Jedno herní studio za druhým v posledních měsících oznamuje, že přechází na nový Unreal Engine 5. Je to celkem logický krok. Spousta týmů jen přesedlala na další generaci a čtyřku vyměnila za pětku. Podobný vzkaz teď poslala do světa řada studií. Jsou ale mezi nimi i taková, která dříve spoléhala na vlastní technologii. Jedním z nich je i britský tým Firefly Studios, který se proslavil svými strategiemi, zejména sérií Stronghold.
Poslední díl s podtitulem Warlords vyšel v roce 2021 a i na grafiku si někteří hráči stěžovali. To by se v budoucnu nemělo opakovat. Autoři po několika hrách a příslušných DLC odkládají svůj Vision Engine ve prospěch nejnovější technologie od Epic Games. Vývojáři přitom říkají, že jeho funkce, podpora a grafická úroveň jim umožní opět posunout své tituly dál. Nicméně upozorňují, že to bude nějakou dobu ještě trvat, než se plně rozvine potenciál Unreal Enginu 5.
Samotní autoři v novém videu varují, že ne každá hra bude vypadat tak neuvěřitelně jako demo Matrixu, které vytvořil samotný Epic. Ale určitě prý hráči uvidí ten pokrok bez ohledu na zvolený žánr a stylizaci. I když autoři přestoupí na Unreal Engine, nic to ale podle Firefly nemění na tom, že onlinovka Romans: Age of Caesar dál poběží na Unity.
Vývojáři prozradili, že o změně technologie uvažovali už nějakou dobu, proto také zkoušeli Unity. Celou dobu ale zkoumali také další možnosti. Enginy jako Unreal podle Firefly udělaly časem velký pokrok a nabízejí dnes mnohé funkce jako je simulace velkého počtu jednotek najednou, které hráči od Strongholdu čekají. Nabízí ale současně moderní nástroje. A spoléhat se přitom vývojáři budou i na další technologie, které zatím neupřesnili.
Firefly Studio rovněž připomínají, že se loni v listopadu stali součástí společnosti Devolver Digital. Vydavatel a novopečený majitel tým podporuje v jeho plánech a šlo podle Firefly o přirozeného partnera. Vývojáři se přestěhovali do nových kanceláří, ale stále částečně spoléhají na práci na dálku.
Fanoušci Strongholdu prý mají důvodu k optimismu a brzy se dozvíme víc o této sérii i celém studiu. Než se ale dočkáme další hry, bude to nějakou dobu trvat, naznačuje tým celkem jasně. Musíme prý omluvit, pokud se na nějakou dobu odmlčí, protože autoři pracují na budoucnosti své série a zatím nemohou odhalit mnoho. O dalším Strongholdu jsme ale psali už letos v únoru.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.