Autoři Warzone byli nařčeni z plagiátorství kvůli psovi

Podobu skinu samojeda prý okopírovali, tvrdí původní autor. Vývojáři se snaží zahladit stopy

Zdroj: ArtStation, Sail Lin
1. 8. 2022
Název hry: Call of Duty: Warzone Vývojář: , Vydavatel: Datum vydání: 10. 3. 2020 Platformy: , , , , Žánr:

Vývojáři ze studia Raven Software, kteří spravují oblíbené Call of Duty: Warzone, byli nařčeni z plagiátorství. Předmětem sporu se stal skin Floof Fury v podobě samojeda, který bude možné v battle royale přívěšku slavné série aplikovat na operátorku Kim Tae Young v průběhu 4. obsahové sezóny tichomořské verze Warzone. Problém je však v tom, že podle názoru umělce Saila Lina byla podoba odcizena z jeho vlastní práce, kterou na portálu ArtStation zveřejnil už na konci roku 2019 a své domněnky opírá o sérii obrázků, v nichž své dílo porovnává s výsledkem od Ravenu. Na základě nich nařknul vývojáře z Raven Software z plagiátorství, ovšem aniž by podle svých slov obdržel jakoukoliv odpověď, zmínky o skinu ve Warzone začaly potichu mizet z oficiálního blogu a nikdo se k problému nehlásí.

„Ahoj, já jsem saillin, původní autor skinu samojeda, který byl ukraden pro nadcházející použití v Call of Duty Vanguard,“ napsal grafik a autor obrázku Samoye Medical poměrně jednoznačně ve svém prohlášení na ArtStationu. Bez ohledu na to, že je řeč o přídavku do Warzone, své tvrzení opírá o obrázky, na nichž poměrně výmluvně demonstruje, kde všude se vývojáři z Raven Software inspirovali. „Že došlo na plagiátorství jsem odhalil až v době oznámení. A i když jsem hráčem Call of Duty, velmi mě trápí sledovat něco takového v podání velké společnosti, jako je Activision,“ dodává Lin a poukazuje na detaily, které s největší pravděpodobností nemohou být jen náhodným přístupem dvou na sobě nezávisle pracujících grafiků. Jde například o poutko za levým ramenem, podobu šály, identicky umístěnou kapsu na stehně nebo dvojbarevné provedení kalhot. Lin následně dodává, že se obrátil na Activision, aby situaci vysvětlili a případně jej finančně kompenzovali, podle dosavadního vývoje se ale zdá, že se mu zatím nikdo z autorů hry neozval.

Ve skutečnosti se podle magazínu Polygon a dalších, které se pustily do podrobného popisování kauzy, děje pravý opak, protože vývojáři obratem začali odstraňovat zmínky o skinu a hlavně obrázky, které je alespoň nyní, na první pohled, usvědčují z nelegitimního postupu. Stačí se podívat na původní verzi blogového příspěvku, ve kterém se obrázek a zmínka o skinu samojeda objevil poprvé, a porovnat ho s aktuální verzí, která byla upravena 28. července. V ní už žádné zmínky nenajdete a je otázkou, zda tím pouze Raven Software činí to nejnutnější, a teprve poté přijde vysvětlení původnímu grafikovi, nebo se k problému staví zády. S ohledem na minulost by ale měl Activision postupovat obezřetněji, zejména s přihlédnutím k žalobě, která přišla kvůli stejnému problému loni. Tehdy byla společnost zažalována kvůli podobě operátorky Mara v Call of Duty: Modern Warfare, jejíž podoba byla vypůjčena bez vědomosti autorů z krátkého filmu November Renaissance, a konkrétně od postavy Cade Janus.

Vrátíme-li se ještě k Sailovi Linovi, nezdá se, že by chtěl v tuto chvíli Activision či vývojáře z Ravenu žalovat, jak ovšem uvádí ve svém prohlášení, chtěl by poukázat na tento problém a bojovat proti němu, protože nejde o ojedinělý postup. Ačkoliv grafici velkých vývojářských domů potřebují referenční materiál, inspirace nebo rovnou přímé plagiátorství je nepřípustné a vedle právních problémů vrhá špatné světlo na hry i její autory. Z dalších křiklavých případů můžeme připomenout například okopírování některých monster v Resident Evil Village z filmu Frankensteinova armáda, ale případů bylo spoustu a ne vždy skončí kompenzací či omluvou. „Coby grafik na volné noze nemůžu udělat víc. Chci o tom ale mluvit a zajistit, aby se něco takového v budoucnu neopakovalo,“ uzavírá Lin a je pravděpodobné, že i díky velkému zájmu herních médií bude mít kauza pokračování.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru