Starfield, Bethesda Softworks, Bethesda není nadšená z úniků informací o Starfieldu

Bethesda není nadšená z úniků informací o Starfieldu

Pete Hines brání kritiku úvodní obrazovky. Mezi fanoušky se už mluví o detailech příběhu

Zdroj: Bethesda
21. 8. 2023
Název: Starfield Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 6. 9. 2023

Starfield od Bethesdy už klepe na dveře přechodové komory a hráči už nebudou muset čekat příliš dlouho, než se do vesmírného dobrodružství sami pustí. Předběžný přístup započne dvě hodiny po půlnoci 1. září, tedy pět dní před tím, než hra oficiálně vyjde pro všechny. Zároveň to bude jen osm hodin poté, kdy se objeví první recenze, jak infomovaly magazíny, které už dostaly ke hře přístup za účelem sepsání verdiktu. Jinak řečeno, články a videa hodnotící Starfield budou moci vycházet od 18. hodiny 31. srpna, což je určující pro celou řadu dalších věcí. S tím, jak se kopie hry dostaly k celému spektru lidí mimo Bethesdu, bylo téměř stoprocentně jisté, že se začnou objevovat úniky nejrůznějších informací a detailů, podpořené ještě tím, nakolik očekávanou hrou Starfield je. Takže hned zkraje od nás přijměte upozornění, že se po internetu povaluje poměrně detailní soupis dojmů z přibližně prvních 15 hodin, včetně příběhových zvratů a momentů, které byste si určitě moc rádi prožili sami. Nic z toho ale na následujících řádcích nenajdete, takže číst můžete s klidem a bez obav.

ZŘEJMĚ ŽÁDNÉ DLSS

První věcí, kterou jsme řešili už v závěru minulého týdne, je stále pravděpodobnější absence technologií DLSS od Nivida a XeSS od Intelu. Systém pro upscale obrazu bude podle prozkoumaných dat PC verze exkluzivně dostupný jen ve formě AMD FSR 2.0, což je něco, co už mohli hráči předpokládat. Když došlo na oznámení uzavření partnerství Bethesdy a AMD, na základě dřívějších případů bylo už koncem června téměř jisté, že to skutečně znamená exkluzivitu. Nyní ji potvrzuje uživatel Twitteru Sebastian Castellanos, který sdílel screenshot adresářové struktury předem stažené hry, která žádným způsobem nenaznačuje zapojení DLSS. Sám si myslí, že to vyvolá značný rozruch v řadách hráčů, až bude tato informace stoprocentně potvrzená, z druhé strany je ale faktem, že by Starfield potenciálně nebyl první hrou, která by se podpory této technologie dočkala později pomocí modifikace.

ÚNIKY SE BETHESDĚ NELÍBÍ

Pokud bychom se měli vrátit k únikům přímo ze hry, řeč je nejen o detailech příběhu, ale také o screenshoty ze hry, které odhalují jednotlivé perky, blíže představují vývoj postavy, ukazují menu nebo části planet. Řeč už v internetových diskuzích padla také na konto technického stavu, který má být velmi uspokojivý – alespoň dle údajných dojmů z hraní PC verze – ale je toho samozřejmě mnohem víc a informace mnohdy bývají velmi podrobné. Reakce Bethesdy coby studia prozatím nepřišla, k únikům se ale vyjádřil Matt Frary, který je jedním z ředitelů PR oddělení Bethesdy, což ho staví do předních pozic boje proti únikům či špatnému mediálnímu obrazu hry nebo studia. Prostřednictvím svého Twitteru vzkázal, že úniky opravdu nemá rád a ještě víc ho dokážou rozzlobit magazíny, které takové úniky sdílí či na ně přímo odkazují. „Odkdy velká média obchází embarga, která se pojí s jejich kódy [na dané hry],“ ptá se pak a poukazuje na místy až příliš otevřený přístup k informacím, která si vývojáři či vydavatelé z nejrůznějších důvodů nepřejí zveřejňovat v souvislosti s recenzovanými tituly. A samozřejmě tady není řeč o zamlčování nedostatků, ale o snahu neprozradit hráčům ty věci, které vývojáři považují za důležité ve smyslu překvapení nebo autentického odhalení během hraní.

PETE HINES BRÁNÍ MENU HRY

Další nečekaný rozruch vyvolaly komentáře k hlavnímu menu hry, které přišly od bývalého vývojáře z Blizzardu Marka Kerna. Na svém Twitteru sdílel screenshot, na kterém je vidět poměrně strohá nabídka, logo hry, planeta v pozadí a krátký vzkaz od vývojářů v pravém horním rohu. Zatímco vkus má každý jiný a někdo by mohl hlavní obrazovku hry označit za příliš strohou, určitě se najdou i tací, kdo by ji měli za stylovou. Bez ohledu na to se ale Kern pouští do trochu hlubší analýzy a uvádí, že právě úvodní obrazovka prozrazuje mnohé o tom, jak probíhal vývoj hry. Zmiňuje, že podoba menu Starfieldu odráží uspěchanost či ledabylý přístup, kdy se podle jeho názoru pracovalo na úvodní obrazovce až úplně na konci vývoje a ve značně hektickém období. „Týmy, které se chtějí prezentovat v dobrém světle, je přepracují ještě před tím, než hra vyjde,“ doplňuje pak Kern svůj pohled a práci vývojářů z Bethesdy na tomto místě nehodnotí nikterak pozitivně. A i když se v komentářích objevují rýpance opačným směrem – zejména v tom smyslu, že každý může mít zkrátka jen jiný pohled – ale zdálo se, že Kernův názor zůstane jen věcí Twitteru a hráči jej přejdou.

Příspěvku si však všimnul ředitel publishingu Pete Hines, když byl označen v jednom z komentářů, který se nesl v duchu Kernova pohledu a nabádal Hinese, aby příště netlačili na vývojáře a soustředili se i na úvodní obrazovku. Hinesovi se ale tahle debata příliš nezamlouvala a opáčil, že úvodní obrazovka je ve hře už po dobu několika let a byla to ve skutečnosti jedna z prvních věcí, na které se tým shodnul. „Mít názor je jedna věc. Zpochybňovat ale péči vývojářů, protože bys udělal některé věci jinak, je vysoce neprofesionální, zvlášť když to přichází od dalšího „vývojáře“, přidal pak Hines svůj osobní vzkaz Kernovi.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru