Codemasters kupují Slightly Mad Studios za 700 mil. korun

Codemasters kupují Slightly Mad za 700 mil. korun

Částka za akvizici autorů NFS: Shift a Project CARS může vyšplhat až na 4 miliardy

29. 11. 2019

Pohledem hráčů letošní sezóna prakticky skončila, když se do konce roku mohou těšit už jenom na hrstku zajímavějších titulů. Pro vývojáře a byznys jako takový se ale kola herního odvětví nezastavují a každý se po svém připravuje na turbulentní rok 2020 i novou generaci konzolí. A zatímco předevčírem jsme vás informovali o tom, že české studio Beat Games získal pod svou střechu Facebook, dnes se akvizice týká Slightly Mad Studios. Novým majitelem firmy, která dala světu dva díly Need for Speed: Shift a především Project CARS, se stávají Codemasters, tedy další britští odborníci na závodní hry.

Hned na úvod se Codies vedle oblíbeného simulátoru chlubí hrou, kterou je s největší pravděpodobností Rychle a zběsile, byť jsme se dosud nedočkali žádného oficiálního představení.

„Tento obchod posiluje pozici Codemasters coby největšího vývojáře a vydavatele závodních her na světě a rozšiřuje portfolio o cenami ověnčenou sérii Project CARS i neoznámený titul s hollywoodskou licencí,“ začíná tisková zpráva. Hned na úvod se tak Codies vedle oblíbeného simulátoru chlubí hrou, kterou je s největší pravděpodobností Rychle a zběsile, byť jsme se dosud nedočkali žádného oficiálního představení. O herním zpracování slavné filmové série se spekuluje od rozhovoru, který v roce 2017 poskytl šéf Slightly Mad Ian Bell youtuberovi s přezdívkou SpotTheOzzie: „Zkuste uhodnout, jak bude vypadat nové Need for Speed a přemýšlejte, který hollywoodský film kopírují. A pak vám k tomu řeknu jenom to, že máme šestiletou smlouvu s jednou z předních filmových společností, abychom se pokusili v těchto snahách Need for Speed překonat.“ Skutečnost, že „hollywoodská hra“ je zmíněna i v aktuální tiskové zprávě, poukazuje na to, že hra stále vzniká, má konkrétní obrysy a promítne se i do popisované akvizice.

Jak prozrazuje titulek, Codemasters koupili renomované studio za necelých 700 milionů korun, které odpovídají 25 milionům dolarů v hotovosti a zbývající částce v akciích Codemasters. Podle informací magazínu Games Industry a mluvčího Codies má kupní smlouva klauzuli o navýšení ceny Slightly Mad Studios na základě prodejních čísel chystaných projektů, jimiž jsou vedle domnělého Rychle a zběsile také třetí díl Project CARS a mobilní verze s podtitulem Go. Tím by se mohla konečná částka za nákup Slightly Mad Studios dostat až na 166 milionů dolarů – tedy v přepočtu 4 miliardy korun – ovšem oslovený analytik skupiny Liberum odhaduje, že reálně cena vzroste na 68 milionů dolarů, čili 1,5 miliardy korun. Tento fakt do značné míry mění celkový pohled na akvizici, která se mohla zdát ve smyslu finální částky značně podhodnocená.

Šéf Codemasters Frank Sagnier slova Iana Bella potvrdil, pochvaluje si zejména podobné uvažování o žánru závodních her a od akvizice si slibuje spokojený růst.

Co se týče personálního obsazení, šéfem Slightly Mad Studios zůstává i nadále zakladatel Ian Bell, v tiskové zprávě se rovněž neuvádí, že by studio měnilo svůj název. „Věřím, že se od sebe dokážeme spoustu věcí naučit, nemluvě o možnosti sdílet know-how a těžit z toho v souvislosti s přicházejícími technologiemi. Naše společné portfolio závodních her nám mohou všichni závidět,“ řekl Bell. Jeho protějšek, šéf Codemasters Frank Sagnier, pak Bellova slova potvrdil, pochvaluje si zejména podobné uvažování o žánru závodních her a od akvizice si slibuje spokojený růst: „S nástupem streamovacích služeb a nové generace herních konzolí v roce 2020 je tento obchod pro Codemasters tím nejlepším krokem.“

Jediné téma, které se v tiskové zprávě ani souvisejících článcích nerozebírá, je konzole Mad Box. Na té Slightly Mad pracovali od začátku letošního roku a promlouvali o ní ve vlnách podivného marketingu. Hráče nechali volit podobu konzole, společně vymýšleli jméno a tvrdili, že pro svůj nápad získali řadu silných investorů. Šílená konzole ale zřejmě zůstává jen nerealizovaným šíleným plánem, vzhledem k ukončení snah licencovat zmiňovaný název Mad Box. Od konce dubna jsme o konzoli neslyšeli a i nadále ji považujeme spíše za vtip, mísící se snahou oslovit skutečné investory, případně zvýšit cenu společnosti.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru