Budoucnost VR je ještě roky vzdálená, říká Jim Ryan

Budoucnost VR je ještě roky vzdálená, říká Jim Ryan

Šéf PlayStationu ale technologii věří. Výrazné změny ve stylu her od Sony neočekává

Zdroj: Sony
30. 10. 2020

S blížícím se uvedením nových konzolí vzniká vedle nových videí a informací o konkrétních hrách prostor i pro vyjádření vysoce postavených manažerů. Ti s oblibou komentují probíhající dění v obecné rovině a s výhledy do budoucna, což z jedné strany plní šéf herní divize Microsoftu Phil Spencer a z druhé jeho protipól Jim Ryan coby CEO Sony Interactive Eintertainment. Právě Ryan pak poskytl rozhovor listu Washington Post, ve kterém promluvil o budoucnosti hraní z pohledu technologie VR, které v Sony věří, ale její skutečný nástup ještě v dohledné době neočekávají.

„Myslím, že nás od budoucnosti virtuální reality dělí víc než jen pouhých pár minut. PlayStation technologii věří, Sony jakbysmet a jsme přesvědčeni, že se VR stane plnohodnotnou součástí interaktivní zábavy,“ řekl Ryan. Sám si ale pokládá otázky, kdy se tak může stát a podle jeho slov to nebude ani tento rok, ani rok následující, ale až v blíže neurčitém období, u kterého PlayStation VR nebude chybět. Ryan tvrdí, že jsou potěšení dosavadním vývojem vlastní platformy pro virtuální realitu i zájmem o ni a těší se, jaké příležitosti výhledově nabídne.

Na tomto místě je nutné připomenout, že PlayStation 5 není automaticky kompatibilní se stávajícím headsetem PSVR. Ačkoliv je nová konzole připravena nabídnout tituly pro virtuální realitu v režimu zpětné kompatibility, hráči musí vlastnit také kameru z PlayStationu 4. Vzhledem k odlišnému portu proto Sony nabízí všem zájemcům bezplatnou redukci, o kterou je však nutné proti sériovému číslu „výpočetní jednotky“ zažádat na webu PlayStationu. Jinými slovy, redukce není součástí balení PS5 a bez ohledu na to, jestli novou konzoli vlastníte, či nikoliv, můžete o redukci zažádat v předstihu.

Naše strategie leží v setrvalém a promyšleném růstu a investicích do našich studií,“ vysvětluje CEO Sony Interactive Etnertainment.

Další záležitosti, které Ryan v rozhovoru rozebíral, se týkaly her. Na tomto místě se šéf PlayStationu vrací k příběhovým titulům, které podle něj tvoří největší sílu celé rodiny konzolí od Sony a není důvod se podle jeho slov od této vize odvracet. „Existuje tady soulad mezi technickým pokrokem a našimi možnostmi vyprávět příběhy. Tento trend bude pokračovat a jde o další důvod, proč se budou chtít v tomto odvětví naše studia stále zlepšovat,“ říká Ryan. V závěru se dostal také ke komentáři stran nedávné akvizice Microsoftu, který za 7,5 miliardy dolarů získal společnost ZeniMax a její vývojářská studia.

Podle Ryana šlo o logický krok Xboxu, který však nedává tolik smyslu Sony. „Naše strategie leží v setrvalém a promyšleném růstu a investicích do našich studií,“ vysvětluje CEO Sony Interactive Etnertainment. Neznamená to však, že by se jeho společnost zcela zřekla občasného získávání nových členů do rodiny PlayStation Studio a je nanejvýš pravděpodobné, že v budoucnu k nějakým akvizicím přeci jen dojde.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru