Bluepoint Games pracují na nějakém vlastním projektu

PlayStation je otevřený dalším akvizicím. Remake Demon's Souls prodal 1,4 milionu kopií

Zdroj: Sony
1. 10. 2021

Když jsme včera bezprostředně po oznámení akvizice psali o tom, že Sony koupila studio Bluepoint Games, nebylo hned jisté, na čem budou autoři pracovat dál. Sami jsme si kladli otázku, zda to budou další remastery a remaky, anebo se pustí do něčeho nového a vlastního, jak už se v kuloárech dlouho spekuluje. Druhá možnost se nakonec ukázala být správnou. Magazín IGN přinesl vlastní exkluzivní materiál při této příležitosti, z nějž vyplynulo hned několik zajímavých podrobností.

V první řadě jsme se dozvěděli, že remake Demon’s Souls prodal už přes 1,4 milionu kopií. Bluepoint zatím neoznámili svůj další projekt, ale prezident studia Marco Thrush prohlásil, že se chystají do budoucna pracovat na originálním obsahu. Není nicméně stále docela jisté, zda “originálním obsahem” míní úplně novou značku, novou hru ze zavedené série anebo třeba nový obsah pro nějaký existující titul. Jednoznačně to ale vypadá, že se autoři skutečně nebudou omezovat jen na vylepšování existujících her.

„Máme zkušenosti s vývojem vlastních her.“

Thrush prozradil, že jejich další projekt, na kterém pracují, je originál, ale zatím o něm nemohou mluvit. Jedná se ovšem podle něj o další evoluční krok týmu. Poznamenal však také, že už u posledních remaků částečně přidali nějaký vlastní obsah. Díky tomu studio vyrostlo personálně, ale i zkušenostmi. Přechod od remasterů k remakům autory podle Thrushe prověřil a posunul k dalšímu kroku.

Když v roce 2009 vydali God of War Collection, pracovalo na ní jen asi 15 lidí. Teď mají 70 zaměstnanců, přičemž během práce na Demon’s Souls jich i díky spolupracovníkům bylo 95. Mají prý velmi zkušený tým, v němž většina lidí působí v oboru okolo 15 let. A všichni mají zkušenosti s vývojem vlastních her. Není to podle Thrushe tak, že by dělali jen remastery a remaky. Proto jsou nyní s pomocí Sony připravení ukázat, co umí. Jasně tak Thrush naznačuje, že mají ambice “vykročit z vlastního stínu”.

Sony stále pokukuje po dalších týmech

Na další hru od Bluepointu si ale podle všeho budeme muset počkat déle, protože vytvořit něco vlastního zabere víc času než předchozí projekty. Šéf PlayStation Studios Hermen Hulst ostatně prohlásil v rozhovoru pro IGN, že Sony neočekává výsledky ihned a akvizice dělá kvůli dlouhodobému efektu. Autoři podle něj potřebují čas, aby hry byly kvalitní, a současně mělo studio a jeho lidé možnost pracovat v rozumných podmínkách. Lidé a jejich zdraví jsou podle Hulsta na prvním místě.

Podle Hulsta Bluepoint znají PlayStation jako málokdo, díky tomu, že spolupracovali s tolika týmy na tolika ikonických značkách. Naznačil také, že ani po poslední akvizici a těch předchozích (Firesprite, Nixxes, Housemarque) nemusí mít Sony dost. Teď mají 16 interních týmů coby součást PlayStation Studios a jsou prý stále otevření navazování nových partnerství a rozšíření in-house studií. Musí ale sdílet stejné hodnoty a přinášet něco nového.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru