Bohemia Interactive prodala loni 5,7 milionů her a DLC

Bohemia Interactive prodala loni 5,7 milionů her a DLC

Celkové tržby překonaly 1,6 miliardy korun, další čísla naznačují možný vývoj Army 4

Zdroj: Bohemia Interactive
14. 1. 2021

Vývojáři z největšího českého herního studia Bohemia Interactive se pochlubili výsledky za uplynulý rok 2020. Bez ohledu na to, jak dramaticky byl ovlivněn opatřeními v souvislosti se šířením koronaviru, Bohemka hlásí velmi úspěšných dvanáct měsíců a podtrhuje je řadou velmi optimistických čísel. „Zatímco mnoho odvětví loni stagnovalo, hernímu průmyslu se v celosvětovém měřítku dařilo. Bohemia Interactive zažila velmi rušný rok, který byl zároveň druhý prodejně nejúspěšnější za celou více než 20letou historii firmy,“ uvádí tisková zpráva. Pokračovalo se v průběžném vylepšování jednotlivých her a jejich rozšiřování na další platformy, což se týká zejména Vigoru, který se z Xboxu dostal postupně na Switch a v závěru roku i na PlayStation. Zájem o tento titul a stálice v podobě třetí Army, DayZ pak znamenal pro Bohemia Interactive 5,7 milionů prodaných kopií her i jejich rozšíření, resp. tržby překonávající hranici 1,6 miliardy korun.

Zdroj: Bohemia Interactive

Co se týče jednotlivých titulů, ve smyslu prodejů byla nejvýkonnější Arma 3 – v loňském roce se prodalo 1,3 milionů kopií základní verze hry a 2,2 milionů DLC. Dařilo se ovšem i survivalu DayZ, který si v roce 2020 opatřilo 1,3 milionů nových hráčů a spolu s dalšími koupili 758 tisíc DLC. Bohemia Interactive ale na tom není špatně ani z pohledu aktivních hráčů, kterých bylo v souhrnu přes 14 milionů a do tohoto čísla významně promlouvá i zmiňovaná free to play akce Vigor. Opět, rozděleno na jednotlivé tituly – Arma 3 měla 2,3 milionů aktivních hráčů, Vigor 4,6 milionů, sandboxové Ylands 645 tisíc a stále nejživěji je kolem DayZ s více než 6,4 miliony hráči.

Nenápadně proto připomínáme, že od vydání Army 3 – bez ohledu na aktivní vývoj a nová DLC – uplynulo už sedm let a nedivili bychom se, kdyby aktuální dění naznačovalo aktivní vývoj plnohodnotného pokračování.

Také na pozadí se ale dějí velmi zajímavé věci a tisková zpráva nenápadně pomrkává, že se v Bohemia Interactive zřejmě už odehrává něco většího. Předně, vývojáři v uplynulých 12 měsících pracovali na vylepšování interního enginu Enfusion, který by měl být podle aktuálního vyjádření i nadále klíčovou součástí budoucích titulů. Kromě pokročilé fyzikální simulace se vývojáři soustředili i na grafické aspekty a podporu komunitních módů, pro které je Bohemka známá a komunitou oceňována. Ruku v ruce s přípravou na budoucnost jde i 103 nových zaměstnanců a více než 50 stále aktivních inzerátů na další pozice. Nenápadně proto připomínáme, že od vydání Army 3 – bez ohledu na aktivní vývoj a nová DLC – uplynulo už sedm let a nedivili bychom se, kdyby aktuální dění naznačovalo aktivní vývoj plnohodnotného pokračování.

O něm ale tisková zpráva z pochopitelných důvodů nemluví a vedle výše uvedených detailů ohledně 4 aktivních projektů připomíná například i speciální charitativní balíček ve Vigoru, prostřednictvím jehož prodejů bylo možné coby výtěžek celé akce věnovat 250 000 korun Fakultní nemocnici Brno, která v době koronavirové krize čelila hackerským útokům.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru