Čínští vývojáři chtějí opět ukrást Blizzardu nápady

Akční RPG Diablo_IslanD není diablovka, na první pohled ji ale nápadně připomíná

13. 9. 2019
Název hry: Diablo_IslanD Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Koncem srpna jsme informovali o podezřelém mobilním titulu Glorius Saga, jehož autoři si bez okolků vypůjčili množství assetů a nápadů od Blizzardu, konkrétně ze značky Warcraft. A nedlouho poté tu máme start další podobné kauzy, o níž blíže informoval magazín TechRaptor.net – opět se týká Blizzardu, když se na Steamu objevil titul Diablo_IslanD, který si poněkud odvážně vypůjčuje některé prvky slavného hack’n’slash RPG, na které se autoři nebojí odkazovat už samotným názvem.

Ovšem jen u Diabla to tentokrát nekončí. Fanoušci her od Blizzardu v tomto přinejmenším podezřelém titulu stále dostupném na Steamu mohou rozeznat i prvky z World of Warcraft. Obecně je řeč například o uživatelském rozhraní, modelech postav a dalších detailech s tím, že hra samotná ještě k dispozici není, ale vývojáři odvážně plánují její vydání už na září. Nicméně vzhledem k tomu, jak razantně Blizzard vystoupil proti zmiňované hře Glorius Saga, dá se očekávat, že ani v tomto případě nezůstane prvotina týmu z Victor Studio bez povšimnutí příliš dlouho. Než ale ukážeme prstem a vyřekneme soud, stojí za pozornost samotný popis hry, vyvedený za přítomnosti kupy smajlíků a v náležitě porouchané angličtině. Nejde přitom o nějaký krátký výčet prvků a vlastností, ale o poměrně obsáhlý soupis detailů, který tak paradoxně poukazuje na to, že vývojáři možná ani nechtěli nikoho poškodit a všechno myslí s jistou dávkou bezelstnosti zcela upřímně.

Různé příslušenství, které lze kombinovat se sadou obleků, aby bylo snazší sladit více obleků.

Z popisu hry předně vyplývá, že z hlediska žánru nejde o klon diablovky, ale o survival titul, ve kterém se hráči buďto sami nebo s dalšími přeživšími vrhnou na nebezpečím posetý ostrov. Tam jim zbývá přesně hodina života a následná smrt je permanentní a znamená ztrátu nasbírané výbavy. Jedinou záchranu může přinést vložení „krystalu života“  do jakéhosi trůnu. Jak už bylo řečeno výše, popis je místy úsměvně nejasný a nachází se v něm spoustu lingvistických perel. Namátkou vybíráme třeba lákadlo na lov pokladů: „Pokud uvidíte nějaké lahve a plechovky, je překvapení je rozbít!“ a příslib úžasného lootu: „Různé příslušenství, které lze kombinovat se sadou obleků, aby bylo snazší sladit více obleků.“ Osobně mne ale nejvíc zaujala věta jak vystřižená z upoutávky na oslavy Dne svatého Patrika: „Desítky zelených obleků, z nichž každý má zcela náhodné atributy, které se liší podle počtu shodných obleků.“

Nepřehlednost a horší čitelnost je ale menším problémem. Větší potíží je to, že z charakteristiky hry jasně vyplývá nulová nápaditost a zcela generický obsah. Onen krystal života je tak jen třešničkou na dortu, která korunuje jinak zjevně zcela primitivní záležitost. A pokud se navíc potvrdí zvěsti o vykrádání obsahu, tak bude osud hry zapečetěn a Diablo_IslanD se stane dalším smutným příkladem toho, že obrané mechanismy na Steamu stále ještě nedokáží odfiltrovat veškerý shovelware.

Problém s falešnými hrami

Rozmach Steamu v posledních letech znamenal nutnost uvolnění pravidel toho, kdo se svým projektem může na tuto platformu zavítat. S rostoucím průmyslem začalo být zástupcům Valve před několika lety jasné, že ruční schvalování her už nebude udržitelnou cestou. Uvolnění regulí ale nutně znamenalo příchod řady podvodných titulů a z toho postupně vyplynula nutnost postupného zavádění obranných mechanismů. Ty mají v současné době podobu finančního poplatku (který funguje jako vratná záloha v případě úspěchu) a péči o hodnocení důvěryhodnosti. Ta ovlivňuje možnosti vypuštění sběratelských karet, množství dostupných achievementů i to, zda se dosažené úspěchy započítávají do statistik hráčů. Valve však stále nemá vyhráno a zprávy o podvodných titulech se pravidelně vracejí.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru