CCP Games to znovu zkouší s FPS ve vesmíru Eve: Online

CCP Games to znovu zkouší s FPS ve vesmíru Eve: Online

Další pokus o střílečku zasazenou do populárního prostředí. Víc spin-offů selhalo, než uspělo

Zdroj: CCP
8. 5. 2022

Vesmírné MMO Eve Online je fenomén jako málo jemu podobných. Hra už funguje bezmála 20 let a její autoři z islandského studia CCP Games mají s populárním sci-fi stále smělé plány. Komplexní vesmír brzy začal přirozeně lákat také k vytvoření dalších spin-offů, jenže na tomto poli měli vývojáři o poznání méně štěstí.

Boj s větrnými mlýny?

Nejprve to tým CCP Shanghai v roce 2013 zkoušel s first person akcí Dust 514 pro PS3. Zrušena byla pro nezájem o tři roky později. Další FPS měl být takzvaný Project Legion, ale tým jej zrušil ještě před dokončením v roce 2015 a začal pracovat na jiné akci Project Nova, která byla však o dalších pět let později opět zrušena, aby se teď vrátila a transformovala do jiného nového projektu. Vedle toho CCP dělali karetní hru Eve: The Second Genesis a vydali dva díly arkádové akce Gunjack. Lepší ohlas už zaznamenala VR vesmírná střílečka Eve: Valkyrie pro PC a PS4 z roku 2014, ale opět to nebyl jednoznačný hit. A předloni pak ještě vyšla mobilní hra Eve: Echoes.

Jinými slovy CCP to i přes mnohé neúspěchy zkouší zas a znovu s dalšími projekty zasazenými do nepochybně atraktivního vesmíru Eve. Na aktuálním Fanfestu autoři oznámili, že se znovu pokouší vytvořit střílečku z první osoby. Tentokrát jde o taktickou akci, která vzniká v londýnském studiu CCP. Podle vývojářů jde o velmi populární koncept a nechtějí se vzdát myšlenky na hard sci-fi FPS s inovativním multiplayerem. Na samotné odhalení nové hry nicméně zatím nedošlo. Tým ještě není připraven.

V roce 2018 studio CCP Newcastle koupilo Sumo Digital, přejmenovalo jej na Sumo Newcastle a loni tým poslal na trh docela jinou multiplayerovou akci – Hood: Outlaws & Legends.

Autoři se podle svých slov těší, až budou moci novinku ukázat, ale raději ji prý budou přímo demonstrovat, než aby jen mluvili o tom, jak se jejich koncept vyvinul. Že vývoj nové verze odstartoval zřejmě znovu od začátku, dokládá i střídání na poli autorů. Na původní hře pracovali CCP Games Shanghai a pak CCP Newcastle, kteří mají na svědomí i Eve: Valkyrie. Měl ji pohánět Unreal Engine 4 a mířila na PC. Pak se mluvilo o tom, že místo FPS půjde o third person akci. V roce 2018 ovšem studio CCP Newcastle koupilo Sumo Digital, přejmenovalo jej na Sumo Newcastle a loni tým poslal na trh docela jinou multiplayerovou akci – Hood: Outlaws & Legends.

Samotné myšlence propojit Eve Online s další hrou nelze nic vytknout. Kromě atraktivního vesmíru nás už v případě akce Dust 514 pro PS3 zaujalo, že se mohou konzolisté zapojit do existujícího světa nějakým alternativním způsobem a přitom být jeho součástí. Eve Online totiž není pro každého, a tím nenarážíme jen na platformu. Nejen v tomto případě ale zjevně provedení výrazně zaostávalo za ambiciózní myšlenkou. Nebude zřejmě náhodou, že se CCP k nápadu na akci vrací opakovaně a opakovaně také tyto projekty ruší. Přesto jsou na místě obavy, zda to tentokrát vyjde a zda CCP příliš netříští svou pozornost mezi různé nápady. Pracuje totiž ještě například na nové mobilní 4X strategii.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru