CD Projekt ruší AAA multiplayerovou kyberpunkovou hru

Zaměřením zůstávají singleplayerové tituly. Změní se také podoba marketingových kampaní

Zdroj: CD Projekt RED
31. 3. 2021

Včerejší zpráva o rozšiřování rodiny CD Projekt skrze akvizici studia Digital Scapes jde ruku v ruce s plejádou dalších informací na konto fungování CD Projektu RED a plánů do budoucna. V dlouhém, bezmála 25minutovém videu promluvil prezident společnosti Adam Kiciński, kterého dalšími zprávami doplnil nový technický ředitel Paweł Zawodny, obchodní ředitel Michał Nowakowski a finanční ředitel Piotr Nielubowicz. Společně představili vizi pojmenovanou RED 2.0, která přehodnocuje některé dřívější postupy studia a významně upravuje způsob, jakým budou vyvíjeny nové hry. Jednou z nejzásadnějších informací je, že dalším velkým AAA titulem od polských vývojářů nebude multiplayerový Cyberpunk, jak se opakovaně zmiňovalo, na druhou stranu to ale neznamená, že by od online složky ve svých hrách dával CD Projekt ruce pryč.

„Naše mise stojí na třech důležitých bodech – zaprvé chceme i nadále vytvářet revoluční příběhová RPG, která vezmou za srdce hráče po celém světě. Zadruhé chceme být považováni za jedno ze tří nejlepších herních studií. A zatřetí propojujeme naše značky s globální popkulturou,“ vysvětluje na úvod Adam Kiciński záměry CD Projektu. On i jeho kolegové nešetří ujištěními, že je největší důraz kladen na kvalitu všech produktů od CD Projektu, což je přímo závislé na pohodě, toleranci a férovosti uvnitř týmu vývojářů. Bez velkého překvapení pak Kiciński nepřímo označuje nepovedený start Cyberpunku 2077 za důležitý faktor, který ovlivní budoucí změny.

Příští AAA hrou nebude multiplayerový Cyberpunk

Jak už bylo uvedeno v úvodu, jednou z nejzásadnějších zpráv bylo přehodnocení přístupu k dalšímu velkému projektu, na kterém v CD Projektu pracují. Adam Kiciński uvedl, že se studio nechce zpronevěřit svému singleplayerovému DNA, a proto opouští myšlenku, že by novým projektem měla být hra s důrazem na online hru. „Vzhledem k našemu novému systematičtějšímu přístupu k vývoji se namísto vývoje jednoho velkého online titulu soustředíme na budoucí zapojení online prvků do všech našich značek,“ říká prezident CD Projektu. Časový rámec ani povahu onoho zapojení však nepřidává a nechává tím pro své zaměstnance otevřená zadní vrátka. Nový postoj si vysvětlujeme jako reakci na to, že ne všechno kolem Cyberpunku 2077 se povedlo a studio potřebuje opět získat pevnou půdu pod nohama, což by další experiment nemusel zaručit. V dalších vyjádření médiím pak Kiciński potvrdil, že na online prvcích pracují už minimálně dva roky a určitě jimi své singleplayerové hry vylepší, vše ale musí jít dle jeho slov postupně. „Věříme, že až naše nápady odhalíme, hráčům se budou líbit a přivítají je jako bonus do herních světů, které původně vznikly jen pro singleplayer,“ uzavřel téma Kiciński.

Kdy se vrátí Cyberpunk 2077 na PS Store

Jednou z otázek, kterou novináři položili vedení CD Projektu během včerejší konference, byl i návrat Cyberpunku 2077 zpět do digitální distribuce na PlayStation Store. Hra není v nabídce už přes tři měsíce a vzhledem k poslednímu patchi s více než 500 opravami jsou podobné dotazy určitě na místě. Podle vývojářů to ale ještě celé může trvat několik měsíců, byť je každá oprava hry k opětovnému uvedení do distribuce přibližuje. Podle finančního ředitele Nowakowského je ale PlayStation Store klíčový a dramaticky ovlivnil prodeje hry, takže se celá společnost těší, až bude hra znovu dostupná. Druhým důležitým faktorem pro zažehnutí další vlny prodejů pak má být vydání next-gen verze, resp. updatu.

Paralelní vývoj her

Další z věcí, kterou se vývojáři z CD Projektu rozhodli změnit je způsob, jakým vyvíjí své dvě značky. Od Zaklínače a Cyberpunku se nechtějí odklánět, což potvrdili dříve a v novém videu to pouze potvrdili, nicméně od příštího roku rozdělí své kapacity vedví a budou se oběma hrám ve smyslu vývoje dalších dílů věnovat souběžně. Dosud platilo, že většina studia pracovala v jedné chvíli pouze na jediném titulu, CD Projekt však chce zefektivněním dalších postupů umožnit vývojářům snadnou orientaci ve dvou rozpracovaných titulech a podpořit je speciální skupinou, která bude na takto rozkročený vývoj dohlížet. Ve skutečnosti se ale nejedná o nic převratného, zvlášť, pokud se chce CD Projekt počítat mezi tři nejlepší vývojáře na světě. Ostatně, společnost má přes 1000 zaměstnanců, a i když nejsou všichni z nich vývojáři, kapacity se už rozdělit určitě dají. Navíc CD Projekt počítá s přijímáním nových zaměstnanců, ať už z řad juniorů, nebo prověřených talentovaných veteránů.

Rozvoj značek Cyberpunk 2077 a Zaklínač

Co se týče konkrétního rozvoje obou zmiňovaných značek, CD Projekt sdílel jednoduchý časový plán, který v případě Cyberpunku 2077 zahrnuje pro letošní rok patche a updaty, první bezplatná DLC a v druhé polovině roku také vydání next-gen verze, resp. uvolnění bezplatného updatu pro nové konzole stávajícím majitelům hry. Zaklínač je naproti tomu o několik her a let dál, takže dosud poslední třetí díl obdrží v druhé polovině roku pouze next-gen update od Saber Interactive a značka jako taková bude rozšiřována skrze mobilní hru s podtitulem Monster Slayer, resp. další vývoj karetního Gwentu. Delší výhled do budoucna pak v názorné tabulce prozradil, že vývojáři uvažují nad mobilní hrou také pro Cyberpunk 2077 a vedle vznikajícího anime Edgerunners bychom se mohli dočkat i hraného seriálu. Na každý pád jsme ale dostali poměrně jasnou ukázku toho, kam se může značka Cyberpunk posunout, vzhledem k tomu, že vývojáři u ní chtějí stejně jako u Zaklínače využít tzv. setrvačníkový efekt. Po prvním dílu hry, která ustavila nový svět, získala 13 milionů fanoušků, uvedla do prodeje reklamní předměty a začala ovlivňovat i segment mimo videohry, tak pravděpodobně přijde další díl a vše se bude stále dokola opakovat.

Zdroj: CD Projekt RED

Jediné, z čeho mohou plynout mírné obavy, je snaha o unifikaci technologií ze Zaklínače a Cyberpunku v rámci REDenginu právě proto, aby se na hrách dalo pracovat souběžně a studio nemuselo mít specialisty jen na jednu sérii. Jistě, efektivita je žádoucí a ve svém konání se jí snaží dosáhnout každý, stran vývoje her to ale může sklouznout k až příliš okatému přenášení prvků z jedné hry do druhé a nástupu efektu, s nímž se potýká například Ubisoft. Na druhou stranu to ale nikdy není dáno pouze enginem či dostupnými technologiemi a vzhledem k tomu, že CDP zůstává u dvou značek, by k recyklaci a kopírování prvků nemuselo a neměl docházet.

Kratší marketingové kampaně

Poslední důležitá zpráva se týká marketingových kampaní a všeobecného lákání na vydání dalších her. Stejně jako prezident CD Projektu také obchodní ředitel Michał Nowakowski potvrdil, že Cyberpunk 2077 byl pro celou společnost lekcí a na základě ní upraví budoucí fungování. Týkat se bude načasování prvních videí a důležitých oznámení, která budou v případě nových projektů přicházet mnohem blíže k samotnému vydání, aby nevzniklo nepříjemné vakuum, případně nerealistická očekávání, jako tomu bylo u Cyberpunku 2077. Na druhou stranu by to ale nemělo vývojářům sebrat možnost alespoň něco malého naznačit ve větším předstihu, byť by se už nemělo jednat o žádná dlouhá videa a hluboké analýzy. Nowakowski také slíbil, že stejný prostor dostanou během promování hry verze pro všechny cílové platformy, aby nedocházelo k matení zákazníků a všichni hráči věděli, co mohou očekávat.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím