Chystá se duchovní nástupce snowboardové hry 1080°

Chystá se duchovní nástupce snowboardové hry 1080°

Pracuje na něm původní programátor, chce simulovat sníh v celém středisku

20. 4. 2019

Programátor Giles Goddard byl jedním z prvních zahraničních zaměstnanců japonského Nintenda, kam se v roce 1996 přesunul ze studia Argonaut. Už dříve však s japonskou firmou spolupracoval a byl součástí týmů, které měly na svědomí Star Fox, Stunt Race FX nebo Super Mario 64. Prvním projektem, na kterém pracoval coby hlavní programátor, však byl až 1080° Snowboarding z roku 1998, který se na dlouhou dobu stal vzorem pro adrenalinově-sportovní hry, a jak například poznamenal redaktor IGN Levi Buchanan v roce 2008, všechny další snowboardové simulace si vždy vypůjčily něco z 1080°. Neobešlo se proto bez povyku, když Giles Goddard oznámil, že začal pracovat na duchovním nástupci svého snowboardového hitu, který běžil na Unreal Enginu a podle prvních informací rozhodně nešetří ambicemi.

„Technolgie se změnila. Nyní můžete mít 100 hráčů na jednom svahu, kteří hrají spolu a tohle všechno živě streamovat třeba na YouTube, odkdu se mohou lidé také napojovat a hrát s vámi,“ říká Goddard v rozhovoru pro britský Eurogamer, který o reinkarnaci oblíbené hry informoval jako první. Dozvídáme se tak, že se původní práce na zatím nepojmenovaném nástupci 1080° rozběhly na Unity a se zamýšlenou podporou VR, Goddard se ale později rozhodl přístup změnit, přešel na Unreal Engine a hru zpracovává v tradičním 3rd person pohledu. Přesto se nechce spokojit jen s kopírkou svých původních nápadů a právě technologie je něco, co ho coby programátora žene kupředu.

„Chtěl bych emulovat sníh napříč celým střediskem – to znamená, že v noci napadne čerstvá vrstva sněhu, jízdou na snowboardu ji přirozeně upravíte a když uděláte ostrou zatáčku, vytlačíte sníh, který zároveň vytvoří další nerovnosti, přes které mohou další hráči skákat,“ říká Goddard. Martin Robinson z Eurogameru následně dodává, že i raná verze hry působí opravdu dobře a simulace sněhu je zvládnutá už nyní na jedničku. Goddard navíc dodává, že momentálně používá skutečná data hor ve Švýcarsku, která převedl do hry v měřítku 1:1 a možná byl i dotazem na velikost herní plochy trochu zaskočen: „Asi to bude znít hloupě, ale jsou to prostě normální hory,“ říká programátor.

Podle Goddarda by měl vývoj zabrat něco mezi 18-24 měsíci týmu, který bude přibližně tak velký, jaký kdysi pracoval na 1080°.

Další věcí, na kterou Goddard myslel už v případě 1080° Snowboarding, je ovládání. Není tajemstvím, že prostřednictívm snowboardové hry chtělo Nintendo demonstrovat sílu analogové páčky gamepadu Nintenda 64, a jak Goddard říká v roce 2019, všechno dopadlo dobře jen díky tomu, jak dlouho a pečlivě ovládání ladili. Nic z toho by se proto nemělo v případě nově připravované hry měnit a Goddard mezi řádky naznačil, že hra bude po hráčích chtít, aby ovládání trénovali: „Vypadá to, jako kdyby ze sportovních her úplně zmizela nutnost něco se učit […], takže i když nechci zbytečně spílat hrám jako Steep, ta moje bude zaměřená pouze na snowboarding a nic jiného.“

Co se vývoje týče, Goddard momentálně na hře pracuje úplně sám a vytváří prototyp, ze kterého je momentálně dostupná jen hrstka screenshotů. Přesto počítá s tím, že až bude mít koncept navržený, postupně nabere zaměstanance do svého studia Vitei v Kjótu a vrhnou se do práce. Podle Goddarda by měl vývoj zabrat něco mezi 18-24 měsíci týmu, který bude přibližně tak velký, jaký kdysi pracoval na 1080°, a už nyní se prý objevují zájemci stran vydavatelských partnerů. Vypadá to však, že bez zájmu jsou zatím v Nintendu, kteří pravděpodobně neposvětí chystané „pokračování“ a situaci budou sledovat z povzdálí: „Co jsem tak slyšel, už po takových hrách nejdou, Nintendo už je nedělá a dává raději přednost vlekým high-endovým značkám,“ vysvětluje programátor. Těžkou hlavu si z toho ale nedělá a říká, že hra se může klidně jmenovat jinak, ostatně – 1080° už je i podle Goddarda v dnešní době docela jednoduchý trik.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru