Cyberpunk 2077, CD Projekt, CD Projekt RED vydává slibovaný patch pro Cyberpunk

CD Projekt RED vydává slibovaný patch pro Cyberpunk

Popis změn zabírá 26 stran. Opraveny byly technické chyby, rozhraní, svět hry i rozbité mise

Zdroj: CD Projekt RED
29. 3. 2021
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

Minulý týden se vývojáři z CD Projektu RED krátce pozastavili nad tím, co bude opravovat slíbený velkých patch pro Cyberpunk 2077. Zmínky o chování policie v Night City, řízení automobilů nebo o pohybu hlavního hrdiny byly doplněny vyjádřením, že jde pouze o některé z věcí, které se ve verzi 1.2 změní a dnes musíme s uznalým pokyvováním přiznat, že vývojáři ani trochu nelhali. Ve skutečnosti navíc možná hodně přeháněli, když výše uvedené vlastnosti označili za některé věci, mnohem přiléhavější by totiž bylo říct, že jde jen o procento, ba možná pouze o promile toho, co patch opraví. Vycházíme z čerstvě zveřejněného seznamu oprav, který se objevil na webu hry a předznamenává brzké vydání patche na PC, konzolích i Stadii, byť mu vývojáři prozatím ještě neurčili přesný termín.

Konečně se zdá, že Cyberpunk 2077 vyráží vstříc stabilnějšímu a celkově příjemnějšímu zážitku na všech platformách.

Když jsme seznam viděli poprvé, Jirka jej označil za Kralickou bibli a já si začal myslet, že CD Projekt RED rozbil scrollování na celém internetu. Upřímně, nepamatuji si, kdy by obligátní poznámky k vydávanému patchi měly – světe div se – přes 45 000 znaků, tedy nějakých 26 normostran. Nejlegračnější přitom je, že úvod i samotný závěr naznačuje, že jde jen o „nejvýraznější opravy“, resp. že jich je v patchi „ještě mnohem víc“, což mi už upřímně přijde trochu přehnané. Pohledem hráče mi to ale ani trochu nevadí a konečně se zdá, že Cyberpunk 2077 vyráží vstříc stabilnějšímu a celkově příjemnějšímu zážitku na všech platformách. Všechny avizované změny jsou rozděleny do sekcí jako hratelnost, questy, open world, prostředí nebo grafika, ani to ale nečiní pročítání celého seznamu časově úspornější záležitost. Přesto jsou novinky velmi zajímavé a současně férově přiznávají, že hra měla opravdu značné problémy, i když jste ji hráli třeba i na výkonném počítači.

Co se samotných oprav týče, musíme to vzít jen namátkově, protože množství je opravdu zahlcující a ne všechny problémy se musí nutně týkat všech průchodů. Hned v první části – hratelnost – vývojáři vypisují konkrétní změny v jednotlivých misích, kdy se například nezapojovala NPC do souboje, kdy hlavní hrdina zůstával zaseknutý v interiérech budov, nebo kdy jste nezískali achievement/trofej, i když jste splnili všechny podmínky. Do sekce hratelnosti ale spadá třeba i rozvrstvení zboží jednotlivých obchodníků dle místa, kde mají svůj obchod, nebo odstranění chyb, po kterých různá auta různých majitelů vystřelovala do vzduchu.

V další části, která se zabývá jednotlivými misemi, jde nejčastěji o opravy týkající se interakce s postavami, které posouvají děj kupředu. Mnohokrát se také řeší nestandardní postup hráče (příliš rychlé vběhnutí do konkrétní části mise), po kterém se nespustily potřebné skripty, nebo hlavní hrdina zůstal někde zamčený. Sekce open world přidává opravy například do mise, kde je nutné ničit plastové plameňáky, dále řeší plejádu problémů s dokončováním vedlejších úkolů (Gigů) nebo třeba nefunkční arkádové kabinety na Jig-Jig Street, které nic nezobrazovaly. O opravě podobných problémů s mizením nejrůznějších věcí se mluví také v sekci cutscén, které byly obecně učesány a jejich chyby se už nepromítají do hratelnosti, která bezprostředně navazuje.

Na PC bude nově možné využívat ray tracing i s kartami od AMD, můžete si přemapovat víc kláves, užívat achievementy i na Epic Games Storu nebo hrát na opravdu velkých širokoúhlých displejích.

Přes úpravu reklam a některých drobností v rozhraní (o odzoomování minimapy při rychlé jízdě autem stále nic) se obligátní patch notes dostávají k řešení trablů se stabilitou a celkovým výkonem. Jednotlivé poznámky neslouží jako univerzální slib zlepšení na všech platformách, vývojáři ale uvádí, že hra zkrátka bude plynulejší a lépe optimalizovaná, ať už budete hrát kdekoliv. Vylepšila se například správa operační paměti, stínů, shaderů, fyziky a odstraněny byly chyby způsobující padání hry. Na PC bude nově možné využívat ray tracing i s kartami od AMD, můžete si přemapovat víc kláves, užívat achievementy i na Epic Games Storu nebo hrát na opravdu velkých širokoúhlých displejích. A co se týče konzolí, vývojáři učinili zásahy nejen se snahou učinit hru stabilnější, ale také mohutně optimalizovali nakládání s pamětí, vylepšili odrazy i částečné vyhlazování hran a zaměřili se také na hustotu obyvatel a vozidel, resp. jejich korektní zobrazování. Zůstává proto otázkou, jestli verze 1.2 už zamířila do Sony k opětovné certifikaci a jestli se hra konečně vrátí na PlayStation Network, odkud byla odstraněna jen několik dní po vydání.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru