CD Projekt slibuje postupné doplnění svých her multiplayerem

CDPR slibuje postupné doplnění svých her multiplayerem

Není ale zřejmé, jaká série se dočká dřív. Vývojáři také komentují Cyberpunk v Game Passu

Zdroj: CD Projekt
30. 11. 2021

Kolem vývojářů z CD Projektu RED je s blížícím se výročím Cyberpunku 2077 zase živo. V průběhu uplynulého víkendu byla hra zařazena do slev na Steamu, díky čemuž se také zvýšil přísun nových recenzí, podle kterých si Cyberpunk 2077 vede velmi dobře. Z celkového počtu 25 000 recenzí za poslední měsíc hodnotilo 83 procnet hráčů kontroverzní titul pozitivně, na což s obrovským díkem reagoval také scenárista Paweł Sasko. Jako doplněk jeho slov a vyjádření k aktuální situaci nejen kolem Cyberpunku 2077 pak přichází finanční výsledky CD Projektu a následná rozprava s investory, v níž se mluvilo o budoucnosti obou hlavních značek, stejně jako o Game Passu nebo GOGu, který společnosti rovněž náleží.

Multiplayer v Zaklínači i Cyberpunku

První zajímavou věcí, kterou vedení CD Projektu řešilo, byl multiplayer. K tomuto tématu se polská společnost vracela v minulosti opakovaně, protože se mělo za to, že dalším velkým AAA titulem bude právě multiplayerová verze Cyberpunku 2077. Už od letošního března ale víme, že plány na samostatnou hru tohoto ražení byly zrušeny a vývojáři se namísto toho chtějí soustředit už od začátku příštího roku na dvojkolejný vývoj obou hlavních sérií směrem, který ještě blíže nepředstavili. I proto se hráči začali v uplynulých měsících ptát, zda se tedy vůbec počítá s multiplayerem pro Cyberpunk 2077 a vývojáři odpovídali kladně. Dodávali však, že ještě neuzrál ten pravý čas, což je s ohledem na chystané patche a next-gen upgrade pochopitelné. Podle nejnovějších vyjádření se pak na postoji CD Projektu nic zásadního nemění, když CEO společnosti Adam Kiciński potvrdil, že budou multiplayerové funkce přidávat do obou svých sérií postupně.

„Neprozradíme, která série dostane multiplayer jako první, ale půjde o něco, z čeho budeme čerpat další zkušenosti, a pak budeme přidávat další a další věci. Dveře multiplayeru chceme otevřít postupně a aktivity přidávat plynule,“ řekl Kiciński v rozpravě s investory. Co určitě nechce, je ztráta identity studia, které se proslavilo příběhovým RPG Zaklínač, na které navázal rovněž singleplayerový zážitek Cyberpunk. Proto hodlá CD Projekt podnikat promyšlené kroky a ustavit platformu, kterou bude možné bez problémů integrovat do budoucích titulů.

Kdy bude Cyberpunk v Game Passu?

Další téma, na které se vývojářů přeptali investoři, se týká zařazení Cyberpunku 2077 do Game Passu. Tyto úvahy rozpoutala oficiální reklama služby, v níž se mihnou záběry právě ze hry od CD Projektu, což vyvolalo v hráčích pocit, že se k něčemu schyluje. Vývojáři ovšem zprávu dementovali a nyní tvrdí, že pro zařazení hry do knihovny Game Passu ještě neuzrál ten pravý čas. „Vždy zvažujeme jakoukoliv obchodní příležitost, ale tento druh modelu předplatného je dobrý v určitém okamžiku životního cyklu produktu, což obvykle nebývá příliš brzy,“ říká Adam Kiciński. Ačkoliv by s ním mohla leckterá studia nesouhlasit, jde o stanovisko, které se očividně brzy měnit nebude. „Zaklínač 3 byl nějakou dobu v předplatném [Game Pass i PS Now], ale pokaždé jsme museli vážit přínos a náklady, které jsme porovnávali s prodejními čísly. Jinak řečeno, vždy jde o rozhodnutí založené na datech a pro Cyberpunk je ještě příliš brzy,“ dodává CEO CD Projektu. Vysvětluje tím, že prodeje hry jsou z pohledu společnosti stále ještě uspokojivé a je pravděpodobné, že až dorazí next-gen upgrade, mohou se ještě zvýšit.

Next-gen upgrady

Na konto vylepšení Zaklínače 3 a Cyberpunku 2077 pro nové konzole nezaznělo nic nového. Stále platí, že oba upgrady byly odsunuty na příští rok s tím, že jako první se dočká Cyberpunk, a až poté Zaklínač. Vývojáři to v minulém týdnu vysvětlili nutností mnohem více zasáhnout do staršího titulu, což práci brzdí a vyžadují svůj čas. Zároveň je také důležité připomenout, že vylepšená verze Zaklínače 3 nevzniká v CD Projektu RED, ale ve studiu Saber Interactive, které se podepsalo pod port na Switch a je s fungováním hry dobře obeznámeno. Naproti tomu se na next-gen verzi Cyberpunku 2077 pracuje interně a podle vyjádření z rozpravy s investory jsou oba projekty v běhu a daří se jim podle představ – tedy s plánovaným vydáním během prvního, resp. druhého čtvrtletí roku 2022.

GOG se vrací ke kořenům

Poslední téma hodné zmínky se týká digitálního obchodu GOG. Finanční výsledky odhalily, že na rozdíl od loňského zisku přibližně 1,37 milionů dolarů se platforma dostala do ztráty 2,21 milionů dolarů. Z toho důvodu přichází finanční ředitel Piotr Nielubowicz s plánem, podle kterého má být dosavadní fungování obchodu reorganizováno a GOG více přilne k původnímu modelu prodeje pečlivě vybraných starších her bez DRM. To rovněž znamená ukončit provázání se hrou Gwent, která v rámci interního konsorcia spojuje hned několik divizí dohromady. Tím by se mohl GOG potenciálně oddělit od finančních nezdarů dalších oddělení a fungovat tak jako před lety. „Vedle všech těchto změn, které jsme iniciovali prostřednictvím operačního vedení GOGu věříme, že se společnost bude v roce 2022 více soustředit na svou hlavní činnost a zlepší finanční efektivitu.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru