Cliff Bleszinski je o krok blíž návratu do herní branže

Cliff Bleszinski je o krok blíž návratu do herní branže

Po předchozích náznacích mluví o chuti udělat malou hru. Z krachu Boss Key se prý poučil

Zdroj: Twitter designéra
21. 10. 2020

Designér Cliff Bleszinski nepochybně patřil k nejvýraznějším osobnostem herní sféry. Měrou vrchovatou se podepsal pod Unreal Tournament i Gears of War a na jeho fotky s replikou Lanceru si pravděpodobně vzpomenete pokaždé, když někde zahlédnete jeho jméno. Svět těch největších her ho ale po čase omrzel a ve svém studiu Boss Key se chtěl vrátit ke kořenům žánru arénových stříleček. S menším týmem se pustil do vývoje LawBreakers, nadějné akce, která se však rodila v několika nečitelných fázích a nakonec byla doplněna o řadu MOBA prvků, které jí nakonec srazily na kolena. Ani záchranná brzda v podobě battle royale akce Radical Heights pak nedokázala studio zachránit a s koncem Boss Key přišel i konec CliffyhoB v herní branži. Už několik měsíců ale oblíbený a často kontroverzní designér přemýšlí, že by se k videohrám vrátil, nyní už s konkrétním plánem, na čem by pracoval.

Zdroj: Epic Games

Před dvěma dny zveřejnil Bleszinski na svém facebookovém profilu dlouhý příspěvek, ve kterém se vypisuje ze svého aktuálního rozpoložení. Jak už víme přibližně od srpna 2018, vedle produkování velkých hudebních show na Broadwayi píše autobiografickou knihu, v níž se podle předchozích informací zaměřuje spíše na neúspěšnou část své kariéry ve hrách. A vzhledem k aktuální situaci ve světě má zřejmě času na sepisován memoárů času dost, takže se už dostal k závěru a kapitole o Boss Key. Probírání minulých událostí a bilancování nad chybami, které podle svých slov udělal, ho však čím dál tím silněji nutí, aby to zkusil ještě jednou, tentokrát na to ale zřejmě půjde trochu jinak.

Hey all!

Been working through the Boss Key part of my memoir and it's been pretty rough, facing all of the mistakes I…

Zveřejnil(a) Cliff Bleszinski dne Pondělí 19. října 2020

„Je poměrně drsné čelit všem chybám, které jsem v průběhu tří a více let ve svém studiu udělal. Ovšem bez ohledu na to, jak je to těžké, působí to na mě terapeuticky,“ říká Bleszinski. Postupně vyjmenovává, že problém s LawBreakers nastal v momentě, kdy do plánů vstoupily prvky z moba her, s nimiž původně nepočítal. Chtěl zkrátka vytvořit to, co ho nejvíc baví a co podle svých slov umí – jednoduchou arénovou střílečku. Na druhou stranu ale na nikoho ze svého bývalého týmu nesvaluje vinu a přiznává, že ačkoliv se nechal svými zaměstnanci ovlivnit, rozšíření možností Lawbreakers se mu líbilo a věřil, že učiní hru ještě lepší. „Udělal jsem maximum, abychom postavy, výtvarný styl a schopnosti odlišili od Overwatche. Postavy nenosily štíty, neměli jsme žádné léčivé paprsky, žádné luky, ani šípy… Očividně to ale nestačilo,“ říká hořce Bleszinski.

Ve skutečnosti zjišťuji, že mám nutkání pustit se do nějaké malé hry. Mám pár nápadů, takže uvidíme.

Opakovaně zmiňuje i chybu v rozhodnutí, nabídnout hru pouze pro PlayStation 4, když byla většina jeho fanoušků na Xboxu a pochopitelně vzpomíná i na Radical Heights. Hra podle jeho slov přišla pozdě a i když se snažili na poslední chvíli doplnit obsah o šílené věci, jako je létající kolo, kolečkové brusle nebo explodující míče na vybíjenou, nepomohlo to. V jeho příspěvku ale přichází onen avizovaný zvrat, který by teoreticky mohl vést k tomu, že se Bleszinski vrátí. „Ve skutečnosti zjišťuji, že mám nutkání pustit se do nějaké malé hry. Mám pár nápadů, takže uvidíme. Úplně jsem se zamiloval do dnešních menších titulů a úspěch Fall Guys nebo Among Us mi dává naději, že ne všechno musí být AAA hra s šíleným crunchem, který ničí rodiny i duševní zdraví a stojí na 100milionovém rozpočtu,“ naznačuje designér. Vychází právě z toho, co všechno pokazil na Lawbreakers a Radical Heights a jasně říká, že měl začít v ještě menším počtu lidí a jako první udělat malou nezávislou hru, než se snažit prosadit s velkou střílečkou a neuspět.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru