Beyond Good & Evil 2 má novou scenáristku

Chytá prokleté pokračování druhý dech? Připomeňme si, co stojí za dlouholetým vývojem

Zdroj: Ubisoft
Název hry: Beyond Good & Evil 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

Někteří považují Beyond Good & Evil 2 za prokletou hru a není se čemu divit, smůla se jí rozhodně lepí na paty. O pokračování se mluvilo již v roce 2008 během Ubidays, tedy pět let po vydání prvního dílu z pera Michela Ancela, nicméně pak nastalo dlouhé ticho. To oficiálně Ubisoft ukončil oznámením na E3 2017, ale jak moc dobře víme, hry jsme se stále nedočkali. Na druhou stranu jsme pravidelně ujišťováni, že Beyond Good & Evil 2 není mrtvé a že jej máme očekávat. Ale kdy? Čas od času se proslýchá, že se děje kolem hry něco důležitého, naposledy jsme v listopadu psali o možném zrušení, ale nyní se hra opět ozývá. Letos navíc Ubisoft zařadil druhý Beyond Good & Evil mezi hry v aktivním vývoji, i když se má jednat o vývojové peklo. Můžeme snad začít doufat?

O tom, že projekt skutečně žije a že se jej nesnaží navždy zatratit, svědčí i poslední novinky. Hra má totiž novou scenáristku, jíž se stala Sarah Arellano. Ta se svou novou prací a v podstatě i jistým závazkem komunitě pochlubila na svém Twitteru, když si na svém profilu změnila popisek. Arellano je scenáristka a dabingová režisérka, dříve působila mimo jiné i v Blizzardu a podílela se na World of Warcraft, rovněž přispěla i k vývoji nového Saints Row. Současně studio Ubisoft Montpellier, které za Beyond Good & Evil stojí, stále shání nové a nové zaměstnance. To by odpovídalo zvěstem ze začátku roku, že je hra v předprodukční fázi. Podle některých bychom se snad i mohli brzy dočkat něčeho nového ze hry, čistě pro důkaz, že hra skutečně žije. Udělejme si však drobný výlet do minulosti a připomeňme si, co všechno se kolem této hry událo…

Jak to začalo

Michel Ancel, autor a režisér Beyond Good & Evil, zamýšlel vytvořit třídílnou sérii, jelikož zjistil, že to, co napsal a stvořil, jedna hra nepojme. Problémem bylo, že ačkoli hra získávala skvělé recenze, z hlediska prodejů se o velký úspěch nejednalo, a proto se Ubisoftu do pokračování příliš nechtělo. Přesto se v roce 2007 začalo o druhé hře mluvit, když Ancel zmínil, že pracuje na novém projektu, až byla nakonec dvojka potvrzena o rok později na akci Ubidays. Přesněji řečeno, vyšel teaser na novou Ancelovu hru od studia Ubisoft Montpellier, název však řečen nebyl. Ve videu byla ovšem použita hudba z prvního dílu a objevily se i postavy, které nápadně připomínaly Jade, tedy hrdinku první hry, a jejího vychovatele Pey’je. V roce 2009 se objevilo ještě další video, to ovšem neoficiální cestou, Ancel nicméně potvrdil jeho pravost. To bylo ale na dlouhou dobu naposledy, co jsme mohli o hře nějak uceleně slyšet.

Kolem hry to utichlo, neobjevovaly se žádné konkrétní informace a když už, často si protiřečily. Již tehdy se mluvilo o tom, že byl projekt pozastaven, či dokonce vyloženě zrušen, případně se naopak tvrdilo, že se na vývoji ani nezačalo pracovat vzhledem k tomu, že nebylo Beyond Good & Evil 2 formálně oznámeno. Mezi lety 2010 a 2016 řada lidí přestala doufat, že pokračování skutečně vyjde, tehdy ovšem Ancel prohlásil, že se na něm přece jen pracuje, jen bylo zdrženo vývojem Rayman Legends, které vyšlo v roce 2013, ale že se k němu pak opět vrátili. V té době se ovšem nejednalo o jediný titul, na němž Ancel pracoval, se studiem Wild Sheep Studio měl rovněž rozpracovanou exkluzivitu pro PlayStation 4 s názvem Wild, která byla poprvé oznámena v roce 2014. Ironií osudu je Wild však další hrou, která se dlouho nehlásila, a nyní je její stav nejasný vzhledem k Ancelově odchodu z herního průmyslu před dvěma roky, ačkoli tvrdil, že vývoj bude pokračovat i bez něj.

Jak to pokračovalo

Vraťme se však zpět do roku 2016, kdy Ancel sdílel několik obrázků, které naznačovaly možnost, že by druhý díl mohl být ve skutečnosti prequelem, jelikož na nich byl mladší Pey’j. V roce 2017 na E3 pak hru konečně Ubisoft oficiálně oznámil, potvrdilo se, že jde o prequel. Ancel současně uvedl, že se od počátků prací na hře mnoho věcí změnilo a že to, co jsme mohli ze hry vidět v roce 2008 a 2009, neplatí. Zdálo se, že je prokletí konec. Inu, nebylo, jak nyní již moc dobře víme.

Jak to skončí?

V roce 2020 se Ancel rozhodl odejít nejen z Ubisoftu a tedy i od Beyond Good & Evil 2, ale i od projektu Wild a vlastně v podstatě celkově z videoherního světa. Tehdy se objevilo kromě jiných zpráv, které se zaměřovaly na sexuální obtěžování v Ubisoftu i tvrzení členů Ancelova týmu, že jeho vedení nebylo dobré, kvůli čemuž si hra prošla vývojovým peklem. Ancel byl ovšem dobrým přítelem Yvese Guillemota, což jej mělo udržet v pozici i přes stížnosti dalších vývojářů, kteří považovali vývoj za obrovský chaos. Důvodem odchodu mělo být nakonec interní hodnocení, Ubisoft pak rovněž uvedl, že se Ancel na vývoji hry už delší dobu nepodílel.

A co bude dál? Minulý rok Ubisoft tvrdil, že vývoj pokračuje dobře, ačkoli jsme stále ze hry neviděli nic nového. Nyní to ovšem vypadá tak, že by Beyond Good & Evil 2 mohlo začít chytat druhý dech. Nezbývá než čekat, zda se dočkáme alespoň nějakých nových ukázek či informací a zda půjde Sarah Arellano a dalším lidem vývoj pěkně od ruky. Možná toto prokletí skutečně jednoho dne skončí.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru