Layers of Fear 2, Gun Media, Autoři Layers of Fear představují novou hru

Autoři Layers of Fear představují novou hru

Bude to němý černobílý horor?

16. 8. 2018
Název: Layers of Fear 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 28. 5. 2019

Autoři povedených psychologických hororů Layers of Fear a Observer lákají hráče na další originální novinku. Už začátkem března vývojáři z polského studia Bloober Team oznámili, že pracují na novém titulu, který dostal kódový název Project Méliès. Nyní jsme se dočkali dalších materiálů, a tak jsme se pro vás rozhodli shrnout vše podstatné, co o hře víme.

Pokud jste měli tu čest s předchozími projekty krakovských vývojářů, velmi pravděpodobně už asi tušíte, co můžete čekat. Nezávislé studio založené v roce 2008, tedy přesně před 10 lety, relativně dlouho nemohlo prorazit se svými vlastními počiny mezi absolutní špičku a zpočátku se nechávali najímat a pracovali na zakázkách pro jiné týmy a vydavatele. Po několika nepříliš přesvědčivých pokusech menšího rozsahu nastal zlom v roce 2016, kdy se Bloober Teamu podařilo najít díru na trhu.

Viktoriánský psychologický horor Layers of Fear připomínající horečnatý sen dokázal jako jeden z mála navázat na úspěch hratelného teaseru zrušených Silent Hills. Autoři vycítili příležitost, pochopili, v čem tkvělo kouzlo P.T., a jejich minimalistický děsivý příběh se přesně trefil do vkusu zklamaným fanouškům hororů, kterým se nedostávalo kvalitního obsahu.

Na Layers of Fear už v příštím roce navázal další psychologický horor. Observer se svými transformacemi prostředí a tísnivou atmosférou znepokojivého domu zjevně následoval odkaz předchozí hry, navzdory tomu, že z hlediska zasazení šlo o počin diametrálně odlišný. Tentokrát nás Bloober Team zavedl do dystopického kyberpunkového Krakova roku 2084 a hlavní role se ujal herec Rutger Hauer, známý z filmu Blade Runner režiséra Ridleyho Scotta, který se ostatně stal jedním z hlavních zdrojů inspirace. Výsledkem tohoto snažení byl další malý velký hit.

Studio tak potvrdilo svou pověst schopných vývojářů, jejichž úspěch nebyl ojedinělý, a současně a zdůraznilo ambici vytvářet i do budoucna náročné sofistikované tituly. Jejich hry se vyznačují výraznými protagonisty a unikátními zajímavými kulisami. Samotní autoři o sobě říkají, že se zaměřují na psychologické temné výpravné horory. Jsou to šikovní vypravěči, kteří se nebojí dělat chytré mnohovrstevnaté hry, které ukrývají spoustu tajemství a nenápadných dvojsmyslů.

Project Méliès má být právě takový a navázat na úspěch i pojetí dvou předchozích titulů. Tentokrát se polský Bloober Team spojil s americkou firmou Gun Media, která se před rokem stala vydavatelem hororu Friday the 13th: The Game. První informační střípky a videa naznačují působivou a originální audiovizuální stylizaci i skutečnost, že bychom se mohli dočkat poměrně originální hratelnosti.

Půjde o další first person děsivé dobrodružství a pravděpodobně se po dvou strašidelných domech vypravíme pod mořskou hladinu. Autoři se zjevně inspirovali estetikou rané kinematografie, k níž ostatně odkazuje i název Project Méliès, který však nemusí být definitivní. Georges Méliès byl totiž francouzský režisér a filmový průkopník, který byl rovněž pionýrem při využívání zvláštních efektů a triků, z nichž celou řadu sám vymyslel. Jako jeden z prvních filmařů také pochopil důležitost příběhu v době, kdy se jeho kolegové spokojili jen s krátkými šoty.

Celosvětový věhlas si získal díky němému černobílému filmu Cesta na Měsíc z roku 1902. Vědeckofantastický snímek inspirovaný příběhy Julese Verna a H. G. Wellse Georges Méliès napsal i režíroval. Šlo o první film s uceleným příběhem, který se dostal do celého světa, a současně debut na poli sci-fi a trikových filmů.

Není sice jasné, zda Méliès ovlivnil výhradně pojetí nové hry, ale zdá se, že by za tímto spojením mohlo být něco víc. Klaustrofobické kulisy, titulky i celkové nasvícení v nás vzbuzuje naději, že styl autoři propojí s hratelností a výsledkem bude další originální mix. Jak se v každém případě zdá, Bloober Team nemá o nápady nouzi a chrlí jeden horor za druhým, zatímco ostatní, kteří se pokusili následovat odkaz P.T., ve většině případů nedokázali své projekty dotáhnout ani do zdárného konce.

Spekuluje se také, že hra může být na základě některých důvěryhodných indicií ve vývoji mnohem déle, než bychom odhadovali. Bloober Team už dříve naznačil ambici vydávat nový psychologický horor každý rok, takže bychom se s trochou štěstí mohli jejich další hry dočkat ještě letos. Třeba se hra v plné parádě představí už příští týden na Gamescomu. My ji v každém případě budeme bedlivě sledovat.

A jak se tato novinka líbí vám? Co se z ní podle vás vyklube? Hráli jste Layers of Fear a Observer, líbí se vám tyto hry, anebo dáváte přednost jinému druhu hororu?

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru