HROT, Česká retro FPS HROT míří na Steam a slibuje demo

Česká retro FPS HROT míří na Steam a slibuje demo

Podívejte se na první trailer ze socialistické variace na akci Quake. Pohání ji vlastní engine

Zdroj: Spytihněv
4. 5. 2020
Název: HROT Vývojář: Platformy: Žánr: Datum vydání: 16. 5. 2023

Loni v září jsme vám představili českou retro akci HROT, na které pracuje šikovný vývojář s přezdívkou Spytihněv. S jejím autorem jsme stále v kontaktu a pro hráče má několik zajímavých novinek. Singlová FPS zasazená do Československa v alternativním roce 1986 se v první řadě dočkala stylového traileru, který dobře demonstruje, v čem je novinka unikátní. Společně s upoutávkou pak HROT dorazil také na Steam, kde už má plnohodnotný profil a titul je možné přidat do seznamu přání.

Asi nejzajímavější novinka se ale pojí s možností hru si vyzkoušet. My jsme měli možnost si HROT zahrát už loni na podzim, teď se ale k demu můžete dostat i vy. “Bude dostupné na Steamu během konání Steam Game Festivalu od 9. do 15. června,” řekl Vortexu Spytihněv, který stojí za hrami Tragédie Ruprechta Falckého a LEGIE. My se na demo podíváme v předstihu a samozřejmě jej zařadíme do streamu, abyste se měli na co těšit.

Zatímco WRATH: Aeon of Ruin pohání Quake Engine a Ion Fury zase engine Build, HROT staví na vlastní technologii napsané v Pascalu.

Do té doby je ale žádoucí trochu si HROT připomenout. Podobně jako další současné retro akce i česká novinka staví na strohé 3D grafice. Na rozdíl od konkurence nás však vezme do domácích kulis. Nechybí tu dobové rekvizity a namísto lékárniček si doplňujete zdraví pytlíky s polotučným mlékem. Zatímco WRATH: Aeon of Ruin pohání Quake Engine a Ion Fury zase engine Build, HROT staví na vlastní technologii napsané v Pascalu. Jak samotný autor říká, záměrně napodobuje devadesátkové softwarové renderování s rozkostičkovanými texturami a poskakujícími polygony.

Můžete se těšit na temnou atmosféru, která normalizaci korunovala nějakou blíže nespecifikovanou pohromou. “Ta doba byla strašná a stejně strašná je i tato hra,” říká Spytihněv. Navštívíme kryty civilní obrany, skutečné stanice metra, kanalizaci, středověké katakomby, Pakul nebo Vyšehrad a další známá místa. Úrovně jsou inspirované reálnými lokacemi a pyšní se mnoha dobovými detaily. Samotný vývojář ale upozorňuje, že nejde o realistické ztvárnění daných míst.

“Jako hrdý nositel odznaku branné připravenosti znáš svoji povinnost: nasadit nefunkční plynovou masku, nabít pistoli vzor 52 a bránit mír a socialistickou vlast před všemi podivnými narušiteli,” láká nás vývojář na Steamu. Slibuje přitom klasickou hratelnost i estetiku stříleček z devadesátých let. To mimo jiné znamená, že level design nesází na dnes rozšířené koridory, ale každý úroveň bude spletitým labyrintem vzájemně se křížících chodeb. Už ve zkušební verzi, kterou jsme hráli na podzim, nebyla nouze o zámky, klíče a přepínače, s jejichž pomocí se nakonec celá propletená síť otevřela

Nepřátelé budou stejně bizarní jako kulisy a celý svět. Kůň v plynové masce ale zůstává naším favoritem. Abychom v boji obstáli, neobejdeme se beze zbraní. Do ruky se nám kromě zmíněné pistole dostane brokovnice, samopal, tarasnice i přísně tajné experimentální sovětské zbraně na baterky, jako je například vypouštěč kulového blesku. “Dojde-li střelivo, vždy je po ruce srp a kladivo,” radí Spytihněv.

HROT nejenže vypadá jako FPS z devadesátých let, ale stejně se i hraje.

Spytihněv prý o hře snil od poloviny devadesátých let, ale do práce se pustil až mnohem později. Naplno se podle svých slov ponořil do projektu až v roce 2017. “Téma socialismu jsem zvolil proto, že mi samo o sobě přijde temné – sovětské plynové masky, beton, sirény. Je to ale jen atmosférická a pro někoho možná i nostalgická kulisa, politika se tam řešit nebude. Mám rád podzemí, ať už metro, kolektory, výdechy, kryty civilní obrany nebo i neobjevené středověké prostory,” popsal na podzim autor, odkud se bere stylizace a kde čerpá nápady.

Pokud se chcete dozvědět o retro akci HROT více podrobností, začtěte se do našeho staršího článku. V něm Spytihněv mimo jiné také vysvětluje, proč s nápadem “otálel” tak dlouho, jak to bude s příběhem nebo proč se vzdal mutliplayeru. Hra v tuto chvíli míří pouze na Windows. HROT nejenže vypadá jako FPS z devadesátých let, ale stejně se i hraje. Kromě jiného připomíná některé dobové modifikace a mapy, které se inspirovaly českými reáliemi.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru