Bloomberg: CD Projekt nařídil povinnou pracovní sobotu

Navzdory předchozím slibům se prý dokončení Cyberpunku 2077 neobejde bez přesčasů

Zdroj: CD Projekt RED
30. 9. 2020
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 2020 Platformy: , , , , , Žánr: ,

Ačkoliv jsou hry od vývojářů z CD Projektu RED všeobecně uznávány a studio jako takové má mezi hráči skvělou pověst, v minulosti už nejednou zaznívaly hlasy, že je výsledek a mediální obraz vykoupen tvrdou prací celého týmu, a to i v hodinách mimo pracovní dobu. Zkazky o tom, v jakých podmínkách vznikal Zaklínač 3, proto přivedly vedení společnosti už loni v květnu k prohlášení, že do budoucna budou přistupovat k zaměstnancům s větším respektem a sníží nutnost přesčasů na minimum. O pouhý rok a půl později však přichází zpráva, která má tyto sliby zcela popírat, když se měli zaměstnanci od ředitele studia Adama Badowského dozvědět, že dokončení Cyberpunku 2077 bude vyžadovat povinnou práci během víkendu. Informaci přináší Jason Schreier z Bloombergu, který měl od nejmenovaného zaměstnance CD Projektu RED obdržet část interní komunikace.

„Od dnešního dne jede celé studio na plné obrátky. Znamená to, že po vás vyžadujeme standardní množství odvedené práce a jeden den z víkendu navíc,“ měl podle Bloombergu napsat Badowski svým podřízeným. Uvedl, že práce v sobotu bude v souladu s polskými zákony zaplacena a snažil se celou situaci blíže vysvětlit. Ačkoliv má být podle jeho slov hra ve skvělém stavu a momentálně prochází certifikací k vydání na Xboxu a PlayStationu, stále je prý nutné odstranit řadu bugů a glitchů. „Za toto rozhodnutí přebírám plnou odpovědnost. Vím, že je v rozporu s tím, co jsme o přesčasech řekli v minulosti. Je to také v rozporu s mým osobním přesvědčením, že přesčas není řešení problému. Ke zvládnutí situace jsme už ale využili všechny ostatní možnosti,“ tvrdí údajně Badowski.

Ve výsledku by to pro polské vývojáře znamenalo pracovat šest dní v týdnu minimálně následující měsíc a půl, uvážíme-li, že Cyberpunk 2077 má po sérii odkladů vyjít 19. listopadu. Pravdou ovšem je, že s vydáním hry pro vývojáře nic nekončí a celá situace ve světle nenadále objevených chyb a nedostatků, kterých si všimnou hráči po vydání, vyžaduje ještě aktivnější přístup a obávaný crunch by se mohl nepříjemně protáhnout. Je proto pochopitelné, že spoustu lidí, včetně herních médií, volá po dalším odkladu hry, což je zřejmě jediné možné řešení, má-li být její vývoj dokončen v přijatelných podmínkách. Na druhou stranu je však nutné poukázat na to, že v úvodu zmiňovaný květnový slib nebyl ze strany Marcina Iwińského míněn kategoricky a šéf společnosti připustil, že pořád budou okamžiky, kdy bude nutné zabrat trochu víc.

Nemělo by jít o standard a pravidlo – což se zřejmě v případě Zaklínače 3 v CD Projektu RED stalo – ale jednoduchá řešení tohoto problému neexistují

„Jasně jsme se snažili zaměstnancům vysvětlit, že tu vždycky budou momenty, kdy potřebujeme pracovat trochu víc – myslím, že příprava E3 dema je velmi dobrým příkladem. Chceme však být více humánní a jednat s lidmi s respektem. Pokud si potřebují vzít volno, ať si ho vezmou. Na nikoho nebudeme hledět skrz prsty, když o volno zažádá,“ řekl před rokem a půl Iwiński. K velmi kritickým ohlasům na údajnou změnu stavu v CD Projektu RED je proto nutné přičíst nejen výše upřesněné vyjádření vedení společnosti, ale také názory, které se jednoduše neztotožňují s tím, že je možné zcela předejít nestihnutí termínu, resp. práci navíc, prostřednictvím které lze ztracený čas dohnat. Jistě, nemělo by jít o standard a pravidlo – což se zřejmě v případě Zaklínače 3 v CD Projektu RED stalo – ale jednoduchá řešení tohoto problému neexistují.

Vývojáři se oficiální cestou ke článku Jasona Schreiera dosud nevyjádřili, dá se však očekávat, že reakce přijde stejně jako v minulosti prostřednictvím vzkazu komunitě, která už začíná pozvolna řešit, zda Cyberpunk 2077 skutečně vyjde v posledním plánovaném termínu.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru