Avengers vítají Hawkeye, Black Panther dorazí až později

S obávaným lučištníkem přichází nová mise a nutnost trávit s levelováním postav více času

Zdroj: Square Enix
19. 3. 2021
Název: Marvel’s Avengers Vývojář: , Vydavatel: Datum vydání: 4. 9. 2020 Platformy: , , , , , Žánr:

Hra Marvel’s Avengers od vývojářů z Crystal Dynamics si včera prožila jeden z nejdůležitějších dní za poslední dobu. Svého uvedení se totiž dočkal dlouho připravovaný next-gen upgrade, který na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series odemyká nové možnosti grafiky, vylepšuje rozlišení i framerate a podle analýzy Digital Foundry také dramaticky zkracuje načítání. Společně s tím pak do hry přichází postava Clinta Bartona alias Hawkeye s vlastní misí, hra nově nabízí možnost zahrát si celý příběh od začátku a aktivuje také dříve představené inovace v systému levelování, které je od nynějška pomalejší a na první pohled tlačí hráče do dalšího grindování.

Situace kolem hry není snadná, na Vortexu jsme nejednou popisovali, kterak o Avengers ztratili zájem hráči na počítačích i konzolích a jen málokdo nachází zábavu v hraní stále stejných úrovní s generickým obsahem. Přesto cesta k napravení reputace vede skrze obsah, takže jen těžko můžeme ohrnovat nos nad tím, že se plejáda hrdinů bezplatně o jednoho rozrostla. Hawkeye navíc podle dřívějších slibů přináší vlastní část příběhu pojmenovanou Future Imperfect. Trailer jasně naznačuje, že se budeme pohybovat ve dvou časových rovinách, a zatímco v jedné (i druhé…) pokračuje pátrání po Furym, Hawkeye bude v alternativní budoucnost konfrontován se starší verzí Hulka, tedy přesněji řečeno Maestra. Pokud si DLC společně se všemi updaty stáhnete, čeká vás pětice misí a pochopitelně samotná postava Hawkeye s lukem, mečem a řadou speciálních schopností.

Obsahem updatu jsou ale také v úvodu popisované změny, které se týkají fungování hry jako takové a následně i její podoby na nových konzolích. Tím bychom mohli začít, uvážíme-li, že se na next-gen upgrade čekalo i s přihlédnutím k odkladům takřka půl roku a že nejde jen o standardní zrychlení hry za využití výkonnějšího hardwaru. Jak už předznamenávali lidé z Crystal Dynamics, vylepšeny byly textury, systém světla, odlesky, průhlednost či prostorové audio s tím, že se nabídka mezi vylepšením na Xboxu, resp. PlayStationu jen mírně rozchází.

Odborníci z Digital Foundry už ale byli schopní výsledek náležitě zanalyzovat na PlayStationu a částečně i na Xboxu, takže můžeme potvrdit, že na PS5 mohou hráči volit mezi výkonem v podobě 60 fps při rozlišení 1080p-1440p a režimem kvality, nabízejícím hraní ve 30 fps a rozlišení 4K, které však místy klesá přibližně k hranici 2088p. Digital Foundry nicméně uvádí, že režim výkonu je optimální pro hraní, protože zaručuje vysoký framerate a ústupky na straně grafiky nejsou tak patrné, aby se hraní v tomto módu nevyplatilo. Co se týče verze pro Xbox Series, z předchozích informací se zdálo, že si hráči nebudou moci zobrazovací mód zvolit, to však neplatí a nabídka je s PS5 verzí totožná. Xbox Series X pak nabízí 4K a 60 fps ve výkonnostním módu a 4K při 30 fps v režimu kvality; Xbox Series S naproti tomu 1080p a 60 fps, reps. 1440p a 30 fps. Faktem ovšem zůstává, že přinejmenším na PlayStationu 5 se hra zhruba patnáctkrát rychleji načítá. Digital Foundry jednoduše porovnávali načtení konkrétní kapitoly na PS4 a PS5, kde starší konzole potřebovala minutu a novější to stejné zvládla za úctyhodné 4 sekundy.

Zdroj: Square Enix

Ať už ale budete hrát Marvel’s Avengers kdekoliv, musíte počítat s přepracovaným systémem levelování vašich postav, které nyní zabere delší čas. Vývojáři za vágní oznámení schytali značnou kritiku a museli následně své rozhodnutí vysvětlovat, ani to ale příliš klidu nepřineslo. Vývojáři se domnívají, že systém umožňoval posouvat jednotlivé hrdiny na vyšší úroveň až příliš rychle, kvůli čemuž si hráči nemohli plně vychutnat nově odemknuté skilly. Aby si je mohli osvojit a řádně otestovat, proto se nyní po dosažení 25. úrovně bude množství zkušeností potřebných pro postup na další zvyšovat a hráči se k novým skill pointům dostanou přibližně jednou za 2-4 mise. Celkově by tak mělo trvat dostat jednoho hrdinu na nejvyšší 50. úroveň 3-5 hodin, což s šesti základními postavami, Kate Bishop a nově přidaným Bartonem dělá až 40 hodin obsahu.

Tím nicméně náplň hry nekončí a vývojáři se podělili o další plán, v němž počítají na jaro s novými misemi, outfity hrdinů a speciální verzí místnosti HARM. Zatímco v létě a pozdějších měsících bychom se měli dočkat nového sektoru, dalšího typu mise, případně konfrontace s Kosmickou krychlí. Tím posledním a vpravdě nejlákavějším přídavkem, má být postava Black Panthera, kterou Square Enix prezentoval na včerejší akci novým trailerem. Ve zveřejněném časovém plánu nicméně stojí až na samém konci a je tudíž možné, že se ho nedočkáme dřív než na podzim.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru