Chystanou hru s Robinem Hoodem zdobí variabilita

V Outlaws & Legends není nic nalinkováno. Soupeřům budete dělat zákeřné naschvály

Zdroj: Focus Home Interactive
23. 2. 2021

Loni v srpnu byla během prezentace State of Play společnosti Focus Home Interactive představena multiplayerová akce Hood: Outlaws & Legends. Vývojáři ze Sumo Digital tehdy poskytli základní informace a přiblížili poměrně lákavý koncept PvPvE soubojů, zasazených do známého, leč romantiky zbaveného světa Robina Hooda. Pomineme-li však následné střípky detailů o jednotlivých postavách, nic dalšího jsme se na konto hry v uplynulých měsících nedozvěděli, a proto s velkým povděkem kvitujeme, že konečně přichází přísun nových informací. Pochází z rozhovoru s ředitelem vývojem Andrewem Willansem, který si promluvil s redaktory magazínu GamingBolt a blíže představil, jak se bude Hood: Outlaws & Legends hrát.

Taktická stealth akce

Jak už zaznělo dříve, jednotlivé mise budou vycházet ze shodné formule – tiše získat klíč k pokladnici, sebrat poklad a bezpečně ho vyvést z pevnosti. Tyto tři body označuje Willans za klíčové a roubuje na ně popis celé hry – taktická stealth akce. A protože by někomu mohlo znít spojení stealth a akce jako protimluv, Willans dále vysvětluje, že se oba přístupy budou prolínat. V jakém poměru, to už záleží na samotném hráči, stealth je nicméně vývojáři považován za optimální přístup nabízející nejvíce možností. „Chytrou technikou například je, využít nepřítele ovládaného umělou inteligencí jako zbraň proti soupeři. Když protivníka uvidíte, kterak se snaží zůstat ukrytý nedaleko stráží, můžete se pokusit udělat hluk v daném místě (hozením kamene, vystřelením šípu,…), který vojáka na protivníka upozorní,“ nabízí Willans jedno z možných vyústění. Vše se nicméně může odehrát i v opačném gardu, vzhledem k tomu, že do misí budou vyrážet vždy dva soupeřící týmy hráčů.

Prvek náhody bude dále ukrytý v měnících se podmínkách jednotlivých loupeží, takže i opakované hraní stejné mapy by nemělo začít hráče příliš nudit. Klíč od pokladnice, který má u sebe Šerif, se může nacházet na jiném místě, mohou ho střežit jiní vojáci s náhodnou trasou svých obchůzek a do hry vstupuje i několik kombinací, kde přesně se pokladnice vygeneruje, případně na jakém místě konkrétní budovy. Willans mluví také o systému dynamické eskalace, která reaguje na hráčovo chování. V každé fázi zápasu se budou nepřátelé a Šerif chovat jinak, od mírného znepokojení, až ke kompletnímu uzamčení pevnosti a odstřihnutí hlavních únikových cest. A aby měnících se elementů nebylo málo, do vyznění zápasů vstoupí také zvolená třída a její specifické vlastnosti.

Ne všechny schopnosti hrdinů lze efektivně využít v každé fázi loupeže, a i když na ni konečně dojde, nemusí mít ještě hráč vyhráno.

Pokud zvolíte Robina, čeká vás středověký sniper s lukem. Naproti tomu lady Marianne uplatní svou mrštnost a neviditelnost, vhodnou k ukradení klíče od pokladnice. Velký John a mnich Tooke jsou pak třídy vhodné spíše k souboji na blízko, ale nad rámec toho mohou například strhnout bránu pro zpomalení nepřátel, resp. léčit své spolubojovníky, což otevírá další taktickou rovinu a možnosti, na které musí hráči přijít. Willans pak zmiňuje, že ne všechny schopnosti hrdinů lze efektivně využít v každé fázi loupeže, a i když na ni konečně dojde, nemusí mít ještě hráč vyhráno. Například smrtonosný šíp, který je schopný zabít na jednu ránu hráče druhého týmu, který užuž prchá s lupem, může efektivně odblokovat dýmovnice Marianne, takže až do samého konce je nutné předvídat a adaptovat se.

Chudým bral a bohatým… Ne, opačně!

Své zastoupení bude mít ve hře i legenda o Robinovi Hoodovi, jak ji mnozí z vás znají ověnčenou mottem – bohatým bral a chudým dával. V Outlaws & Legends to ale nebude pravidlo, a jak Willans naznačuje, jejich Hood bere bohatým, aby bohatým ublížil. Přesto po každé loupeži usednete společně k ohni a rozhodnete se, jakou část lupu si necháte a jakou předáte lidem. Volit musíte pečlivě, protože vlastní prostředky potřebujete k nákupům nového vybavení, ke kterému se ovšem dostanete jedině tak, že investujete do obyčejných lidí a řemeslníků. Jestli to bude o hráči něco vypovídat, už nechává Willans viset ve vzduchu, přeloženo do herní řeči ale vysvětluje, že se rozhodujete mezi metou, nebo instantní odměnou v podobě koupě již dříve odemknutného předmětu. V neposlední řadě se počítá také s kosmetickými úpravami a postupným vylepšováním všech čtyř postav napříč sezón, které už nyní vývojáři plánují.

O dalším obsahu, který bude vycházet po vydání, však Willans z pochopitelných důvodů v tuto chvíli mluvit nechce a nezbývá než doufat, že vývojáři i vydavatel vše rozumě nastaví. Obecně nicméně počítají s novými postavami a jejich schopnostmi, mapami a dalšími herními módy, vše je ale momentálně jen ve fázi úvah a Sumo Digital se soustředí na vydání hry 10. května, kdy dorazí za přibližně 800 Kč na PC (Steam i Epic Games Store), PS4, Xbox One a také PS5 a Xbox Series.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím