Autoři Resogunu zřejmě pracují na tajné hře pro PS5

Autoři Resogunu zřejmě pracují na tajné hře pro PS5

Pozastavili kvůli ní vývoj Stormdivers. Má jít (znovu) o nejambicióznější projekt studia

24. 1. 2020

Letos v létě oslaví vývojáři z finského studia Housemarque 25. výročí svého založení. Oslavovat se budou zejména hry pro PlayStation, kterými v posledních deseti letech plnili vývojáři své portfolio a jmenovitě pak samozřejmě Stardust spolu s Resogunem, který před dlouhými sedmi lety plnil roli jedné z launchových her pro novou konzoli PlayStation 4. Tato situace se přitom může v závěru letošního roku zopakovat, protože aniž by lidé z Housemarque dokončili už přes čtyři roky vyvíjené Stormdivers, začali zčistajasna mluvit o novém, dosud údajně nejambicióznějším a největším projektu studia, kvůli kterému navíc vývoj zmiňovaných Stormdivers pozastavili.

Je skvělé, že se všichni lidé ve studiu mohli sejít u jedné hry, která bude navíc definovat naší evoluci.

Informaci přinesl šéf společnosti Ilari Kuittinen v blogovém příspěvku, který shrnuje uplynulých 25 let a nabízí pohled na blízkou budoucnost. „Momentálně se plně soustředíme na dokončení naší dosud největší hry a kvůli tomu jsme pozastavili vývoj ostatních projektů včetně Stormdivers. Je skvělé, že se všichni lidé ve studiu mohli sejít u jedné hry, která bude navíc definovat naší evoluci,“ říká Kuittinen. Mluví přitom o jedinečné příležitosti a velké podpoře jednoho z partnerů, s nímž už spolupracují několik uplynulých let. A vzhledem k tomu, že svou poslední hru, kterou nevyvíjeli exkluzivně pro PlayStation, vydali vývojáři z Housemarque v roce 2011, je asi jasné, o jakém partnerovi Kuittinen mluví. Je nicméně nutné dovysvětlit, že Housemarque Sony nepatří a je nezávislým subjektem.

Vraťme se ale k blogu Ilariho Kuittinena – několikrát v něm totiž mluví o tom, že rok 2020 bude plný překvapení a že se užuž nemohou ve studiu dočkat, až jejich partner hru odhalí. „Dychtivě očekáváme den, kdy budeme moci naší hru oznámit, nikdy předtím jsme totiž nevytvořili něco tak obrovského. Čas, kdy náš partner odhalí, na čem pracujeme, se už pomalu blíží,“ říká Kuittinen. Velmi okatě tak naznačuje, že je odhalení nového projektu úzce spojeno s postupem vydavatele, a pokud jím je skutečně Sony, budeme s největší pravděpodobnosti sledovat hru od Housemarque v line-upu prvních titulů pro PlayStation 5. Tato úvaha jde samozřejmě ruku v ruce s tím, že až dosud vývojáři o hře nemluvili a až zpětně se zřejmě budeme dovídat, kdy se práce rozběhly a kdy přesně došlo k pozastavení prací na Stormdivers.

A určitě není bez povšimnutí, že právě hra Stormdivers byla až do těchto dní označována za to největší, na čem v Housemarque pracují. Chtěli totiž po letech opustit prostředí automatovek a na Unreal Enginu začali vyvíjet multiplayerovou 3rd person akci. Záběry z proběhnuvších betatestů ale dokazují, že ignorace svého vlastního DNA vývojářům příliš nevychází a už před rokem se mluvilo o tom, že hra je nebetyčnou nudou. Kdo ví, zda tedy zmiňované pozastavení nepovede ve finále ke kompletnímu zrušení hry, také s přihlédnutím k nástupu a popularitě battle royale her, se kterými by šla tato hra na první pohled do přímého souboje.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru