Baldur’s Gate 3 má být jako D&D s dobrým pánem jeskyně

Šéf studia Larian slibuje, že připravovaná hra nebude jen přejmenované Divinity

19. 6. 2019
Název hry: Baldur’s Gate III Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:

Ačkoliv jsme se o Baldur‘s Gate 3 dozvěděli oficiální cestou ještě před zahájením E3, bylo všem naprosto jasné, že se všechny detaily budou probírat až v Los Angeles. A vzhledem k tomu, že informační přísun z proběhnuvší konference pozvolna utichá, dostává se vedle Cyberpunku, Hvězdných válek nebo Avengerů konečně i na hry, které spořádaně vyčkávaly ve stínu vrženém ostatními velikány. Pokud vás tedy zajímá, co nového se probíralo na konto očekávaného pokračování jedné z nejslavnějších RPG sérií, máme pro vás pár slov šéfa Larian Studios Swena Vinckeho, který během E3 promlouval mimo jiné i s redaktory VG247.

„Snažíme se dosáhnout toho, aby hraní [Baldur‘s Gate 3] působilo, jako kdybyste hráli stolní D&D s velmi dobrým pánem jeskyně. Tedy když vás něco napadne a pán jeskyně jen řekne – fajn, pojďme si na to hodit kostkou,“ říká Vincke a představuje svůj přístup ke zpracování legendární látky Baldur‘s Gate. Zároveň také vysvětluje, že jejich pojetí nebude jen přepracovaným Divinity: Original Sin, bez ohledu na to, že BG3 využívá stejný, leč inovovaný engine dosud poslední hry od Larianu. Není navíc jisté, jak moc se promítnou například pověstná komba nebo celý soubojový systém do podoby BG3 a zatím nikdo není úplně schopný říct, jestli pokračování slavné RPG ságy přinese real-timové, nebo tahové souboje.

Podobnost s Divinity se pak podle Vinckeho snažili rozprášit už v rámci prvního teaseru, který za přítomnosti Mind Flayerů naznačuje mnohem temnější a vážnější příběhové pozadí, což ale naopak neznamená, že by hra postrádala humor. „Vážná témata fungují lépe, když se dají tu a tam humorně odlehčit a hraní Dungeons & Dragons je právě o zábavě. Určitě tedy nastanou momenty, kdy se budete usmívat,“ říká Vincke. Dále pak redaktorům VG247 zopakoval již známou informaci, že hru začnete ještě před branami města, které však ve výsledku nebude tak těsně pospojováno, jako tomu bylo v předchozích hrách. Záměrem lidí z Larianu je vytvořit menší, ale o to propracovanější lokace se spoustou detailů a možností, namísto obřího světa, který by trpěl právě na nemožnost věnovat se všem jeho koutům tak pečlivě.

Za nás už jen dodáme, že Baldur’s Gate 3 by mělo vyjít pravděpodobně už letos v listopadu, a to na Google Stadia (v rámci které je BG3 uvedeno na seznamu launchových titulů) a PC, jmenovitě v obchodech Steam a GOG. Vincke podle svých slov nevidí v exkluzivitách nic dobrého a je jeho záměrem, prodávat hru co nejširšímu počtu hráčů, proto s vydáním na Epic Games Store od dne 1 vůbec nepočítá, za což u fanoušků sklidil další kladné body.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím