Autoři Call of Duty WWII pracují na několika nových hrách

Studio zvýší počet zaměstnanců na 300. Možné je i vypadnutí z kolotoče vývoje Call of Duty

Zdroj: Activision
13. 5. 2020

Když Glen Schofield a Michael Condrey zakládali v roce 2009 studio Sledgehammer Games, jejich největším přáním bylo realizovat se v prostředí akčních her s pohledem třetí osoby. Oba totiž předtím pracovali ve Visceral Games, stáli u zrodu série Dead Space a všechny nabyté zkušenosti chtěli zúročit v trochu jiném zasazení. Oba mužové – mimochodem fanoušci vojenských akcí – zatoužili spolupracovat s Activisionem a rozšířit značku Call of Duty za hranice žánru first person stříleček, k čemuž měli poměrně dobře nakročeno. Prototyp, jenž v nově založeném studiu vznikal, se Activisionu zamlouval, obě strany se dohodly na spolupráci a nedlouho poté se Sledgehammer Games stali přímou, leč nezávisle fungující součástí zmiňovaného vydavatele.

Sledgehammer Games se stali přímou součástí vývoje hlavní větve Call of Duty a postupně pracovali na dílech Advanced Warfare, WWII a ruku přiložili k dílu také u Modern Warfare.

Následovalo necelý rok trvající období, kdy se na third person verzi Call of Duty pracovalo, aby znenadání zasáhl osud a projekt musel být uložen k ledu. Activision totiž po soudní při s vedením Infinity Ward – Vincem Zampellou a Jasonem Westem – přišel o značnou část vývojářských kapacit a Sledgehammer Games byli po ruce, aby uhasili rodící se problém s Modern Warfare 3. Vzhledem k tomu, že hra nakonec dopadla dobře a spolupráce obou studií fungovala, Sledgehammer Games se stali přímou součástí vývoje hlavní větve Call of Duty a postupně pracovali na dílech Advanced Warfare, WWII a ruku přiložili k dílu také u Modern Warfare. Po osmi devíti letech se ale stav kolem tohoto studia opět mění a zdá se, že již brzy začne psát další, možná ještě zajímavější kapitolu vlastní historie.

Paradoxně za tím opět stojí neshody studií zodpovědných za sérii Call of Duty, která sice bude podle dosavadních oficiálních informací v letošním roce pokračovat, ale pravděpodobně ne v podobě, na které se jednotliví vývojáři předem dohodli. Pokud sledujete vývoj Call of Duty podrobněji, nemohla vám ujít loňská kauza, kterou komentoval novinář Jason Schreier. Týkala se nefungující spolupráce zmiňovaných Sledgehammer Games a Raven Software, která měla doručit letošní díl. Do rozmíšky nicméně musel zasáhnout Activision a povolat studio Treyarch, které nebylo na řadě a mělo mít dostatek času na dokončeného svého Black Ops. Jak to celé dopadne, ještě není v tuto chvíli úplně jisté – nejčastěji se komentuje o rebootu Black Ops a vietnamském zasazení – podstatné ovšem je, že to znamená významný milník pro Sledgehammer Games.

Schofieldova a Condreyho cesta

Na celém příběhu Sledgehammer Games (a zdaleka nejen na něm) je paradoxní, že studio bylo založeno se zájmem vyvázat ze z práce v korporátním zřízení. Oba designéři odešli z Visceral Games a chtěli dělat na něčem, co oba nesmírně baví, aby se však opět stali součástí velké společnosti, pod kterou pracovali na přiděleném, nikoliv svém projektu. Tím samozřejmě netvrdíme, že Call of Duty později nepojal Condrey se Schofieldem za vlastní, ale historie se až nepříjemně zopakovala. Korunu tomu pak nasazuje odchod obou zmiňovaných vývojářů, kteří se po štaci ve svém Sledgehammeru rozhodli založit vlastní studia. Tentokrát dvě - 31st Union a Striking Distance...

Na základě rozhovoru redakce VentureBeat s novým provozním ředitelem studia Andym Wilsonem, jenž přebral operativu za Condreyho a Schofielda, kteří v mezičase odešli a založili si dvě vlastní studia, se totiž zdá, že Sledgehammer začne v blízké budoucnosti soustředit svou pozornost i na další značky a není vyloučeno, že z kolotoče vývoje Call of Duty nakonec vypadne. Prvním krokem je oficiální potvrzení, že studio bude mít ve vývoji víc her, a i když Wilson blíže neprozradil, o jaké tituly půjde, je nanejvýš nepravděpodobné, že by to měla být dvojice her Call of Duty. Další důležitou informací je zájem navýšit v průběhu příštího roku počet zaměstnanců v obou otevřených pobočkách, tedy v kalifornském Foster City i australském Melbourne, a to z dvou na tři sta, což opět značí malé ambice a pravděpodobně i hrubou podobu budoucích titulů. Jak totiž na VentureBeat Wilson několikrát naznačuje, doba se podle jeho slov změnila a vydáním hry nic nekončí, je proto pravděpodobné očekávat, že dalšími tituly od Sledgehammeru budou live service záležitosti.

Překonat se údajně podařily i problémy spojené s pohovory, které nemohou probíhat fyzicky a vcelku zajímavě se pak Wilson vyhýbal otázkám, v nichž zaznělo jméno série Call of Duty.

Ve velmi rozsáhlém rozhovoru se nicméně Wilson dotýká řady dalších témat a uvádí například, že aktuální okolnosti kolem pandemie koronaviru dostali Sledgehammer do bodu, kdy může fungovat z domu už napořád. Údajně došlo k tolika optimalizacím, že jediným negativním faktorem zůstává osobní rovina a přání skutečně se na pracovišti potkávat, jinak prý studio funguje jako namazný stroj, ať už je řeč o Kalifornii nebo Austrálii. Překonat se údajně podařily i problémy spojené s pohovory, které nemohou probíhat fyzicky a vcelku zajímavě se pak Wilson vyhýbal otázkám, v nichž zaznělo jméno série Call of Duty. Na dotaz, jak lze při tak velké poptávce po nových zaměstnancích zachovat v týmu vývojářů Call of Duty potřebnou diverzitu – na níž jsou společnosti v USA velmi citlivé – odpověděl Wilson velmi obecně a uvedl, že takový tým potřebují všechny hry. I z dalších vyjádření se pak zdá, že legendární střílečka se přesouvá na pomyslnou druhou kolej a Sledgehammer vyhlíží trochu pestřejší zítřky.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru