array(57) {
["_edit_lock"]=>
array(1) {
[0]=>
string(12) "1732781955:3"
}
["_edit_last"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
["onesignal_meta_box_present"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_send_notification"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_modify_title_and_content"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_notification_custom_heading"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["onesignal_notification_custom_content"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e4aaf081"
}
["podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(92) "Vývojáři z Larianu plánují na příští rok také podporu cross-play hraní a fotomód"
}
["_podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e50af082"
}
["alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5c87e33428d16"
}
["youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88296e59a70"
}
["sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "yellow"
}
["_sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b8ef4780759d"
}
["seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5e00ae3f6f092"
}
["karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76921533353"
}
["recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76931623120"
}
["skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b7698f3f97ee"
}
["testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b852d98f5dc9"
}
["plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76966215002"
}
["minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76968715004"
}
["hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76987c0f80b"
}
["galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76944bc8b60"
}
["galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88191610d51"
}
["galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88192210d52"
}
["boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d1b80254"
}
["_thumbnail_id"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "214914"
}
["response_body"]=>
array(1) {
[0]=>
string(337) "{"id":"525fe4ca-2094-419e-aa83-6d3ee4450aa9","external_id":"caf9acc6-75ca-e04a-b20a-83417d31cb3e","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}"
}
["status"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "200"
}
["_pageview_20241128"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "1356"
}
["_pageview_20241129"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "287"
}
["_pageview_20241130"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "28"
}
["_pageview_20241201"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "24"
}
["_pageview_20241202"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "12"
}
["_pageview_20241203"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "11"
}
["_pageview_20241204"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "4"
}
["_pageview_20241205"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "4"
}
["_pageview_20241206"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "4"
}
["_pageview_20241207"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20241210"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "4"
}
["_pageview_20241211"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20241212"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
}
Ačkoliv jsme už v září psali, že se Baldur’s Gate III od vývojářů ze studia Larian dočká posledního updatu, tým kolem Swena Vinckeho později několikrát naznačil, že ještě v souvislosti s úspěšným RPG neřekl poslední slovo. Dokazuje to i čerstvá zpráva o dalších přídavcích pro hru, kterou jen na Steamu hrálo v uplynulých 24 hodinách přes 70 tisíc souběžně připojených hráčů. Nejen oni se mohou těšit na doplnění dříve slibované podpory cross-play hraní, ale nečekaně také fotomódu a hlavně dvanácti nových podtříd hrdinů, které by měly přirozeně vstoupit do hratelnosti a oživit ji o nové možnosti.
Vývojáři o svých plánech informovali na sociálních sítích, kde mimochodem demonstrují, jakou sílu podobná oznámení mají. K příspěvku, který sice dále vysvětluje, co nového do hry přijde, připsali jen lakonické: „Něco, něco, cross-play,“ což ale hráčům očividně stačí k radosti. Důležitá je také informace o tom, že patch s pořadovým číslem 8, který má výše uvedené novinky do hry přinést, začne být testován zkraje příštího roku, takže jeho vydání by nemuselo být už příliš vzdálené.
Více detailů pak vývojáři přinesli v updatu na Steamu, kde podrobněji popisují, jak nové funkce budou vypadat, případně co nabídnou a jakým způsobem obohatí hru. Pokud bychom měli začít se zmiňovanými podtřídami hrdinů, Baldur’s Gate III v odkazovaném příspěvku na Steamu popisuje každou z nových rolí. Jen namátkou můžeme uvést podtřídu Path of Giants pro barbara, který bude moci těžit z nové pasivní schopnosti Giant’s Rage, který mu dodá nejen sílu, ale také velikost. Pokud hrajete například za kouzelníka, budete si moci vybrat podtřídu Bladesining, která přidává nejen nové animace sesílání kouzel, ale také schopnost Bladesong, která přidává nadpřirozenou míru rychlosti, odolnosti a soustředění. A výběr můžeme ukončit třeba klerikem, který se po výběru podtřídy Death Domain může začít spoléhat na kouzla s necrotic poškozním a trojici nových základních kouzel.
Zdroj: Larian Studios
Co se týče cross-play hraní, vysvětlení je jednoduché – postup hrou, ale samozřejmě i hraní s ostatními bude možné napříč jakoukoliv kombinací platforem, na nichž je Baldur’s Gate III dostupné. Žádný další háček v tom není, a jak sami vývojáři uvádí, je to přesně tak, jak herní bohové zamýšleli. V závěru proto můžeme přejít k fotomódu, který kromě standardního nastavení virtuálního fotoaparátu nabídne i možnost vypínat či zapínat přítomnost jednotlivých postav, měnit jejich výrazy v tváři nebo je přepnout do některé z mnoha připravených póz. Samozřejmostí pak jsou také nejrůznější rámečky nebo nálepky, kterými si můžete výslednou fotografii vylepšit. Nebo úplně zkazit, to už samozřejmě necháme na vás.
Fotomód by sa dal dosť zaujímavo využiť tiež. To by si aj Jirka prišiel na svoje, ak BG 3 nehral 😀