Betaverze Minecraftu s ray tracingem vyjde již zítra

Nvidia nenachystala jen technologické demo, ale plnohodnotná dobrodružství v nové grafice

Zdroj: Nvidia
15. 4. 2020
Název hry: Minecraft Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 18. 11. 2018 Platformy: , , , , , , , , , Žánr: ,

Jste-li majiteli odpovídajícího grafického hardwaru z produkce Nvidie řady RTX a je-li Minecraft vaší krevní skupinou, tak vám jistě neunikly zprávy o tom, že právě Nvidia s tímto graficky jinak velmi jednoduchým titulem chystá veliké věci. Mluvíme samozřejmě o podpoře ray tracingu, která bude už od zítřka k vyzkoušení v rámci otevřené betaverze. Do té bude možné vstoupit skrze interní obchodu Minecraft Marketplace. Zapotřebí ale bude kromě karty řady RTX také Windows 10, což je zároveň také jediná platforma, kde budou nové efekty k vidění.

A že bude o co stát, to už můžete vidět v přiložené galerii či ve videu. Nvidia si skutečně dala záležet, a kromě vylepšené technické stránky připravila spolu s několika vybranými zástupci komunity také sérii několika světů, které mají potenciál krásy technologie využít na maximum. Ať už tak například zavítáte do vodou prolitého světa Aquatic Adventure, do chrámů ukrytých v džungli v Of Temples and Totems, či třeba do nočního metropole Neon District, tak na vás vždy bude čekat parádní podívaná. Ta se projevuje zejména v dramaticky vylepšeném nasvícení scén spočívajícím v technologii sledování paprsků světa, jejich odrazů a následného chování (více jsme psali zde). Díky tomu přináší detailní a reálné odrazy i realistické měkké a ostré stíny. Paprsky světla se navíc jinak chovají ve vodě, při průchodu sklem, či při odrazu od ledové plochy. Původně poněkud primitivní grafická stránka hry tím dostává zcela odlišný rozměr.

Vedle toho se Nvidia pyšní také tím, že aktualizovaná verze hry bude také maximálně těžit i z technologie Deep Learning Super Sampling druhé generace, neboli DLSS 2.0 (o té jsme psali minulý týden). Díky implementaci této novinky lze hru renderovat v nízkém rozlišením a o následné zostření obrazu se už postará umělá inteligence. Tím lze dodatečně uvolnit výkon grafické karty, který je právě pro ray tracing životně důležitý. Dle dat Nvidie lze tímto způsobem právě u Minecraftu v závislosti na zvoleném rozlišení a režimu DLSS získat dvou až trojnásobný výkon.

Za zmínku přitom rozhodně stojí, že Nvidia si dala záležet nejen na formě, ale i na obsahu. Oněch vybraných světů je šest a nejsou jen technologickými pozlátky. Všechny přinášejí také vlastní dobrodružství a zážitky. Více vám už v tomto ohledu napoví obsáhlý příspěvek na webu výrobce. Pro ilustraci zde jen dodám, že například Crystal Palace nabízí klasický survival režim a chrámy v Of Temples and Totems přináší sadu logických environmentálních puzzlů. Nvidia nadále nezapomíná ani na kreativního ducha hry a za pomocí dodatečného světa jménem Razzleberries vyzývá k testování nových balíčků textur. Ty mají speciální vlastnosti dané technologií Physically Based Rendering, neboli PBR. To znamená, že kov navenek vypadá jako kov a je například z hlediska odrazivosti světla zcela odlišný od plastu či skla. Zde Nvidia vyzývá k experimentování a zkoušení textur nejen dodaných, ale případně i těch vlastních.

A aby té kreativity nebylo ve finále příliš málo a aby hráči chtěli novinku řádně otestovat, tak je zapotřebí i motivace. Zde Nvidia vyhlašuje soutěž, na jejímž konci se mohou mezi hráči objevit například noví majitelé grafických karet řady 2080 Ti. Po účastnících se chce, aby v oněch prezentovaných světech vytvořili snímek ve vysokém rozlišení a ten sdíleli na sociálních sítích s hashtagy #Minecraft a #RTXON. Společnost zároveň na svých sociálních sítích plánuje pravidelně uveřejňovat dodatečné výzvy pro budování vlastních kreací. Zde můžeme s potěchou dodat, že tentokrát náš region není opomenut a hráči z Česka se zúčastnit mohou. Bohužel o Slovensku v oficiálních pravidlech nepadlo ani slovo.

Nicméně pro nás je nyní nejdůležitější to, že technologie pro své hardwarové nároky dlouho určená zejména pro specializované výpočetní farmy užitečné ve filmovém průmyslu, je opět o malý krůček blíže nám hráčům. Jak se toho budou chytat i ostatní, to teprve uvidíme, faktem ale je, že například s DLSS 2.0 v zádech už mohou být implementace častější záležitostí.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru