Chceme víc cross-platform her, tvrdí Jim Ryan

Chceme víc cross-platform her, tvrdí Jim Ryan

Vysvětluje také, že vychovat si skvělé first party je obtížnější, než si ho jen koupit

Zdroj: Sony
21. 6. 2021

V rámci soudního sporu mezi společnostmi Epic Games a Apple vyšlo najevo, že si Sony zřejmě nechala platit za podporu hraní napříč platformami. Odtajnit to měla tabulka poplatků přímo od Sony, která sloužila jako důkazní materiál ve zmiňovaném soudním sporu a i my si pohledem zvenčí pamatujeme na výroky některých vývojářů, že jim japonský gigant cross-platform blokuje. Podle prezidenta Sony Interactive Entertainment Jima Ryana je ale momentálně situace opačná a PlayStation by měl nabízet stále větší množství titulů, v nichž se budete moci spojit s hráči z ostatních platforem.

Ryan to naznačil v rozhovoru pro magazín Axios, kde přímo uvedl, že cross-platform hraní podporují a vývojáře k němu vyzívají. „Číslo podporovaných titulů bude růst,“ slíbil Ryan a ke hrám jako Fortnite, Rocket League, Call of Duty či Minecraft tak patrně budou přicházet další. Připomínáme ale, že podobně se Sony vyjadřovala i v roce 2019 a navenek proti cross-platformovým lobby v multiplayerových hrách nic neměla. Skutečnost ale byla jinačí a například vývojáři z Psyonix dlouhou dobu osočovali Sony z toho, že jim snahy o zavedení hromadných lobby pro hráče ze všech platforem blokuje. Jim Ryan rovněž neuvedl žádné konkrétní tituly a nemluvil o podpoře cross-platform hraní jako univerzální, dá se však očekávat, že po problémech z před dvou let a skutečnostech, které vypluly na povrch během sporu Epicu a Applu bude Sony důslednější a funkce se stane standardem.

Další téma, ke kterému se rozhovor s novinářem Stephenem Totilem stočil, se týkalo uplatňování know-how vůči PS5, které získala Sony, případně sám Ryan, v průběhu životního cyklu PlayStationu 4. Nejdůležitější prý bylo postavit do popředí hráče a jeho zájmy, což prý japonská společnost dělá od samého uvedení aktuální generace PlayStationu. „Oblast, ve které jsme se zlepšili, je načasování vydávání her od PlayStation Studios. [I přesto, že] vychovat si kreativní týmy není tak snadné, jako si je za velké peníze koupit,“ řekl Ryan a narážel tím zřejmě na postup Microsoftu. Ten je legitimní – i Sony v minulosti kupovala již hotová herní studia – ale jde o kroky, které Sony na rozdíl od svého redmondského souputníka z finančních ohledů činit nemůže.

„Studiím musíte dát kreativní svobodu, nechat je riskovat a přicházet s novými nápady,“ vysvětlil Ryan a jako příklad použil titul Ghost of Tsushima. Podle něj šlo o hru, jejíž význam a dosah Sony neočekávala. Na prvním místě nicméně byla volnost, kterou lidé ze Sucker Punch dostali, protože nikdo prý dopředu nedokázal odhadnout, s jakou hrou přijdou a nikdy by prý nevznikla, kdyby Sony přistupovala ke svým zaměstnancům “korporátně“. Ryan rovněž poukázal, nakolik se jim s PS5 daří rozšiřovat knihovnu o nové tituly a vše jde v rychlejším tempu nežli o generaci dříve. „Jen několik měsíců po uvedení PlayStationu 5 jsme vydali skvělé hry a ještě spoustu jich máme na seznamu. Vývojáři navíc teprve nyní začali využívat potenciál nové konzole a nemohu se dočkat, co vzejde od PlayStation Studios či našich third-party partnerů později,“ říká Ryan. Podotýká navíc, že pokud prvními hrami za uplynulých 6 měsíců jsou tituly jako Spider-Man Miles Morales, Returnal či Ratchet & Clank: Rift Apart, nedokáže si ani představit, co může přijít za dva tři roky.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru