Battle pass nahradí loot boxy v novém Call of Duty

Battle pass nahradí loot boxy v novém Call of Duty

Předchozí náznaky agresivní monetizace se hráčům nelíbily, Activision proto raději ustupuje

18. 10. 2019

Herní publicista Jason Schreier ve svém červnovém článku The Human Cost of Call of Duty: Black Ops 4 na Kotaku uvedl, že vývojáři ze studia Treyarch měli jen velmi omezená rozhodovací práva v otázce monetizace jejich hry a loot boxů. Oslovení vývojáři neskrývali ve své zpovědi frustraci a pocity zrady, když jejich kreativní úsilí pohřbívali lidé z Activisionu snahou vydělat na hře co nejvíc peněz, což se u hráčů neshledalo s velkým pochopením. Spíš než o hře samotné se určitou dobu mluvilo o loot boxech, nenasytnosti Activisionu a snaze manažerů dostat se k zajímavým finančním bonusům. Ať už ale jsou jednostranné výpovědi vývojářů pravdivé, či nikoliv, ve smyslu zpeněžené série Call of Duty přijde již za týden radikální změna. Bez ohledu na předchozí náznaky, že i Modern Warfare bude obshovat loot boxy – v Call of Duty pojmenované jako Supply Drops – potvrzují vývojáři z Infinity Ward, že od tohoto mechanismu ustupují, podobně jako od drahého season passu.

„Call of Duty: Modern Warfare už je téměř tady. Snažili jsme se nejen vytvořit tu nejlepší hru letošního roku, ale také zbourat všechny zdi a sjednotit komunitu,“ píší vývojáři v blogu na stránkách Activisionu. Dále pak vypisují základní pilíře nového uvažování, které stojí jednak na slibované cross-play funkcionalitě napříč všemi platformami a jednak na již naznačeném zrušení season passsů a loot boxů. Novým stavebním kamenem herní ekonomiky tak budou již zavedené battle passy, jejichž fungování si Activision, potažmo vývojáři z Infinity Ward, půjčují od battle royale her a dalších akčních titulů, které tento prvek využívají. Jednoduše řečeno, multiplayerová složka hry bude rozdělena na jednotlivé sezóny, v rámci kterých budete moci plnit předem určené výzvy a získávat tematické skiny. Podle vývojářů by nikdy nemělo jít o nic funkčního, tedy žádné zbraně ani jiné vybavení, které by jakkoliv zasahovalo do vybalancování hry jako takové. K tomuto obsahu se dostanou všichni hráči prostým hraním hry.

Příjemné rovněž je, že Modern Warfare nezaútočí na peněženky hráčů hned od data vydání, vzhledem k tomu, že battle pass podle vývojářů dorazí až ke konci tohoto roku.

Podobně jako v případech jiných akčních her, také Modern Warfare nabídne bezplatný a placený battle pass, lišící se mírou a podobou kosmetických přídavků. Zaručit však vývojáři chtějí, aby každý mohl dopředu vidět, co může konkrétně získat, čímž se Activision brání i případným nařčením ze zneužívání hazardních praktik a činí kroky, ke kterým už byly přinuceny jiní vydavatelé a vývojáři převážně v evropských zemích. Příjemné rovněž je, že Modern Warfare nezaútočí na peněženky hráčů hned od data vydání, vzhledem k tomu, že battle pass podle vývojářů dorazí až ke konci tohoto roku: „Zaprvé se soustředíme na to, abychom připravili na den vydání co nejlepší zážitek. Zadruhé je pro nás důležité, aby všichni, kdo budou hrát Modern Warfare, měli šanci propracovat se k odměnám, které na ně čekají. Nový systém [battle passů] tedy spustíme až později.“ A co se týče obsahu, který zpravidla přinášel season pass – tedy zejména nové mapy a módy – vývojáři s nimi stále počítají, ovšem v bezplatné variantě pro všechny hráče. Zároveň se zavázali k tomu, že obsah tohoto typu bude vycházet na všech platformách současně, tudíž bez zbytečného uvažování nad tím, kdo se k němu dostane první a kdy dojde řada na ostatní.

Ačkoliv si hráči tento přístup pochvalují a opravdu se zdá, že i díky přítomnosti kampaně bude Modern Warfare oblíbeným dílem, pořád ve vzduchu visí otázky, co a kdy změnilo uvažování Activisionu. Nezůstává totiž bez povšimnutí, že ještě před měsícem, kdy probíhal betatest, nacházeli hráči řadu indicií, které na loot boxy poukazovaly. Odkázat vás můžeme například na screenshot, který v sumáři výsledků po dokončeném zápase jasně zmiňoval jak název Supply Drop, tak termín Lootbox, což vyvolalo bouři nevole, umocněnou ještě tím, že jeden mód v rámci režimu Spec Ops bude po dobu jednoho roku exkluzivní pro hráče na PlayStationu 4. V porovnání s tím, jak se o obsahu a snaze přivést komunitu k sobě vyjadřují vývojáři nyní, to jde v přímém rozporu a neustále v nás hlodají pochybnosti, jestli výše uvedené plány plně odráží to, co v Activisionu skutečně chystají. Pokud k jistému prozření došlo, pak jedině dobře, zůstáváme ale ostražití.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru