Česká „socialistická“ retro střílečka HROT vyjde v lednu

První epizoda domácí variace na Quake a další 3D klasiky z devadesátých let je za dveřmi

Zdroj: Spytihněv
31. 12. 2020
Název: HROT Vývojář: Platformy: Žánr:

Konec roku se nese, zdá se, ve znameních dobrých zpráv ze světa videoher. Že by náznak pozitivního roku 2021? Nám každopádně udělal těsně před Silvestrem velkou radost autor české retro akce HROT. Spytihněv (Tragédie Ruprechta Falckého, LEGIE) totiž oznámil, že první epizoda jeho slibné staromódní střílečky vyjde už 29. ledna. A toto oznámení už tradičně doplnil novým trailerem.

„Začínáš v úkrytu civilní ochrany hluboko pod stanicí metra Kosmonautů.“

Česká variace na staré 3D akce z druhé poloviny devadesátých let, jako byl Quake, nás vezme do Československa v roce 1986. První epizoda má podle Spytihněva nabídnout 8 levelů, 16 druhů nepřátel, 9 zbraní a čtveřici soubojů s bossy. Těšit se můžete také na New Game+ a režim arény, láká autor hry.

HROT se zaměřuje jen na singl, sází na rychlou akci a socialistické kulisy i dobové rekvizity. Namísto lékárniček si například zdraví doplňujete pytlíky s polotučným mlékem. “Začínáš v úkrytu civilní ochrany hluboko pod stanicí metra Kosmonautů a jako hrdý nositel odznaku branné připravenosti znáš svoji povinnost: nasadit nefunkční plynovou masku, nabít pistoli vzor 52 a bránit mír a socialistickou vlast před všemi podivnými narušiteli,” láká Spytihněv.

Hrdě se hlásí k odkazu klasik nejen ve smyslu hratelnosti, ale i estetiky. Proti nám podle autora stanou pomatenci v pláštěnkách, zabijáci ve skafandrech, samostatně útočící psi, koně i kozy. Z cesty je odklidíme s pomocí pestrého arzenálu zbraní. “Nechybí brokovnice, samopal vzor 13, tarasnice i přísně tajné experimentální sovětské zbraně na baterky (například vypouštěč kulového blesku). Dojde-li střelivo, vždy je po ruce srp a kladivo,” radí Spytihněv.

Jednotlivé úrovně jsou inspirované reálnými lokacemi a nepochybně v nich rozpoznáte některá místa z Prahy. Zapomeňte také na moderní tunely a koridory, HROT nabídne tradiční spletité úrovně připomínající labyrinty vzájemně pospojovaných chodeb, kde není nouze o tajné místnosti, zámky, klíče a přepínače.

Vyzkoušejte si hratelnou demoverzi

Hru pohání vlastní engine, který si vývojář napsal sám, aby co možná nejlépe napodobil vzhled starých stříleček i s některými jejich grafickými neduhy. V tuto chvíli míří pouze na Windows. Nezapomeňte, že na Steamu je stále k dispozici hratelná demoverze. Více podrobností o střílečce HROT najdete v našich starších článcích. Titulu se věnujeme pravidelně a moc se nám líbí. Vyzkoušeli jsme si i jeho rozpracovanou verzi. Prvně jsme o HROTu psali už loni v září.

Spytihněv prý o hře snil od poloviny devadesátých let, ale do práce se pustil až mnohem později. Naplno se podle svých slov ponořil do projektu až v roce 2017. „Téma socialismu jsem zvolil proto, že mi samo o sobě přijde temné – sovětské plynové masky, beton, sirény. Je to ale jen atmosférická a pro někoho možná i nostalgická kulisa, politika se tam řešit nebude. Mám rád podzemí, ať už metro, kolektory, výdechy, kryty civilní obrany nebo i neobjevené středověké prostory,“ popsal loni na podzim autor, odkud se bere stylizace a kde čerpá nápady.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru