Autoři Layers of Fear pracují minimálně na 2 dalších hrách

Autoři Layers of Fear pracují minimálně na 2 dalších hrách

Jejich označení a popis odhaluje dokument Evropské unie. Ani jedna nepůsobí jako Silent Hill

Zdroj: Bloober Team
6. 7. 2021

Kolem vývojářů z polského studia Bloober Team je v posledních dnech nebývale živo. Důvodem je uzavření spolupráce s japonskou společností Konami, která otevřela dokořán brány ke spekulacím o možném návratu série Silent Hill. Vedle toho ale autoři Layers of Fear či The Medium pracují na vlastních hrách, o kterých teď poměrně otevřeně mluví dokumenty Evropské unie o dotacích. Právě ty totiž Bloober získal na projekty pracovně označené Black a Dum Spiro, které jsou velkoryse popsány v anotaci, sloužící k posouzení pro udělení dotace. V tomto případě uspěly obě hry, o jejich dalším osudu se ale nikdy nemusíme dozvědět.

Hráč se měl ujmout role chlapce, který se snaží přežít v židovském ghettu proti všem okolnostem a ještě schovávat svoji sestru.

V první řadě je nutné připomenout, že pokud má Bloober Team pracovat na Silent Hillu – nebo jakékoliv jiné hře ve spolupráci s Konami – náklady na vývoj půjdou do Japonska a nebude tudíž nutné žádat o jakoukoliv dotaci. I proto mluvíme minimálně o dvou projektech, které navíc vznikají ve značně turbulentním odvětví a v případě první hry, která na dotaci dosáhla, můžeme klidně mluvit jako o neúspěšné iniciativě, která nedojde své realizace. Dotace byla udělena na titul s pracovním označením Dum Spiro, ovšem už v roce 2015 s tím, že hotovo mělo být o tři roky později. Výše dotace činila 150 000 eur, ale vzhledem k tomu, že jsme žádnou hru ze druhé světové války zasazené do polského ghetta ve městě Łódź od Blooberu nehráli, je možné, že nakonec vývojáři tuto myšlenku upustili.

Pokud ne, čeká nás v budoucnu velmi zajímavý titul, odehrávající se ve třech příběhovým aktech mezi lety 1941-1944 ve zmiňovaném židovském ghettu. Hráč se měl ujmout role chlapce, který se snaží přežít proti všem okolnostem a ještě schovávat svoji sestru. Ačkoliv se hra měla tvářit jako first person adventura, jejím klíčovým aspektem mělo být zboření pomyslné páté zdi a nechat hráče nejen vytvářet příběh prostřednictvím vlastní interakce, ale také sledovat následky svých činů a rozhodovat o nich. Důležitou roli měly hrát také vztahy s ostatními postavami a nutnost často se rozhodovat i o zdánlivých maličkostech. To však mělo přinést kýžené větvení příběhů, pravděpodobně i několik konců a pocit skutečného historického dramatu, jehož je člověk mnohdy jen přihlížejícím, který mnohdy nemá v rukou ani svůj vlastní osud.

Hráč se má ve hře cítit neustále v nevýhodě, stavět se proti zdánlivě nepřekonatelnému protivníkovi a jen výjimečně se pouštět do souboje tváří v tvář.

Druhým projektem, který je ve smyslu možného uvedení pravděpodobnější, je Black. Hra obdržela dotaci ve stejné výši 150 000 eur a její platnost vyprší až na konci února příštího roku. I v tomto případě počítají vývojáři s first person kamerou, nutností prozkoumávat své okolí a snažit se v něm přežít. Namísto druhé světové války bychom se ale měli přesunout do středověku, který je však pod útokem mimozemských vetřelců. Hráč se má ve hře cítit neustále v nevýhodě, stavět se proti zdánlivě nepřekonatelnému protivníkovi a jen výjimečně se pouštět do souboje tváří v tvář. Hlavními zbraněmi má bát tichý postup a pravděpodobně i náhoda, která bude rozhodovat o bytí a nebytí. I v tomto titulu ale má mít hráč moc činit důležité morální volby, které ovlivní další průběh a dostat se tak k vícero možným zakončením. Vývojáři skrze popis pro EU slibují, že zasazení hry do středověku jí dodá na uvěřitelnosti a otevře dveře možným spin-offům a pokračováním, jako v případě série Assassin’s Creed.

Tyto dva projekty ovšem nejsou jediné, které se v této souvislosti dostaly na světlo světa. Dalším, který obdržel dotaci, byl projekt H20, ze kterého se vyklubalo pokračování Layers of Fear a nechyběla ani hra The Medium. V posledním případě je pak nutné poukázat na to, že dotace ve výši 150 000 eur měly být použity do roku 2016 – Bloober o ně žádal už v roce 2013 – a přesto hra vyšla až letos. Existuje proto naděje, že i bez finanční pomoci ze strany Evropské unie mohou projekty vzniknout, takže bychom se potenciálně mohli dočkat i popisovaného Dum Spiro, který ze všech hororů a titulů Blooberu za poslední dobu zní – alespoň z mého osobního pohledu – nejhodnotněji.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru