Jak může videoherní grafika vypadat už letos

Jak může videoherní grafika vypadat už letos

Epic Games představili na GDC nové nástroje pro Unreal Engine

Zdroj: Epic Games
22. 3. 2018

Hry nejsou jen krabičky v obchodech, nebo položky ve vašich digitálních knihovnách. Hotové produkty, které stejně tak rádi hrajete, jako na ně umíte nadávat. Hry jsou především o vývoji a to ne jen konkrétních titulů, ale technologií jako takových. A i když víme, že byste teď spíš chtěli vidět další záběry z Far Cry, nebo sledovali zápasy v PUBG, musíme se společně vydat do San Francisca na probíhající konferenci GDC, kde se každoročně potkávají vývojáři a představují světu, jak bude vypadat hraní za pár let.

Jednu z vizuálně nejvděčnějších prezentací měla letos společnost Epic Games, která se oproti předchozím rokům zaměřila na přímé ukázky toho, co umí jejich Unreal Engine a sklidila obrovský ohlas. Epic Games se chtějí v příštích letech snažit dohnat fotorealismus, což sice není univerzální meta pro všechny, ale spoustu studií se už roky snaží o co nejrealističtější zobrazení modelů a animací, které vytváří jejich grafici. Málokdo si ale uvědomuje, že dosáhnout shody s realismem nelze jen díky detailním modelům – mnohem podstatnější je systém světla a organická animace tak, aby lidské oko nepoznalo rozdíly v tak důvěrně známých věcech, jako je obyčejné krabatění čela nebo jen prachsprosté mrkání. A v tomhle ohledu jsou lidé z Epic Games hodně daleko.

Podívejte se spolu s námi na video, které bylo představeno novinářům na GDC – vlevo vidíte hollywoodského herce Andyho Serkise, který otiskl svou mimiku do tváří mnoha digitálních filmových postav od Gluma až po opičáka Caesara, vpravo pak vidíte detailní model mimozemšťana, který onu hercovu mimiku sdílí v reálném čase. Nechybí samozřejmě přenášení nejjemnějších pohybů obočí, úst a dalších obličejových svalů, které vdechují digitálnímu modelu skutečný život, vývojáři z Epic Games ale na tomto místě nekončí. Představili totiž možnost, jak dílčí pohyby částí obličeje vybraného herce upravit, přinutit oči dívat se jinam, než jak bylo původně nasnímáno a celkově dotáhnout dojem k vytouženému fotorealismu. Jistě, můžeme namítnout, že pořád nejde o bezchybné dílo, ale podle lidí z Epicu by nemělo dlouho trvat a dostane se technologie do bodu, kde ji od opravdových záběrů skutečně nerozpoznáte. A jen tak mimochodem  Andy Serkis je v tomto videu také digitální.

Pojďme ale ke druhé ukázce – tou je demo nazvané Siren, které rozšiřuje vykreslování v reálném čase na celou postavu. To vše je možné díky úzké spolupráci Epicu s firmami Cubic Motion, 3Lateral, Tencent a Vicom, kteří jsou dohromady schopní spojit své technologie a pomoci tak hrám, dostat se na další úroveň. A je to myšleno doslova – Epic se chce zasloužit o to, aby byly tyto technologie snadno dostupné i vývojářům, kteří třeba nemají ambice vydat tříáčkovou hru, ale nechtějí činit žádné kompromisy ve smyslu grafiky. Jestli je tahle budoucí vize reálná, uvidíme až za pár let, faktem ale je, že Epic Games po rocích temna, kdy to s firmou vypadalo hodně bledě, sedí opět pevně v sedle, posilněni hrami i tím, co jste mohli právě sledovat.

V žádném případě ale ještě nekončíme – teď totiž přijde to nejlepší. Když jsem před chvilkou říkal, že více než detailní modely potřebuje fotorealismus co nejkvalitnější zpracování světla, směřoval jsem k poslední ukázce, kterou Epic Games znalcům doslova vyrazil dech. Pusťme si demo, které Epic Games připravili ve spolupráci se společností Industrial Light & Magic, která se stará o efekty ve Hvězdných válkách. Na první pohled se všechno zdá být… tak nějak normální, co říkáte? Jenže kouzlo je v tom, že v kombinaci s chystanou řadou nových grafických karet NVIDIA Volta a DirectX 12 bude možné podobné scény zpracovávat v reálném čase bez nutnosti renderovat je dlouhé desítky hodin nebo dokonce dny. Jde právě o tzv. ray tracing, tedy vytváření cesty paprsků světla, případně jejich odrazy a lom – nic nového, filmy i hry tuto technologii využívají, doteď ale vše probíhalo za cenu obrovských nároků na výkon procesorů, takže použití mělo svá obrovská omezení. Přitom podle zástupců Epicu by už hry, plně využívající tuto technologii, měly vyjít do konce letošního roku.

I kdyby byla tahle vize přestřelená, dali jsme vám jasný důkaz, že je pořád kam se posouvat a co vylepšovat, ačkoliv brzdíme nadšení a raději zůstáváme na zemi. Druhým dechem taky musím dodat, že jenom o realistické grafice hry nejsou a je dobře, že se skrze počítačovou grafiku umí projevovat i umělci, kteří krásu vidí v něčem úplně jiném. No, dost už filozofování, líbilo se vám video? Pokud ano, tak rozhodně neváhejte náš kanál odebírat a pomoct nám třeba k tomu, abychom příští rok nemuseli GDC přebírat z internetu a být na místě osobně. No prostě o nás řekněte lidem kolem a mějte se rádi.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru
keetcnjp