Baldur’s Gate III nabídne vlastní verzi pravidel D&D

Práva na vysněnou licenci přihrál vývojářům až úspěch Original Sin

6. 6. 2019
Název hry: Baldur’s Gate III Vývojář: Platformy: , Žánr:
Baldur’s Gate III

Svět Forgotten Realms je opět v nesnázích. Dlouhých devatenáct let po vydání druhého dílu hry se konečně oficiálně dozvídáme o regulérním pokračování. Prezentace Google Stadia potvrdila předchozí spekulace, Baldur’s Gate III je na cestě a z prvních slibů vyplývá, že hra nabídne dosud netušenou míru volnosti, přítomnost důležitých voleb, hutný soubojový systém i barvité charaktery doprovázejících postav. Další přírůstek do série klasických RPG navrch nabídne nejen klasický singleplayer, ale dokonce i možnost hrát v kooperaci. Což ostatně pro zvolený vývojářský tým Larian Studios není nic nového.

Z hlediska příběhu přinese třetí díl zcela nové vyprávění a znalost předchozích událostí není nutností. Není ale pochyb, že ti hráči, kteří mají lore dopodrobna nastudovaný a kteří Bhaala v minulosti zlikvidovali, se zcela jistě dočkají něčeho navíc. Znalcům série už nyní například nemusí uniknout, že trailer odhaluje přítomnost myšlenek ovládající rasy mind flyerů.

V odhalení bližších detailů o platformě Google Stadia jsem zmínil, kterak byl vývoj pokračování série Baldur’s Gate snem šéfa studia Swena Vinckeho. Ten původně požádal o práva na vývoj hry už v průběhu tvorby prvního dílu Divinity: Original Sin. Tehdy ale nepochodil a vydavatelství Wizards of the Coast považovalo tým Larian za příliš nezkušený. Sny se ale mají plnit a když jim jde člověk kvalitou své práce naproti, je jejich naplnění o to snazší. Další kontakt mezi Larianem a Wizards of the Coast tak již proběhl na popud samotného vydavatelství, které Swena a jeho tým oslovilo jakožto vhodného kandidáta. A to už bylo v průběhu tvorby pokračování Original Sin. A taková nabídka se zkrátka neodmítá.

Swen ovšem přiznává, že ani tak to nebylo jednoduché. V tom největším shonu se Swen spolu s klíčovým jádrem týmu musel měsíc před vydáním Original Sin II v myšlenkách odpoutat od tehdejšího projektu a urychleně dát dohromady návrh designu nového Baldur’s Gate. Nešlo prý dle jeho slov o nic světoborného, důvěru vydavatele si tím ale i přesto získali a po dokončení Original Sin II mohl vývoj Baldur’s Gate nastartovat. A to takže ve velkém – Vincke uvádí, že interně na hře pracují dvě stovky lidí. Dalších sto na hře spolupracuje externě.

O herních mechanismech ještě nejsou známé žádné bližší detaily, víme ale, že hra bude pracovat s modifikovanou verzí pravidel D&D páté edice. K úpravám pravidel došlo z toho důvodu, že dle slov Vinckeho postavy v D&D často míjejí. A to podle něj něco, co ve hře příliš nefunguje a co by hráče časem otravovalo.

Málo toho víme i o příběhu hry, premiéra ukázky ale odhalila zmíněné protivníky jménem mind flayers. Jde o nebezpečnou rasu využívající sílu myšlenek a o protivníky, kteří dokáží cestovat materiálním i duchovním světem. O roli těchto bestií s chapadly se ale prozatím můžeme pouze dohadovat, Swen a jeho tým ale již nyní slibují četná překvapení v otázce příběhu. Nadcházející E3 by ale mohla přinést více konkrétnějších informací, a to včetně data vydání. Ovšem vzhledem k tomu, že by hra měla být k mání u příležitosti vydání Google Stadia, tak by snad měla dorazit ještě letos.

# fantasy # rpg

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru