Bethesda vstupuje na trh streamovaného hraní

Bethesda vstupuje na trh streamovaného hraní

Namísto vlastní platformy ale slibuje revoluci u těch stávajících

10. 6. 2019

E3 konference Bethesdy tento rok nebyla pouze o prezentaci nových titulů a díky tomu jsme dozvěděli o chystané technologii jménem Orion. Ta by mohla být v blízké budoucnosti úzce propojená se streamovacími službami ostatních výrobců. Nejde totiž o samostatnou platformu, ale o kód, který by se měl vázat na engine her jednotlivých výrobců a který by měl citelným způsobem vylepšovat zážitek ze streamovaného hraní.

Na pódiu při představení Orionu vystoupili James Altman z Bethesdy a Robert Duffy, CTO týmu id Software. Společně prezentovali Orion jakožto novinku se schopností navázat se na jakoukoli stávající technologii či streamovací platformu s minimem dalších omezení. Altman vyloženě zmiňoval uplatnitelnost u xCloud od Microsoftu i u Stadie od Googlu. A výsledky jsou úctyhodné. Robert Duffy z id Software doslova zmiňuje: “Implementací Orionu na úrovni enginu jsme schopni snímky vykreslovat o 20 % rychleji a dramaticky tím snižovat latenci. K tomu dokáže Orion streamovat s až o 40 % menší šířkou pásma.”

Praktické dopady se přímo nabízí – Orion by měl streamování zjednodušit a zrychlit. To by ve finále mohlo podobné služby dokonce i zlevnit, jelikož nároky na infrastrukturu se tím poníží a v případě úspěchu by se mohla zvětšit i vzdálenost hráčů od datacenter. A jako důkaz ukázali vývojáři přímo na pódiu stream Dooma, který nativně běžel ve 4K a v 60 FPS.

A že se do takového odvětví pouští právě Bethesda, na tom vlastně není nic podivného – právě Bethesda nyní vlastní tým id Software, který je zjevně zainteresován. Právě id Software přitom dlouhá léta fungoval jakožto stabilní inovátor průmyslu.

Nicméně celé to prozatím má dost nekonkrétní obrysy a jen těžko si aktuálně mohou hráči představovat cokoli s jasnějšími konturami. Smiřme se ale s tím, že Orion a případně další podobné technologie snižují datový tok při streamování her. To je v podstatě ta největší překážka mezi současným stavem technologií a plynulým hraním bez jakýchkoli lagů. A to třeba i při 60 snímcích za vteřinu  a ve hrách, kde je rozdíl mezi 30 a 60 FPS cítit, například v odezvě ovladače. Pro zajímavost můžete navštívit web Bethesdy, kde se lze pokusit o štěstí při registraci do omezené bety.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru