BioWare plánovali first person spin-off Mass Effectu pro DS

BioWare dělali first person spin-off Mass Effectu pro DS

Pilotovali bychom vlastní loď v nebezpečné oblasti vesmíru, zkoumali, bojovali i obchodovali

Zdroj: Mass Effect
2. 7. 2021

Letos v únoru jsme psali, že zrušený spin-off Mass Effectu mohl nabídnout hrdinu jako Han Solo. Dorian Kieken, který pracoval jako development director ve studiu BioWare během vývoje slavné sci-fi série, to prozradil v rozhovoru pro magazín TheGamer. Teď jsme se dozvěděli víc.

Měla to být jakási kombinace her Privateer a Star Control.

V BioWare před lety vznikal prototyp spin-offu Mass Effectu pro Nintendo DS. Projekt nazvaný Mass Effect: Corsair mohl být first person dobrodružstvím, kde by hráč pilotoval vlastní loď v nebezpečných oblastech galaxie. Prozradil to dlouholetý bývalý prominentní vývojář BioWare Mark Darrah v rozhovoru pro pořad MinnMax.

Část vesmíru, kde bychom se pohybovali, by byla ne zcela prozkoumaná a poměrně nebezpečná. Prim by tu pravděpodobně hráli piráti a žoldáci. Měla to být jakási kombinace her Privateer a Star Control, prozradil Darrah s tím, že by hráč ovládal nezávislou postavu jako Han Solo… A tím se dostává zpět na začátek, protože Kieken i Darrah zřejmě mluví o jedné a té samé hře.

Z nápadu podle Darraha sešlo, protože si vývojáři spočítali, že to není dobrá investice.

I Kieken prohlásil, že by hlavním hrdinou byla postava jako Han Solo ve hře inspirované Star Controlem. Naším úkolem by bylo létat, převážet náklad, zkoumat i obchodovat, říká Darrah. A samozřejmě bychom také ve vesmíru s naší lodí bojovali. Projekt se ale daleko nedostal, autoři měli jen základy ovládání.

Z nápadu podle Darraha sešlo, protože si vývojáři spočítali, že to není dobrá investice. S ohledem na plánovaný rozpočet, očekávání EA, možné prodeje a nižší podíly z her na DS kvůli ceně cartridgí to nedávalo smysl, vzpomíná Darrah. Ta nejdražší stála skoro 11 dolarů. Samotné hry se přitom neprodávaly za plnou cenu, což znamenalo menší podíl pro autory.

Kieken si chválil myšlenku na nevyhraněnou postavu na způsob pašeráka nebo piráta, který by hráči umožnil vidět tento svět z úplně jiné perspektivy.

Autoři podle Darraha věděli, jak dělat velké hry, ale ne takové, které se musí držet na uzdě. EA odhadovali, že by prodali jen okolo 50 tisíc kopií. Ekonomická stránka vývoje na DS šla proti nim. Vývoj projektu Mass Effect: Corsair proto skončil a místo něj později vyšel mobilní spin-off Mass Effect: Infiltrator.

Už v únoru jsme psali, že tenhle koncept podle Kiekena vývojáři zkoumali v roce 2008 po vydání prvního Mass Effectu (2007). Titul měl rozšířit Mass Effect jako takový a vyjít vedle ostatních her, nikoli místo nich. Kieken si chválil myšlenku na nevyhraněnou postavu na způsob pašeráka nebo piráta, který by hráči umožnil vidět tento svět z úplně jiné perspektivy, než je supervoják vyvolený zachránit celu galaxii.

Zdroj: EA/Mass Effect: Team Assault

Bylo by to podle něj jako sledovat Star Wars bez rytířů Jedi nebo Warhammer 40,000 bez vesmírných mariňáků. Takový hrdina by nepříslušel k žádné konkrétní frakci, nebyl by to padouch ani hrdina. Měli bychom mnohem větší svobodu zkoumat vesmír, prohlásil Kieken. Úspěch podobné myšlenky podle něj dokazují mimo jiné seriály jako Mandalorian nebo Firefly. Dorian Kieken ale o platformě nemluvil, o té jsme se dozvěděli až nyní.

Britský Eurogamer připomíná, že nešlo o jediný zrušený titul z této série. Studio BioWare Montreal, které později vedlo vývoj Mass Effectu: Andromeda, pracovalo na nějaké nevydané first person multiplayerové akci. Mass Effect: Team Assault měl být stahovatelnou střílečkou s vozidly, která nakonec ustoupila multiplayeru v Mass Effectu 3.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru