Čekání na Ghost of Tsushima

Jak pokračuje vývoj, a proč se k týmu teprve nedávno připojil scenárista AC Odyssey?

25. 6. 2019
Název hry: Ghost of Tsushima Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:
Ghost of Tsushima

Prezentaci Ghost of Tsushima na loňské E3 mám stále v živé paměti. Vedl ji jeden ze zakladatelů studia Sucker Punch Chris Zimmerman a ukázku, kterou mohli hráči po celém světě sledovat ve formě gameplay videa, doplnil poutavým a detailním komentářem. Stojí navíc za zmínku, že Zimmerman je hlavním designérem soubojů, a když takovou prezentaci vede člověk, který je přímo odpovědný za stěžejní část daného projektu, jde zpravidla o ty nejlepší prezentace, kterých se můžete zúčastnit. Nicméně tím skutečným důvodem, proč si na půlhodinový výlet na ostrov Cušima pamatuji tak dobře, je prostý fakt, že šlo o dosud poslední ukázku, se kterou se vývojáři ze Sucker Punch podělili. Od loňského června vývojáři mlčí a v hráčích logicky narůstá nervozita, zda se nevyskytly nějaké problémy, jestli se hry dočkáme v dohledné době a jestli jí vůbec můžeme očekávat na PlayStation 4. Pojďme si proto společně projít, co se za celý rok kolem hry šustlo a jestli ve střípcích nejrůznějších náznaků neleží odpověď na některou z uvedených otázek.

Z jiskry plamen? Ne, ne…

Začněme tím, co se dělo krátce po E3, vynecháme-li nejrůznější analýzy zmiňovaného gameplay videa a zapomenuté rozhovory s Chrisem Zimmermanem nebo art-directorem Jasonem Connellem. Na YouTube kanále Sony – nikoliv PlayStation – vyšlo minutové video, vzletně nazvané The Making of Ghost of Tsusihma, což mohlo alespoň na krátko vyvolat dojem, že se dva měsíce po E3 konečně rozbíhá očekávaná série deníčků z vývoje. Bohužel, creative director Nate Fox pouze shrnul, na jakém historickém základě připravovaná hra stojí a neřekl nic, co by už hráči do té doby neslyšeli mnohokrát. A skutečnost, že video má k dnešnímu dni pouhých 42 tisíc zhlédnutí, vypovídá o všem.

Přesuňme se proto o další tři měsíce vpřed, do listopadu, kdy vyšel na webu Games Industry rozsáhlý článek o velikosti hry a snaze neohýbat historii i při vyprávění příběhu za pomoci určitých fantasy prvků. Již zmiňovaný Nate Cox navíc v závěru řekl, že studio není pod žádným tlakem, nafukovat velikost hry jen proto, že jsou v kurzu rozmáchlé tituly typu Assassin‘s Creed nebo Far Cry, což mohlo sympaticky naznačit, že se Ghost of Tsushima zaměřuje na detaily a v tomto ohledu nechce lámat rekordy. I proto se mohlo zdát pravděpodobné, že bychom se mohli dočkat odhalení data vydání na blížícím se předávání The Game Awards, které se uskutečnilo začátkem prosince, ovšem i přes zaručené zprávy brazilského webu Combo Infinito, že uvidíme nové video a vedle Tsushimy dojde na odhalení data vydání také pro Death Stranding, se nic z toho znovu nestalo.

Ještě letos?

Vývojáři ze Sucker Punch zarputile mlčeli dál, a tak se o první rozruch v roce 2019 museli postarat lidé ze Sony. Hned 3. ledna vydali video Coming Attractions, ve kterém představovali, co všechno přijde na konzoli PlayStation 4 a vyjma Ghost of Tsushima, The Last of Us: Part II a hry Erica pro PlayLink už všechny zastoupené hry v letošním roce vyšly. Na druhou stranu ale video neobsahuje ani vteřinu z Death Stranding, které letos vyjde, takže mu valnou vypovídací hodnotu nepřisuzujeme. Stejně jako spekulacím od insidera Tiduxe, který krátce po zveřejnění zmiňovaného videa mluvil o tom, že rok 2019 bude pro Sony hodně důležitý a Ghost of Tsushima bez pochyb vyjde.

V dalších měsících se ze strany na stranu převalovaly náznaky, že by hra přeci jen mohla vyjít ještě letos, renomovaný novinář Jason Schreier ale později tyto domněnky vyvrátil.

Jenže pak přišel neslavný únor, během kterého zástupci Sony oznámili, že pro letošní rok vynechávají veletrh E3 z toho důvodu, že by neměli co nového ukázat a společně s tím se začaly objevovat spekulace na téma first party studií, která už měla začít pracovat na hrách pro PlayStation 5. V nejednom komentáři od fanoušků zaznělo, že by se mohlo něco podobného týkat také Sucker Punch a ani my stále nevylučujeme, že Ghost of Tsushima může být cross-gen titulem v tom pravém slova smyslu. Tedy, že se jeho vydání můžeme klidně dočkat koncem příštího roku, najednou ve verzích pro PS4 i PS5. Nicméně zpět k toku času – v dalších měsících se ze strany na stranu převalovaly náznaky, že by hra přeci jen mohla vyjít ještě letos (švédsky obchod Spelbutiken chtěl začít prodávat Ghost of Tsushima 30. srpna), aby později renomovaný novinář Jason Schreier tyto domněnky vyvrátil. V jedné z mnoha diskuzí na Twitteru uvedl, že podle toho, co slyšel, by se Ghost of Tsushima (a spolu s ním i Cyberpunk 2077, The Last of Us 2 nebo nová hra od FromSoftware) měl začít prodávat nejdříve v první polovině následujícího roku.

Scenárista? Teď?!

Ruku v ruce s tím pak jdou i oficiální inzeráty ze strany Sucker Punch, ve kterých studio začátkem dubna hledalo nového (dalšího) scenáristu. Jeho úkolem mělo být rozšíření příběhu i dialogů, a to všechno pod očekávaným tlakem a nejlépe i s přispěním ostatním oddělením. Zajímavá, leč velmi náročná práce ale zřejmě kvůli těmto i dalším podmínkám nelákala nikoho, s kým by byli v Sucker Punch spokojeni a k dohodě došlo až začátkem tohoto měsíce. Novým scenáristou se stal Jordan Mcyhal Lemos, který předtím pracoval na příběhových linkách se Sokratem a Alkibiadem v Assassin‘s Creed Odyssey a podle svých slov si své působení u Ghost of Tsushima velmi užívá. Problém je ovšem v tom, že příběh a dialogy jsou zpravidla tím prvním, co se v souvislosti s vývojem her zpracovává a nutnost něco vylepšit může mít mnohem větší dopad, než se z nevinného inzerátu může zdát.

Mluvím samozřejmě o odkladu data vydání – byť určeného zatím jen interně – a právě o zmíněném posunu směrem k uvedení nové konzole. I ticho, kterým je vývoj Ghost of Tsushima obestřeno, nenasvědčuje nic dobrého, a to rozhodně nejsem z lidí, kteří by o všech hrách potřebovali vědět všechno ještě před jejich vydáním. Nezbývá tedy nic jiného než trpělivost a alespoň částečná víra v to, že na hru nebudeme muset čekat až do příštích Vánoc…

# japonské # japonsko # samurajové # stealth

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru