové hry není místo jsou právě po úspěchu Marvel rivals směšné. Klidně k tomu můžem ještě přidat Deadlock od Valve, který si taky nevede špatně.
A cena absolutně nehraje roli, protože pokud je produkt kvalitní, hráči jsou ochotní zaplatit, pokud ví, že ve hře budou trávit stovky hodin. A reklamu měl Concord masivní.
Konkurence je dnes drsná a nalákat dostatek hráčů na svou hru je každým dnem složitější a složitější. „Proto nejlepší strategie je do hry cpát něco, co nikdo nechce“ (teda až na těch pár procent co hry stejně nekupují, jen umí na vše tradiční nadávat na sociálních sítích) pravda ne?
Sorry, ale kolegovia majú pravdu. Marvel je svetovo známa a populárna značka. Už len to značí, že budú Marvel Rivals úspešné. Nehovoriac o tom, že to je free-to-play a nestojí 40€ ako Concord 🙂
Podle týhle logicky by Marvel Avengers nebo Guardians of the Galaxy měly bejt úspěchy jako Rivals, přece světově známá a populární značka ne? A byly to komerční propadáky.
Fifi má pravdu že spousta lidí podceňuje nechuť herní komunity at large k čemukoliv co závání wokesterstvím.
Určite nie, a to vidíš napríklad na predajoch The Last of Us Part II alebo na sledovanosti seriálu TLOU. Značka samotná nestačí, áno, ale je vyššia šanca na úspech určite. Pretože ľudia to poznajú a majú radi. GotG finančne veľmi neuspelo, ale hodnotenia hráčov a recenzentov hovoria niečo iné 🙂 Čiže nie, pán kolega nemá pravdu a jeho tvrdenia sú mimo 🙂
Dust born má na steamu taky „Spíše kladné“ hodnocení, přitom tu zvrácenost skoro nikdo nehrál a nehraje.
Hodnocení je v takovém případě úplně mimo, protože ho hodnotí hlavně ti, kterým se tento rasistický styl hry líbí.
Většiná rozumných hráčů ten paskvil ignorovala.
Last of us 2 bych sem fakt netahal, pač hra sice byla težce woke, ale zároveň ve všem ostatním byla nadprůměrná a zároveň těžila z úspěchu jedničky. Serial je natočený dobře a až na pár drobnosti tam není moc co hejtit, takže toto bych jako příklad už vůbec nepoužil.
Je jasné, že ne všechny hry můžou být veleúspěšné, ale můžou se pokusit aspoň o udržitelný průměr. Bohužel cpaním woke ideologii hru zničí a pak se diví, proč jejich skvělej výtvor nikdo nekupuje. A je často jedno, jestli přímo ve hře něco je, nebo na hře je podepsané nějaké Sweet baby inc a podobné dobroty, už jen to sníží prodeje.
@Figi Takže když člověk jiné barvy pleti se objeví ve hře, tak je to zvrácenost? Musí to být pro tebe těžké se takhle bát vlastního stínu a dívat se denně pod postýlku.
tlou 2 byl hlavně podvod na lidi, kteří koupili hru s tím, že dle trailerů které předkládaly lživé informace se bude hrát za joela, od té doby byla reputace naughty dog vyválená v bahně a intersexual galactic po zásluze zesměšňované celým internetem už roky od vydání.
Dinor. Určitě mi povíš, kde si v mém komentu vyčetl něco o lidech jiné barvy pleti, a nebo že je hledám pod posteli.
Nebo si prostě něco chtěl napsat a nic inteligentního tě nenapadlo, tak si tu hodil první blábol který se ti zrodil v hlavě.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
A to s tou postelí jsem myslel to že se těch lidí tak bojíš že nutíš maminku aby se ti tam podívala aby jsi mohl klidně spát.
Bohužel s chápáním textu máš docela velký problém a tak nevím, jestli má smysl ti něco vysvětlovat.
Jde vidět, že absolutně netušíš o čem Dust born je a jediné co ses dočetl, že je tam různorodost postav, takže i lidé jiné barvy pleti.
Fakt, že je tam politika nenávisti k bělochům a všemu tradičnímu si už nejspíš vynechal.
Jestli si sony mylsí, že své woke agitky nacpe místo do live servicu do SP hry a že jim to lidé budou baštit, čeká je další nemilé překvapení.
A dobre vedia, že stále to budú primárne ťahať kvalitné singleplayer hry. Rovnako im je jasné, že majstri sú práve v nich.
Ich konzoly som si kúpil vždy kvôli nim. Až na druhom mieste boli multiplatformové hry. Multiplayer hry nehrávam prakticky vôbec, lebo ani nemám s kým a nemám na ne ani čas. Hlavne mám rád dobré príbehy a tie mi takýto žáner neponúka.
Problém je v tom, že Sony za Jima Ryana se chovala, jako by nechápala svou hráčskou základnu- PlayStation si jen málokdo koupil kvůli tomu, aby na něm hrál primárně multiplayerové a online záležitosti. Ano, když už ho měli, tak si tam taky pořídili Call of Duty (též jsem tím vinen) a hráli ,co já vím, třeba Fortnite, Genshin, atd., což jsou ovšem celosvětově úspěšné a zavedené značky, a všechny tyto MP a live service hry měly jednu věc společnou- zrodily se na PC či na mobilu- protože to je to, co všichni lidi mají a kde tudíž od počátku hrají; konzoli si koupí později až ten, kdo už je fanda do her, právě na ty „lepší“ či „exkluzivní“ zážitky, třeba právě ty velké, příběhové 3rd person akční adventury, ve kterých Sony byla kovaná (u Microsoftu to byly střílečky, u Nintenda zas plošinovky).
Ano, i na PlayStationu si člověk mezi velkými „releasy“ ukrátí čas hraním multiplatformních titulů, online či live-service záležitostí, ale pořád platí to, že hráči od Sony čekají ty velké sólo hry- a pokud ty nepřichází, pak se jim pomalu lidi přesouvají na jiné platformy- zpátky na PC či mobily, a dnes možná kvůli Game Passu i na Xbox.
Druhý nesmysl je pak domnívat se, že na jedné platformě může vzniknout veleúspěšná MP hra- PlayStation má sice hodně hráčů, ale pořád je to uzavřená komunita. Tak si představte, že takhle přijdete za kámošem: „Čau, našel jsem jednu fakt super novou MP hru, zapaříme?“ „Jo, proč ne?“ „Ale musíš si koupit PS5…“
Tak snad se v Sony poučili a nenechají si úplně ujet vlak. Byla by to škoda.
A kdyby cena rozhodovala, dali by nakonec Concord taky free2play, ale asi věděli proč to nemá smysl, pač ani tak by to nikdo nehrál.
Je třeba se vrátit do reality.
Ano, myslím si, že Concord zabila woke ideologie, pač hře ani nedala šanci. A taky věřím, že bez toho by hra dokázala zaujmout dostatek lidí. Nejspíš by se nikdy nedostala do top 10 her a nikdy by ani nebyla zisková, ale zároveň by to nebyl takový extrémní propadák.
Teraz keď už poznáme „fakty“ čo tak sa zamerať na pravý dôvod. Cena, nulová reklama ale hlavne nasytený trh Už nie je priestor pre ďalšiu akčnú live service hru a môžu sa snažiť ako chcú. Všetky za posledných pár rokov skončili. Hyperscape, Spellbreak, Rumbleverse a kopec iných hier. Na úspech treba správne načasovanie, „špeciálnu príchuť“ a možno aj využiť príležitosť keď konkurencia vydá pokazený patch.
Úplne rovnaký moment nastal pred 15. rokmi s moba hrami. Každá spoločnosť chcela svoju vlastnú moba hru. DC komixy, Marvel komixy, Pán prsteňov, Dead Island moa hra, Blizzard (aj keď chvíľu im to fungovalo no potom to dhlý čas dotoval). Vyšlo možno tak 50 moba hier a koľko z nich sa dnes hraje? dota 2 a lolko. To isté sa deje aj teraz. Herné spoločnosti v tom vidia jednoduchú prácu ako zarábať obrovské peniaze za nič, za to že mesačne vydajú pár skinov. Takže svoje šťastie budú pokúšať stále a väčšinou to nevyjde
A jestli ten tvůj Woke detektor dokázal ve hře najít jen to, že tam jsou ženy jako bojovnice, to pak hra má velký problém 🙂
Kdo na hře dělal je mi celkem u zadku, pokud svou práci dělá dobře.
Tvou informaci o Ashley Cooper jsem si vyhledal a píšou, že byla v roce 2023 vyhozená a ke konci už na hře nedělala. Jak moc je tato informace pravdivá nevím, to at si každý už prověří sám.
Neustále výmluvy o nasyceném trhu, o tom jak už na takové hry není místo jsou právě po úspěchu Marvel rivals směšné. Klidně k tomu můžem ještě přidat Deadlock od Valve, který si taky nevede špatně.
A cena absolutně nehraje roli, protože pokud je produkt kvalitní, hráči jsou ochotní zaplatit, pokud ví, že ve hře budou trávit stovky hodin. A reklamu měl Concord masivní.
Konkurence je dnes drsná a nalákat dostatek hráčů na svou hru je každým dnem složitější a složitější. „Proto nejlepší strategie je do hry cpát něco, co nikdo nechce“ (teda až na těch pár procent co hry stejně nekupují, jen umí na vše tradiční nadávat na sociálních sítích) pravda ne?
Fifi má pravdu že spousta lidí podceňuje nechuť herní komunity at large k čemukoliv co závání wokesterstvím.
Hodnocení je v takovém případě úplně mimo, protože ho hodnotí hlavně ti, kterým se tento rasistický styl hry líbí.
Většiná rozumných hráčů ten paskvil ignorovala.
Last of us 2 bych sem fakt netahal, pač hra sice byla težce woke, ale zároveň ve všem ostatním byla nadprůměrná a zároveň těžila z úspěchu jedničky. Serial je natočený dobře a až na pár drobnosti tam není moc co hejtit, takže toto bych jako příklad už vůbec nepoužil.
Je jasné, že ne všechny hry můžou být veleúspěšné, ale můžou se pokusit aspoň o udržitelný průměr. Bohužel cpaním woke ideologii hru zničí a pak se diví, proč jejich skvělej výtvor nikdo nekupuje. A je často jedno, jestli přímo ve hře něco je, nebo na hře je podepsané nějaké Sweet baby inc a podobné dobroty, už jen to sníží prodeje.
Nebo si prostě něco chtěl napsat a nic inteligentního tě nenapadlo, tak si tu hodil první blábol který se ti zrodil v hlavě.