Christopher Judge nechtěl dělat dabing God of War

Kratos mohl mít úplně jiný hlas. Hvězdu seriálu Hvězdná brána přesvědčil až scénář

12. 4. 2019
Název hry: God of War Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 20. 4. 2018 Platformy: Žánr:
God of War

Z dnešního pohledu se zdá sázka na nového dabéra série God of War mimořádně šťastná. Christopher Judge známý ze seriálu Stargate SG-1 coby Teal’c se jako Kratos v pokračování z loňského roku osvědčil velmi dobře a svým způsobem určitě přispěl i k úspěchu celé hry. Tak dobře, že si dnes už málokdo vzpomene, s jakou nelibostí část fanoušků reagovala na oznámení, že Judge vystřídá Terrence C. Carsona, který protagonistu God of War daboval od prvního dílu z roku 2005. Nechybělo ale mnoho a Christopher Judge mohl nabízenou roli odmítnout.

V rozhovoru pro GameCentral, herní sekci britského Metra, Christopher Judge prozradil, že zpočátku neměl o roli vůbec zájem. “Byl jsem vážně skeptický,” popsal herec situaci, kdy dostal před pěti lety nabídku účinkovat ve hře. “Co mě nakonec přesvědčilo, byl scénář,” vysvětlil změnu názoru Judge s tím, že lví podíl na tom měl i hlavní autor Cory Barlog.

Judge se domnívá, že dříve, pokud kariéra herce stagnovala, udělal dabing pro nějakou hru, aby rychle vydělal peníze.

K pochybám měl ale také jiné důvody. Sám v té době hledal po skončení jeho nejslavnějšího seriálu nový směr v kariéře. Ale pohled na hry nebyl v Hollywoodu zrovna vlídný, což se podle něj nyní mění. Judge se domnívá, že dříve, pokud kariéra herce stagnovala, udělal dabing pro nějakou hru, aby rychle vydělal peníze. Protože ale sám prodělával důležité změny coby herec, přišlo mu nakonec zajímavé ztvárnit postavu, která prochází podobným procesem.

Přístup ke hrám se nyní mění a zásluhu na tom podle herce mají právě příběhově orientované tituly, které se zaměřují na postavy. Sám přitom tuto proměnu prý rád přirovnává k začátkům HBO. O to víc ho nakonec potěšil výsledek celého úsilí, když viděl vše dokončené, což bylo pro něj původně obtížné představit si.

“Je mi 55 let, nejsem manuálně zručný a mám nízký práh trpělivosti. Takže jsem sledoval svého syna, jak hru hraje tři dny,” prozradil Judge. “Nemohl jsem tomu uvěřit. Byla to ta nejúžasnější věc, jakou jsem kdy viděl.

Nikdo snad už dnes nepochybuje o tom, jak je dabing pro videohry důležitý. A jak může výsledku prospět obsazení skutečného profesionála. O to milejší je z jeho úst pak navzdory počátečním pochybám slyšet, že se mu výsledek líbí a váží si ho. Christopher Judge byl ostatně za svůj výkon v God of War nominován na několik prestižních cen a některé dokonce vyhrál.

Proč Christopher Judge vystřídal původního dabéra

Christopher Judge propůjčil hlavnímu hrdinovi svůj hlas i se podílel na nahrávání motion capture. Kratos přitom dlouhá léta mluvil hlasem Terrence C. Carsona, konkrétně už od prvního dílu z roku 2005. A i on dělal motion capture - pro Ascension z roku 2013 na PS3. Cory Barlog nicméně vysvětlil, že důvodem změny je právě motion capture, který předtím mohl dělat někdo jiný než dabing. Nový způsob práce si ale žádal univerzálnějšího představitele a hlavně někoho, kdo je hlavnímu hrdinovi fyzicky bližší.

Problémem byla především výška Carsona a kontrast, který měla vyvolávat v blízkosti jeho syna. Judge byl správně urostlý a má navíc dobrou tělesnou konstituci. Mezi ním a hercem, který ztvárnil jeho syna, také vznikla dobrá chemie. Mladý Sunny Suljic (Atreus) si Judge oblíbil ze všech kandidátů nejvíc. Vzniklo mezi nimi prý opravdové pouto a sám Judge prohlásil, že mu přišlo, jako by si zčásti vynahradil čas, který nemohl strávit s vlastními dětmi. Při studování role se ale rozhodl neimitovat Carsona a podobně jako hra samotná přijít s trochu jinou a novou verzí hlavního hrdiny.

# akční # god of war # rpg

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru