Autor Total Annihilation oznámil novou strategii

Chris Taylor chce oživit žánr RTS. Jeho novinka poběží v cloudu, ale funguje jinak, než myslíte

25. 4. 2019

Známý kanadský herní designér Chris Taylor, který je podepsaný pod hrami jako Total Annihilation, Dungeon Siege nebo Supreme Commander, se vrací. Zakladatel někdejších Gas Powered Games oznámil, že pracuje na nové real-time strategii nazvané trochu genericky Intergalactic Space Empire. Stalo se tak na akci GamesBeat Summit 2019 v Los Angeles a výtah z představení přinesl magazín VentureBeat. Že k tomuto odhalení dojde, avizoval Chris Taylor už před necelými dvěma týdny na Twitteru s tím, že na svém novém projektu v tichosti pracuje už dva roky.

Nevyvíjí ovšem “jen” hru samotnou, ale i novou cloudovou herní službu nazvanou Kanoogi. Jako by už tak nebyla konkurence na tomto poli dost ostrá, i když se zatím trend teprve rozjíždí. Titul Intergalactic Space Empire právě díky Kanoogi bude fungovat na libovolném moderním webovém prohlížeči, přičemž jako další kompatibilní hry i tato je speciálně navržená a optimalizovaná pro fungování v cloudovém prostředí.

Taylor se chtěl znovu stát nezávislým vývojářem a po opuštění Wargamingu začal přemýšlet o novém projektu.

Gas Powered Games Taylor založil v roce 1998. V roce 2013 jej ale koupil Wargaming a přejmenoval na Wargaming Seattle. Taylor však ve studiu zůstal. Firmu opustil až v listopadu 2016. Loni však Wargaming svou pobočku uzavřel a o práci tehdy přišlo přibližně 150 lidí, čímž se historie slavného týmu bohužel uzavřela. Taylor se chtěl znovu stát nezávislým vývojářem a po opuštění Wargamingu začal přemýšlet o novém projektu.

Podle svých slov chtěl udělat hru jako indie vývojář a přitom si pomyslel, že by bylo skvělé, kdyby fungovala v prohlížeči a hrát ji mohl úplně každý. Jeho novinka má přitom demonstrovat možnosti a fungování samotné platformy i její technologie. Půjde prý o klasickou 2D hru, kterou budeme sledovat z ptačí perspektivy s rychlou akcí. Pokud někomu pošlete odkaz na vaši hru, kamarád se k vám podle Taylora bude moci připojit během několika sekund.

Taylorovo řešení využívá i výpočetní výkon koncového zařízení, díky čemuž má být grafika svižnější.

Pokud jde o titul samotný, slibuje autor mnoho inovací a jednu velkou galaktickou mapu. Fungovat má nejen na klasických browserech, ale třeba i v prohlížečích na chytrých televizích. Kompatibilita je podle něj stoprocentní a díky platformě bude možné začít hrát během pár sekund bez výrazných loadingů. Nepůjde ale o stejné řešení, jaké nabízí třeba Stadia od Googlu. Ačkoli se tato platforma opírá o služby Google Cloud a Amazon Web Services, neprobíhá veškerý výpočet v cloudu a k hráči nemíří jen zkomprimované video.

Taylorovo řešení využívá i výpočetní výkon koncového zařízení, díky čemuž má být grafika svižnější. Po obrazovce se může pohybovat tisíce projektilů najednou, jak to má Taylor rád. Něco poběží v cloudu a o zbytek se postará zařízení uživatele. Jde o novou architekturu, která se nemá potýkat s některými možnými nedostatky klasického cloudového hraní. Taylor podle svých slov chce dostat singlové i multiplayerové tituly k hráčům po celém světě, aniž by se museli trápit updaty nebo instalací. Nic takového nebude třeba.

Můžete hrát s dalšími hráči i proti nim bez ohledu na to, jaká zařízení používají.

Do stejné hry má být možné připojit se z různých zařízení, automaticky se ukládá pozice, a protože základ hry běží v cloudu, není potřeba nic ukládat do počítače, tabletu nebo telefonu. Titul Intergalactic Space Empire půjde ovládat za pomoci myši a klávesnice, ale i dotyky. Můžete hrát s dalšími hráči i proti nim bez ohledu na to, jaká zařízení používají.

“Oživit žánr RTS – to je něco, co jsem chtěl udělat už několik let. Ale pokud jsem to měl udělat, muselo to být něco opravdu neotřelého, nového a možná i trochu šíleného. Něco, co by narušilo status quo a znovu hráče nadchlo tím, co je v tomto žánru možné,” nechal se slyšet Chris Taylor. Inspiroval se prý vektorovými klasikami z pozdních sedmdesátých let, jako byly Asteroids. Našel tak prý vzhled, který je nejen nostalgický, ale je i avantgardní.

Že se chce pustit do nějaké nové strategie, prozradil jen v náznacích v rozhovoru pro britský Eurogamer v červnu 2017.

Taylor se chce prý vrátit ke kořenům a zaměřit se hlavně na hratelnost. A díky nové platformě údajně zazáří. Šílené přitom je, že herní engine, platformu i hru vytvořil víceméně sám. Ale má prý další pomocníky.

Více podrobností o hře Intergalactic Space Empire i platformě Kanoogi uslyšíme podle Taylora ještě letos. Doufejme. Dočkáme se jí zřejmě ale až za pár let. Snad ale nebudeme čekat další dva roky na konkrétní informace, protože dosud na titulu Taylor pracoval v úplné tichosti. Že se chce pustit do nějaké nové strategie, prozradil jen v náznacích v rozhovoru pro britský Eurogamer v červnu 2017.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru