BioWare představují remasterovanou trilogii Mass Effect

K dispozici je první gameplay trailer, největších změn se dočká první díl. Hry dorazí v květnu

Zdroj: Electronic Arts
2. 2. 2021
Název: Mass Effect Legendary Edition Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 14. 5. 2021 Platformy: , , Žánr:

Už před několika hodinami se objevily spekulace, že vývojáři z BioWare plánují konečně blíže představit remasterovanou trilogii série Mass Effect, a jak naznačoval například insider s přezdívkou Shinobi602, tak se i před krátkou chvilkou stalo. Vybraná média byla pozvána na přibližně hodinu trvající prezentaci, v rámci které mohli novináři sledovat všechny tři vylepšené díly a poslechnout si základní informace. Tou nejdůležitější je, že Mass Effect: Legendary Edition dorazí 14. května 2021, neméně zajímavě ale zní také detaily o prvním díle, který má projít největšími úpravami.

Nejprve by mělo zaznít, že Legendary Edition bude obsahovat první tři díly série Mass Effect, doplněné o více než čtyřicítku DLC, která kdy pro hry vyšla. Zahrnují nejen rozšíření příběhu či nové mise, ale také nejrůznější promo zbraně, varianty výstroje a další podobné balíčky. Co se týče obecného vylepšení grafiky, všechny tři díly budou dostupné v rozlišení 4K, nabídnou přepracované modernější rozhraní a budou doplněny o nové efekty, shadery, stejně jako o vylepšený systém světla. Všechny díly bude možné spouštět z úplně nového launcheru, ať už si vyberete PC verzi – dostupnou přes Steam a Origin – nebo verzi pro konzole PlayStation 4 a Xbox One. Ano, o nativním zpracování remasterů pro nové konzole zatím vývojáři nemluví, stále však platí, že díky dopředné kompatibilitě bude možné vylepšený Mass Effect spustit i na PS5 a Xboxu Series. Cenovka je i vzhledem k množství obsahu nastavena na 60 eur, cena v korunách je pak stanovena na 1899 Kč.

Technické vylepšení v kostce

Mass Effect: Legendary Edition nabídne rozlišení 4K, podporu HDR a 60 fps na konzolích Xbox One X, Xbox Series X|S, PS4 Pro a PS5. Na nových konzolích budou moci hráči využít prostorový zvuk, mohou se spolehnout na rychlé načítání spolu s přeskakováním jízd výtahem (!), ale naproti tomu nebude remaster Mass Effectu počítat s funkcemi ovladače DualSense, či rychlým přepínáním Quick Resume na Xboxu. Co se týče PC verze, nad rámec vysokého rozlišení a odemknuté frekvence snímků obdrží hra podporu pro širokoúhlé monitory (21:9) a gamepad. V žádné verzi Legendary Edition není dostupný ray tracing, ale hry disponují odlesky počítanými v reálném čase. Vzhledem k tomu, že hra běží na Unreal Enginu 3 (a to i na PC), došlo v podstatě na dvojité renderování konkrétních scén, aby bylo tohoto efektu dosaženo.

Co se týče změn v jednotlivých dílech, podrobně se jimi zabývá například Gamespot, a jak už bylo uvedeno v úvodu, vývojáři se zaměřili zejména na více než 13 let starý první díl. Změny se totiž nebudou týkat jen grafiky, ale také samotné hratelnosti, která by už mohla pohledem moderních hráčů působit mírně zastarale. Například v soubojích tak bude možné využít podporu míření, případně zamčení vybraného cíle, takže ho budete mít stále před sebou i když budete s hlavním hrdinou, či hrdinkou dělat úkroky. K dispozici bude také vlastní tlačítko pro souboj nablízko a zmizí některé restrikce týkající se zbraní – jinými slovy řečeno, ačkoliv nebudete moci trénovat se zbraněmi, které neodpovídají vámi vybrané specializaci, pořád je budete moci používat.

Ve smyslu ovládání by mělo napříč všemi třemi díly dojít ke sjednocení, které ale zároveň nebude popírat charakteristické rysy hry, jako je například udílení rozkazů vašim spolubojovníkům.

Vývojáři rovněž uvedli, že pracují na novém inventáři, ale hráči by na tomto místě neměli čekat nějaké převratné změny. Gamespot nicméně potvrzuje, že změny provedené v rozhraní (HUDu) hry dělají z hraní pohodlnější a přehlednější zážitek, zejména díky tomu, že už nezasahuje tolik do stran obrazu. Ve smyslu ovládání by mělo napříč všemi třemi díly dojít ke sjednocení, které ale zároveň nebude popírat charakteristické rysy hry, jako je například udílení rozkazů vašim spolubojovníkům. V případě prvního dílu bude celý systém více připomínat fungování v Mass Effectu 2, nezdá se to ale být podle dosavadních ohlasů vybraných novinářů jako zásadní problém. Snad i proto, že má dojít k vylepšení umělé inteligence vašich parťáku, napříkald co se krytí týče, test ale budeme moci provést, až hra v květnu dorazí.

Dále vývojáři mluví o vybalancovaném přídělu zkušeností až do level capu na úrovni 60, vylepšeném systému pro automatické ukládání, úpravě cooldownu pro léčení nebo sjednocení kánonu, kterým se nyní stává prodloužená verze Mass Effectu 3. Aniž bychom vám chtěli cokoliv vyzradit, na konci trilogie zkrátka nedostanete možnost volby a platit budou jen konce tak, jak byly zpracovány ve verzi Extended Cut z června roku 2012. Zároveň také platí, že byl ze třetího dílu odstraněn multiplayer a prvek Galactic Readiness, který byl online hrou ovlivňován, vybalancován tak, abyste na nejlepší možný konec dosáhli čistě jen hraním singleplayeru.

Zmínku zasluhuje také editor postav, který je podobně jako kánon či ovládání hry sjednocen ve všech dílech. Všechny možnosti, které se neobjevily na startu trilogie, tak budou v remasteru dostupné, což se týká zejména nových účesů či make-upu. Pokud byste však nic upravovat nechtěli, možná vás potěší, že BioWare použil v prvním i druhém dílu finální základní podobu ženské podoby kapitánky, takže ani na tomto místě by nemělo docházet k nějakým nechtěným rozdílům a celý zážitek by měl být o to kompaktnější.

Nahlásit chybu v článku

9

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru