Codemasters potvrzují své zapojení do vývoje NFS

Nástupci Evolution Studios z pobočky v Cheshiru se nově řadí přímo pod Criterion Games

Zdroj: ilustrační foto, Electronic Arts
12. 5. 2022
Název hry: Need for Speed (2022) Vývojář: Vydavatel: Žánr:

Na konci dubna vyšlo z pracovních nabídek studia Codemasters Cheshire najevo, že se tento tým podílí společně s lidmi z Criterion Games na dalším dílu série Need for Speed. Jde o přímé nástupce dnes již zrušeného Evolution Studios, které se v době fungování pod Sony podepsalo pod hry jako WRC, MotorStorm a naposledy Driveclub. Po svém zrušení se jednotliví vývojáři přesunuli do Codemasters, pracovali na závodní arkádě Onrush i hře Dirt 5, aby po nepříliš velkém úspěchu sloužili dále coby podpůrný tým pro ostatní projekty Codemasters. Nyní už oficiálně ale načínají novou kapitolu, když se studio v Cheshiru přidává do struktury zmíněných Criterion Games a bude sloužit jako jejich druhá pobočka.

„Můžeme potvrdit, že Criterion Games a vývojový tým v Codemasters Cheshire se oficiálně spojují, aby tvořili budoucnost série Need for Speed,“ zní prohlášení vývojářů, ve kterém potvrzují i ono založení druhého plnohodnotného vývojového centra. „Tato integrace stojí na těsném partnerství obou studií, které vznikalo v uplynulých několika měsících,“ dodávají pak Codemasters a nepochybně se tím vrací k oněm inzerátům zmíněným v úvodu. „Sdílíme společné hodnoty a podobnou kulturu. Věříme, že spojení obrovského bohatství v podobě zkušeností obou týmů povede k vývoji těch nejlepších závodních her pro naše fanoušky,“ uzavírá pak centrála Codemasters a nechává své studio z Cheshiru vyplout vstříc novým zkušenostem.

Bez hlubší znalosti pravomocí a úkolů, které bude tento tým plnit, je však nesnadné změnu hodnotit. Nabízí se totiž i kritický pohled s odvoláním na zmiňované hry Onrush a Dirt 5, které díru do světa závodních her neudělaly a na základě nich nelze alespoň prozatím očekávat od týmu z Cheshiru příliš. Je nutné také upozornit, že ačkoliv jde o nástupce Evolution Studios, hybná síla tohoto studia v podobě Paula Rustchynského, už v týmu obsažena není, když oblíbený game director v roce 2018 odešel z Codies do Slightly Mad Studios. Chvíli se mohlo zdát, že Rustchynsky oslaví návrat do Codemasters díky akvizici právě studia Slightly Mad, ale antipatie jsou zřejmě silnější a lodivod vývoje Driveclubu už dva roky pracuje v Avalanche Studios. Pokud vás zajímá víc o Criterionu, sepsal jsem před dvěma lety krátký komentář, ve kterém jsem se snažil vystihnout, že ani tohle studio už není, co bývalo, takže ani v tomto případě není výsledek zaručen.

Na konto nového Need for Speed, které bylo odloženo i z toho důvodu, že Criterion Games museli přiložit ruku k dílu na Battlefieldu 2042, toho oficiálně nevíme mnoho – hra nebyla dosud oznámena. V uplynulých týdnech se ale mluvilo o zasazení do Chicaga, namísto do předtím zmiňovaného Miami, a unikly také první obrázky. Jak se zdá, nové Need for Speed se ponese v duchu nové éry Undergroundů, kterou mladší hráči považují za tu, z níž značka vychází. Staré dobré časy se skutečně prvními díly se tak zřejmě znovu nevratí.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru