Marvel’s Guardians of the Galaxy

Autoři Deus Ex pracují na Strážcích Galaxie

Hra překvapivě vyjde ještě letos. Na rozdíl od Avengers jde o singleplayer bez žádných DLC

Zdroj: Square Enix
14. 6. 2021

Square Enix zahájil letošní konferenci na E3 ukázkou nové hry od vývojářů z Eidos Montréal. Jak se spekulovalo ještě před zahájením veletrhu, kanadský tým skutečně pracuje na Strážcích Galaxie v licencované hře Marvel’s Guardians of the Galaxy, a aby těch překvapení nebylo málo, hra vyjde už 26. října na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series. Vývojáři navíc věnovali dostatek času gameplay ukázce a zaměřili se na část jedné z mnoha připravovaných misí, v nichž demonstrovali stěžejní prvky téhle rozverné akční adventury, která čerpá z komiksové předlohy a na mnoha místech připomíná i populární filmové zpracování.

„Nastartuj Star-Lordovy tryskové boty a vydej se na divokou jízdu napříč vesmírem v tomto novém zpracování Strážců Galaxie od Marvelu,“ láká zcela bez obalu tisková zpráva, která je však určující pro styl hry i její celkové pojetí. Hned v úvodu totiž musíme vzpomenout neslavně se vyvíjející osud Marvel’s Avengers, na kterém ve spolupráci se Square Enixem pracují vývojáři z Crystal Dynamics. Na rozdíl od Strážců jde o live-service hru, která sice nabízela příběhovou část, nicméně těžiště leží v jednotlivých oddělených misích, na které vyráží hráči v kooperaci, aby se vrátili zpět na základnu a celý proces opakovali s vidinou dalšího a dalšího lootu. Formule ale nezafungovala a hráči po oznámení Guardians of the Galaxy s povděkem kvitovali, že tentokrát půjde o hru pro jednoho hráče, která se může soustředit na vyprávění děje a přinést sice předem připravené, ale vycizelované momenty na ploše připravované herní stopáže. Vývojáři z Eidosu rovněž potvrdili, že se Strážci Galaxie nedočkají žádného DLC ani mikrotransakcí, takže hráči už s vydáním obdrží kompletní balíček s veškerým obsahem, k němuž povede cesta skrze vlastní hraní.

Hráči po oznámení Guardians of the Galaxy s povděkem kvitovali, že tentokrát půjde o hru pro jednoho hráče, která se může soustředit na vyprávění děje a přinést sice předem připravené, ale vycizelované momenty na ploše připravované herní stopáže.

„Výrazný mix sci-fi, rodinného dramatu a rock’n’rollového přístupu se šviháckou estetikou je základem Strážců Galaxie,“ řekl ředitel Marvel Games Jay Ong. Vyjádřil proto nadšení, že v Eidosu dokázali tyhle aspekty správně uchopit a slibuje, že oblíbená parta rošťáků bude ve hře doslova zářit. Jak dále vychází najevo z první ukázky, hlavním a jediným ovladatelným hrdinou bude Peter Quill alias Star-Lord, v průběhu soubojů ale budete moci udílet ostatním členům týmu pokyny a vybízet je ke konkrétním útokům. Právě ukázka soubojů mohla vzbudit největší zájem, protože se rozhodně nejedná o typické zpracování, které byste zřejmě od akční adventury se superhrdiny čekali. Ale možná právě proto, že Strážci Galaxie jsou tak trochu jinými hrdiny, je i souboj zpracován s výrazným vlivem japonských RPG a umožňuje perfektní časování útoků, dostatečný taktický vhled díky zpomalování soubojů a samozřejmě i zmiňované splynutí s ostatními postavami díky pokynům a vybíráním typů útoků.

Svérázně je zpracován i příběh, což je ale naopak něco, co bychom od této série očekávali za každých okolností. V ukázce jsme mohli sledovat část mise, v níž se Strážci zaobírají nápady, kterak získat peníze na zaplacení pokut, aby nepřišli o svou loď Milano. V rámci dialogových voleb se Quill rozhodne pro Grootův plán, tedy prodat ho sběratelce monster Lady Hellbender, v další volbě ale nakonec za ono monstrum na prodej zvolí Rocketa. Dialogy jsou pochopitelně nadabovány a nutno přiznat, že působí poměrně svěže a uvolněně, což skvěle sedne celému pojetí Strážců i stylu, jaký znají hráči z filmů. Rocket si navíc Quillovo rozhodnutí zapamatuje, čímž vývojáři pomrkávají na systém možných následků vlastních rozhodnutí, které by mohly ve výsledku vést k poměrně zajímavým situacím. Rocket totiž tuhle volbu Star-Lordovi připomene v momentě, kdy se ji rozhodne změnit a hádáme, že podobných okamžiků bude ve hře víc. O humor se pak za každé situace stará Drax a jeho upřímné až šokující poznámky, které nejsou míněny ironicky a díky tomu působí legračně. Podobných krátkých konverzací mezi členy týmu ale proběhne v ukázce opravdu hodně, a pokud si s nimi vývojáři vyhrají, mohly by být osou zábavnosti a nenapodobitelného duchu celé hry.

Dialogy jsou pochopitelně nadabovány a nutno přiznat, že působí poměrně svěže a uvolněně, což skvěle sedne celému pojetí Strážců i stylu, jaký znají hráči z filmů.

Nedílnou součástí bude také soundtrack, nikoliv však ten originální, nýbrž výběr oblíbených licencovaných hitů převážně z období 80. let minulého století, což podtrhuje například skladba Holding Out for a Hero od Bonnie Tyler, která zazněla v úvodu ukázky. Fakt, že Quill podobnou hudbu miluje, podtrhuje i walkman za páskem, který je připraven pokaždé doplnit konkrétní scénu padnoucí muzikou, což opět chválíme a i díky tomu máme od hry značné očekávání. Otázkou samozřejmě bude, jak hráči přijmou popisovaný bojový systém a fakt, že postavy nemají tváře herců, kteří je ztvárnili ve filmu. Ačkoliv v tom nevidíme velký problém, komentáře tímto směrem zaznívaly poměrně často, ale pokud tahle část funguje i u Avengers od Crystal Dynamics, nevidíme důvod, proč by nebylo možné zvyknout si také u Guradians of the Galaxy.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru