Navzdory slibům bude Beyond Good & Evil 2 stále on-line

Ještě před rokem tvrdili vývojáři opak, proč se rozhodli pro změnu směru?

30. 12. 2018
Název hry: Beyond Good and Evil 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

Ať už máte na Ubisoft názor jakýkoli, tituly tohoto vydavatele táhnou a pravidelně zaujímají pozice v žebříčcích nejprodávanějších her. Částečným důkazem jsou například letošní statistiky Steamu, kde se na předních příčkách drží hned několik her od Ubisoftu, musíme ale vzít v potaz, že ne všechny velké letošní hry na Steamu vyšly. Hráči navíc podotýkají, kterak se jednotlivé série Ubisoftu (například Watch Dogs, Far Cry nebo Assassin’s Creed) navzájem podobají jako vejce vejci, ať už se bavíme o rozsáhlých světech, podobné náplni vedlejších úkolů i snaze zahltit hráče spoustou aktivit. S nadějí proto vzhlíželi k návratu kultovní akční adventury  Beyond Good & Evil, ovšem s přísunem dalších informací to vypadá, že ani tento titul nevystoupí z řady a využije nastíněnou šablonu.

Soudě dle reakcí na zahraničních webech a sociálních sítích, nejméně radostnou novinkou je nutnost být během hraní online, což lidé z Ubisoftu ještě před rokem popírali a slibovali možnost volby mezi ryze sólovým zážitkem a právě on-line hrou. Dokonce sám designér hry Michel Ancel minulý rok v prosinci sliboval, že Ubisoft nebude nutit hráče být stále on-line, a to v porovnání s originálem samozřejmě není jediná změna. Beyond Good and Evil 2 již nebude akční adventurou, ale půjde o masivní open-world, který sice nabídne příběhovou kampaň pro jednoho hráče, ale vývojáři zároveň vehementně propagují kooperaci, kde se opět vracíme k nepříjemnému požadavku být neustále on-line.

Turbulentní vývoj

Akční adventura Beyond Good & Evil vyšla v roce 2003 na PC i tehdejší konzole a dočkala se kultovního statusu. Nezaznamenala ale kýžený komerční úspěch. Tvůrce Michel Ancel se tehdy nechal slyšet, že původní plány na trilogii vzaly za své, popularita hry však v průběhu let rostla. O pár let později se už objevily první spekulace o možném pokračování, které v roce 2007 potvrdil sám Ancel. Tehdy se objevila i první upoutávka, na další informace a přísun detailů však hráči museli ještě dlouhou dobu čekat. V jeden čas dokonce znejistěli, neboť se objevily spekulace týkající se Ancelova odchodu. Tyto zprávy však byly liché, Ubisoft jen dal větší prioritu sérii Rayman a rovněž Ancel se více věnoval survival titulu WiLD. Plnohodnotné odhalení proto kvůli tomu přišlo až loni, deset let po prvotních náznacích, které byly od původního konceptu odlišné. Beyond Good and Evil 2 totiž nenaváže na originál, ale bude příběhovým prequelem.

Ubisoft odůvodňuje stálé připojení nutnou reakcí na dynamické změny ve světě a s nimi spojené plynulé přecházení ze singleplayerové kampaně do multiplayeru. S herními parťáky budete moci prozkoumávat rozsáhlou a procedurálně generovanou galaxii hry podobně, jako je tomu například v adventuře No Man’s Sky, což může být příslibem poutavé zábavy, nicméně ve svátečním vývojářském streamu a následném Q&A se nový směr neshledal u fanoušků originálu s pochopením. Naopak, hráči se ozvali a jejich rozhořčené reakce lze číst například na fórech vydavatele, kde si stěžují i na další strašáky, které s sebou stálé připojení přináší, jako jsou obecné mikrotransakce a lootboxy. Nic ale není černobíle a na pomyslnou druhou stranu mince trochu nečekaně poukazuje například zkušený designér David Jaffe, vystupující zpoza druhé strany barikády. Tvůrce sérií Twisted Metal či God of War o svátcích ve svém vlastním streamu vývojáře a jejich rozhodnutí bránil – uvedl, že každý vydavatel a potažmo i investor musí jít s dobou a ve finále pouze reaguje na to, co si trh žádá. Nicméně ještě předtím Jaffe na Twitteru reagoval poněkud ukvapeně a hráče nazval dětmi se spoustou času na vypisování stížností.

Na druhou stranu ale i Jaffe v něčem dává komunitě za pravdu – ani podle něj to není ten pravý Beyond Good & Evil a Ubisoft by možná udělal nejlépe, pokud by titul přejmenoval. Konstruktivně totiž ze strany fanoušků zní výtka, že původní Beyond Good & Evil byl příběhovou hrou a pro takovou je zpravidla nejlepší, vykašlat se na experimenty a nechat hráče projít lineárními sekvencemi, v nichž se dá dobře budovat napětí a atmosféru nic nenarušuje. I na tyto poznámky ale přišla reakce a Ubisoft tvrdí, že jsou připraveni potěšit hráče příběhem, který bude vyprávěn neustále, třeba za pomocí obyvatel světa nebo díky prostředí. Podle zmiňovaného Q&A by mělo BG&E2 hráče neustále fascinovat a vtahovat do sebe, ať už budete hrát v kooperaci, nebo coby osamělý vesmírný pirát. Nejsme ale jediní, komu tahle odpověď přijde jako opsaná z příručky pro začátečníky v marketingových odděleních velkých herních firem…

Na to, jak to celé dopadne, si budeme muset ještě počkat – sami vývojáři říkají, že ještě nejsou připraveni mluvit o jakémkoliv konkrétním datu, vybízí ale hráče, aby sledovali všechny nové informace na oficiálních kanálech a nebáli se být kritičtí. Obsah hry totiž bez ohledu na nutnost být neustále on-line vypadá poměrně dobře a v kombinaci s líbivou grafikou by mohl hráče zaujmout. Jen si stále nejsme úplně jistí, pro koho je hra vlastně určena – druhý díl bez herní návaznosti na první, nejasné napojení příběhu, ještě nejasnější využití známých postav,… Pochybností je zkrátka hodně a musí zaznít i to, že ačkoliv je první BG&E kladně hodnocenou hrou – na Metacritic má 83 procent – byl rovněž velkým komerčním propadákem a cestu k hráčům hledal jen velmi těžko. Snad tedy v Ubisoftu napodruhé vědí lépe, co dělají.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru