Gord, Covenant.dev, Bývalí zaměstnanci CD Projektu představují strategii Gord

Bývalí zaměstnanci CD Projektu představují strategii Gord

Kombinuje stavbu vesnice, boj i survival prvky. Hra vsadila na temnou slovanskou mytologii

Zdroj: Covenant.dev
14. 4. 2021
Název: Gord Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: , , ,

Na začátku loňského roku založil polský herní producent Stanislaw Just vlastní studio Covenant.dev. Ani o producentovi, ani o studiu jste dosud zřejmě neslyšeli, sluší se tedy dodat, že Just pracoval ve společnostech Reality Pump, 11bit Studios a hlavně v CD Projektu, kde coby producent vedl týmy jednotlivých vývojářů a byl odpovědný za jejich práci. Jako výkonný producent pak pokračoval ve studiu Spokko – divizi CD Projektu – kde pracoval na The Witcher: Monster Slayer a následně se do herního vývoje pustil na vlastní pěst. Tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu a nejzajímavějšímu – ve spolupráci s řadou svých kolegů ze zmiňovaných studií totiž Covenant.dev představili svůj první projekt – Gord – a jeho popis zcela nepochybně zaujme milovníky strategií, survivalů, temné fantasy a slovanské mytologie.

„Gord je singleplayerová výpravná strategie, která zahrnuje prvek budování společnosti, strašidelné zakázané země a pozoruhodné mýtické tvory. Hráči budou plnit questy a řídit populaci příslušníků kmene, jejichž osobní příběhy a pohoda ovlivní osud celé osady,“ vysvětlují hlavní myšlenku vývojáři. Na první pohled je tedy vidět, že se rozhodně nespokojí pouze s jedním žánrem a chtějí spojit hned několik přístupů, které nejsou zrovna běžné. Jak už bylo poznamenáno výše, do strategické roviny bude spadat postupná stavba vlastní vesnice či osady, která by sama o sobě mohla fungovat jako temný ekvivalent her jako Stronghold nebo Banished. Jde však pouze o jednu z několika částí, do kterých spadají také tradiční survival prvky s důrazem na udržení příčetnosti, stejně jako tuhý boj proti roztodivným monstrům. „Gord nebudou ovlivňovat jen vaše ekonomická či morální rozhodnutí, dopad bude mít i nervozita a strach, který s sebou přinese celková atmosféra místa,“ slibují zástupci Covenant.dev.

Ačkoliv nás ve hře nečekají identická monstra jako v Zaklínači, našinec určitě najde řadu spojnic se známými pohádkami a příběhy, což rozhodně zvyšuje atraktivitu celé hry.

Co se týče příběhu, hráči se ujmou králova správce, který dostal za úkol zkrotit divočinu celého království Lusatia a získat z ní veškeré nerostné bohatství. Za tímto účelem se proto správce přidá ke Kmeni úsvitu, který vede vesnický stařešina a záhadný rys s magickou silou. O jejich úloze a příběhu kmene se budou hráči dozvídat během hraní, které bude vyplněno prozkoumáváním znepokojujících krajů a souboji s monstry v jedné velké kampani, která dorazí s plnou verzí hry. Do té doby bude od konce letošního roku k dispozici early access s možností tvořit si vlastní scénáře a zkoušet tak vlastnosti hry na náhodně generovaných mapách a prostřednictvím úkolů a cílů, které si hráči sami navolí.

Podle vývojářů může dohrání těchto scénářů zabrat 1-4 hodiny, vždy v závislosti na tom, jaké vstupní parametry hráči zvolí. Velikost mapy, zahrnuté biomy, hustota zajímavých bodů na mapě, síla nepřátel… Jinými slovy, vývojáři slibují opravdu širokou paletu možností a sami vidí právě v těchto scénářích způsob, jakým může Gord přežít po dlouhou dobu. Z našeho pohledu tomu značně pomáhá i zmiňovaná slovanská mytologie, kde se vývojáři zcela přiznaně nechali inspirovat svou předchozí prací na Zaklínači v CD Projektu. Ačkoliv nás nečekají identická monstra, našinec určitě najde řadu spojnic se známými pohádkami a příběhy, což rozhodně zvyšuje atraktivitu celé hry a upřímně mě přinutilo zařadit hru do seznamu přání.

Notně tomu pomáhá také detailní stylizace a temné zasazení, které je v porovnání s klidnými strategiemi vítanou změnou, byť nejde o zcela originální nápad. Vedle Zaklínače spatřuji inspiraci také u Frostpunku či Northgardu, který vývojáři ostatně sami zmiňují. Nedílnou součástí bude nicméně i několikrát zmiňovaný souboj, který má být dostatečně propracovaný, aby před hráče předložil adekvátní výzvu, ale současně se nemá jednat o nic přehnaně komplikovaného. Hráči budou mít k dispozici v podstatě tři typy jednotek, rekrutujících se z obyvatel osady. Lučištník coby jednotka na dálku, sekerník udělující největší poškození a jako poslední kopiník, poskytující největší obranu. Vhodný mix by pak mohl otevírat několik možných strategií a přístupů, zatím se ale nechceme pouštět do spekulování nad tím, zda to bude pro celou hru k užitku, nebo půjde jen o nutné zlo.

Gord momentálně míří pouze na PC, i když vývojáři neodmítají možnost pozdějšího vydání na konzole. Plné verze bychom se po letošním early accessu měli dočkat v druhé polovině příštího roku, nic ovšem není v tuto chvíli vytesáno do kamene a vývojáři chtějí nejprve odstranit všechny problémy a upravit mechanismy tak, aby odpovídaly odezvě hráčů.

 

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru