Budoucnost VR je ještě roky vzdálená, říká Jim Ryan

Šéf PlayStationu ale technologii věří. Výrazné změny ve stylu her od Sony neočekává

Zdroj: Sony
30. 10. 2020

S blížícím se uvedením nových konzolí vzniká vedle nových videí a informací o konkrétních hrách prostor i pro vyjádření vysoce postavených manažerů. Ti s oblibou komentují probíhající dění v obecné rovině a s výhledy do budoucna, což z jedné strany plní šéf herní divize Microsoftu Phil Spencer a z druhé jeho protipól Jim Ryan coby CEO Sony Interactive Eintertainment. Právě Ryan pak poskytl rozhovor listu Washington Post, ve kterém promluvil o budoucnosti hraní z pohledu technologie VR, které v Sony věří, ale její skutečný nástup ještě v dohledné době neočekávají.

„Myslím, že nás od budoucnosti virtuální reality dělí víc než jen pouhých pár minut. PlayStation technologii věří, Sony jakbysmet a jsme přesvědčeni, že se VR stane plnohodnotnou součástí interaktivní zábavy,“ řekl Ryan. Sám si ale pokládá otázky, kdy se tak může stát a podle jeho slov to nebude ani tento rok, ani rok následující, ale až v blíže neurčitém období, u kterého PlayStation VR nebude chybět. Ryan tvrdí, že jsou potěšení dosavadním vývojem vlastní platformy pro virtuální realitu i zájmem o ni a těší se, jaké příležitosti výhledově nabídne.

Na tomto místě je nutné připomenout, že PlayStation 5 není automaticky kompatibilní se stávajícím headsetem PSVR. Ačkoliv je nová konzole připravena nabídnout tituly pro virtuální realitu v režimu zpětné kompatibility, hráči musí vlastnit také kameru z PlayStationu 4. Vzhledem k odlišnému portu proto Sony nabízí všem zájemcům bezplatnou redukci, o kterou je však nutné proti sériovému číslu „výpočetní jednotky“ zažádat na webu PlayStationu. Jinými slovy, redukce není součástí balení PS5 a bez ohledu na to, jestli novou konzoli vlastníte, či nikoliv, můžete o redukci zažádat v předstihu.

Naše strategie leží v setrvalém a promyšleném růstu a investicích do našich studií,“ vysvětluje CEO Sony Interactive Etnertainment.

Další záležitosti, které Ryan v rozhovoru rozebíral, se týkaly her. Na tomto místě se šéf PlayStationu vrací k příběhovým titulům, které podle něj tvoří největší sílu celé rodiny konzolí od Sony a není důvod se podle jeho slov od této vize odvracet. „Existuje tady soulad mezi technickým pokrokem a našimi možnostmi vyprávět příběhy. Tento trend bude pokračovat a jde o další důvod, proč se budou chtít v tomto odvětví naše studia stále zlepšovat,“ říká Ryan. V závěru se dostal také ke komentáři stran nedávné akvizice Microsoftu, který za 7,5 miliardy dolarů získal společnost ZeniMax a její vývojářská studia.

Podle Ryana šlo o logický krok Xboxu, který však nedává tolik smyslu Sony. „Naše strategie leží v setrvalém a promyšleném růstu a investicích do našich studií,“ vysvětluje CEO Sony Interactive Etnertainment. Neznamená to však, že by se jeho společnost zcela zřekla občasného získávání nových členů do rodiny PlayStation Studio a je nanejvýš pravděpodobné, že v budoucnu k nějakým akvizicím přeci jen dojde.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím