Dune: Spice Wars, Funcom, Bude v Dune: Spice Wars rod Ordos z Duny II?

Bude v Dune: Spice Wars rod Ordos z Duny II?

Zrekapitulujeme si vše, co jsme se zatím dozvěděli o chystané 4X real-time strategii z Arrakis

Zdroj: Shiro Games
15. 1. 2022
Název: Dune: Spice Wars Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 26. 4. 2022

Novou Dunu jsme zařadili do našeho výběru nejočekávanějších her roku 2022, a to navzdory tomu, že letos se máme dočkat jen early access verze a ta plná s největší pravděpodobností vyjde až příští rok. Titul od studia Shiro Games (Northgard) byl oznámen při příležitosti akce The Game Awards loni v prosinci a už jsme se mu na Vortexu opakovaně věnovali. Teď ale jeho vývojáři nechali fanoušky Franka Herbeta nahlédnout ještě víc do zákulisí a zodpověděli některé z nejčastějších otázek.

Nejprve si ale zrekapitulujeme to hlavní, co jsme až dosud věděli. Hra, kterou vydává norský Funcom, jenž teď disponuje právy na tituly z tohoto vesmíru, je ve vývoji přes dva roky. Jedná se o 4X strategii, ale nikoli tahovou, jak je tomu nejčastěji, ale real-time. Autoři chtějí skloubit to nejlepší z grand strategií a RTS klasik. Na jedné straně je možná trochu škoda, že se nedočkáme tradiční tahovky, na straně druhé se ale zase splní fanouškům sen, že se vrátíme na Arrakis v real-time pojetí. I když nakonec na hře nepracují bývalí vývojáři Westwoodu (Dune II) ze studia Petroglyph Games, kteří už s Funcomem spolupracovali na strategii Conan Unconquered. To bylo spíš takové přání otcem myšlenky.

Během předběžného přístupu se Spice Wars rozšíří o další frakce, multiplayer a kompletní kampaň.

Jako obvykle budeme usilovat o ovládnutí slavné pouštní planety a těžby koření, které prodlužuje život, prohlubuje vědomí a umožňuje bezpečné mezihvězdné cesty. S jistotou jsme věděli, že ve hře budou minimálně čtyři hratelné strany a dva rody známe – Atreidové a Harkonnenové. Narazíme také na obávané obří písečné červy, známé postavy a intriky, které jsou pro sérii Duna typické. Jak se na 4X sluší a patří, k vítězství nepovede jen jedna cesta a nemusíte ho dosáhnout jen na bojišti. Triumfovat můžete díky lsti, politickému vlivu i ekonomické převaze. Sabotáže a pletichaření má hrát stejně důležitou roli jako v předloze.

Už dříve jsme se dozvěděli, že hra stráví v programu předběžného přístupu 9 až 12 měsíců v závislosti na tom, jak rychle se autorům povede implementovat všechny funkce a další obsah. Autoři chtějí využít předností Duny a přetavit je v zajímavou hru. Současně však chtějí early access zužitkovat k tomu, aby se ujistili, že je titul přístupný nováčkům, ale přitom zůstal věrný předloze. Během předběžného přístupu se Spice Wars rozšíří o další frakce, multiplayer a kompletní kampaň. A teď už konečně ke slibovaným novinkám z posledního updatu.

Vývojáři zatím nechtějí odpovědět na otázku, kolik bude hra stát. Vysvětlují, že jejich titul je současně real-time strategie i 4X. Běží v reálném čase, ale má pomalejší tempo než typické RTS. Hru můžete také zastavit. Důležitou roli hraje průzkum, kontrola území, ekonomický růst, souboje, politika a špionáž. To jsou podle vývojářů funkce, které ze Spice Wars dělají skutečnou 4X strategii, ale ne na úkor základů RTS, které hráči očekávají. Hra bude obsahovat také stavbu budov, ale hráči nemají umísťovat jednotlivé stavby manuálně na místo, protože titul má prý mnohem větší rozsah než typické real-time strategie.

Autoři říkají, že všechny prvky Dune: Spice Wars byly vyvinuty od základu speciálně pro tuto hru a nerecyklují nic z Northgardu. Další dvě frakce, které budou v den vydání k dispozici, nechtějí autoři zatím prozradit. Ale už nyní říkají, že během early accessu přibude pátá a později ještě další. Hráče zajímalo třeba i to, proč rod Atreidů reprezentuje zelená barva a ne modrá jako v některých starších hrách. Shiro Games vysvětlují, že jsou věrní knihám. Upozorňují, že řada věcí byla během let zpodobněna jinak ve filmech, v televizi, v komiksech i ve hrách. Atreidové mají mít zelenočerné uniformy a standartu a toho se tým držel.

Hráče pochopitelně zajímají další potenciální rody, a to i ty ze starších her. Konkrétně se ptají na nekanonický rod Ordos, kterému jsme se věnovali i my v našem seriálu o historii her z vesmíru Duny. Autoři také vysvětlují, že pochází z encyklopedie, ale nezmínil ho přímo Frank Herbert ve svých knihách. Nejprve chtějí začít tím z knih a pak se uvidí, co bude nejlepší udělat dál. Se hrou Northgard má novinku pojit pomalejší tempo, ale jinak jsou podle autorů odlišné. Spice Wars se zaměřují na větší rozsah, obsahují politiku, obchod, tajné operace a hlubší správu zdrojů. Duna má být také dvakrát až třikrát delší než Northgard, ale to se ještě může změnit.

Pokud jde o inspiraci staršími hrami, autoři si podle svých slov zahráli všechny tituly z tohoto vesmíru, hlavně Dunu a Dunu II. Ale také deskovky. Nějaký vliv tu podle nich může být, ale Spice Wars jsou údajně unikátní hrou s vlastním přístupem k zápasu o Arrakis. Mapy mají být procedurálně generované, s různou velikostí i četností červů. Ty nejhlubší pouště mají zpočátku představovat překážku jako moře v jiných hrách, ale i tady se nakonec naučíme přežít díky novým technologiím. Mapy budou obsahovat rovněž unikátní místa známá z knih.

Stylizovaná výtvarná stránka přišla s věcmi, které mají přinést větší variabilitu barev a tvarů. Tak aby svět byl drsný, ale nenudil.

 

Autoři si znovu vybrali early access namísto vydání plné verze, protože s ním mají podle svých slov z dřívějška dobrou zkušenost. Mohou hru balancovat na základě zpětné vazby. Hráče prý také zajímalo, proč nemá hra realističtější grafiku a vsadila na stylizaci. Vývojáři říkají, že udělat hru z pouštní planety přináší různé výzvy. Nechtěli hráče nudit, když bude dlouhé hodiny sledovat především písek. Dlouho proto pracovali na prostředí a spojili se i s geologem, který se specializuje na pouště, aby vytvořili zajímavé věci, které by na takové planetě ale mohly existovat. Stylizovaná výtvarná stránka přišla s věcmi, které mají přinést větší variabilitu barev a tvarů. Tak aby svět byl drsný, ale nenudil.

Zatím se autoři soustředí na singl, ale rozhodně podle nich dojde na multiplayer, jak už bylo řečeno. Dočkáme se ho v průběhu early accessu. Stejně tak dojde až časem na kampaň, která nebude hned na začátku programu předběžného přístupu k dispozici. Autoři zatím neslibují stoprocentně podporu modifikací, ale pokud uvidí poptávku, určitě se podívají na nějaké možnosti na tomto poli. Zatím neplánují žádná DLC, protože se soustředí na samotný vývoj a early access. Pokud bude i po vydání plné verze zájem o další obsah a oni najdou dobrý důvod pro rozšíření, může teoreticky na DLC dojít, ale teď je podle studia příliš brzo o tom uvažovat.

Momentálně hra míří jen na PC, ale na další platformy se pokusí tým podívat během early accessu. Shiro Games mají na svědomí samotný vývoj a Funcom pak práva, vydání a marketing. Na Steam hra dorazí v nehotové verzi ještě letos, jak už padlo na začátku. Časem může vyjít i jinde.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru