Autor Prince of Persia by si přál pokračování

Oznámení by se sešlo s 30. výročím, v mojí moci to ale není, říká Jordan Mechner

28. 6. 2019

Ačkoliv už designér Jordan Mechner k dnešním hráčům výrazně nepromlouvá, videoherní historie si jej bude navždy pamatovat jako muže, který dal světu legendární hru Prince of Persia. Na svou dobu velmi ambiciózní titul s unikátní animací se stal doslova povinnou výbavou každého, kdo měl na začátku devadesátých let přístup k počítačům a později i konzolím, a díky mnoha portům i více, či méně zdařilým pokračováním znají Prince snad úplně všichni. Přesto na jeho návrat v podobě plnohodnotného pokračování čekáme už od roku 2010, kdy vyšel dosud poslední větší díl The Forgotten Sands, a jak vychází najevo z aktuálního Mechnerova vyjádření, rozhodně v tom čekání nejsou fanoušci sami.

Bylo by nádherné, přijít s velkým herním oznámením v době 30. výročí Prince of Persia.

„Mnoho z vás se ptá, kdy vyjde nový Prince of Persia,“ píše Jordan Mechner na svém blogu. „Pokud si myslíte, že už od posledního dílu uběhla dlouhá doba, myslím si to samé. Přál bych si mít magickou dýku, abych to čekání trochu urychlil – bylo by totiž nádherné, přijít s velkým oznámením v době 30. výročí. Ale já sám jsem jen jedním malým kamínkem celé mozaiky,“ dodává trochu smutně a těžko usuzovat, jestli se snaží v rámci možností poukázat na něco konkrétního. Nakonec, o novém Prince of Persia spekulujeme posledních několik let a stejně jako v případě Splinter Cell doufáme, že se Ubisoft, coby aktuální vlastník licence, konečně rozhoupe k nějakým činům. Než se tak ale stane, vyvíjí iniciativu právě Mechner.

Důvod, proč po šesti letech přidal na své stránky nový článek, má totiž co dočinění s již několikrát zmíněným výročím: „Přeci jen je tady ale jedno oznámení, které v souvislosti s Prince of Persia mohu učinit já sám. Nakladatelství Stripe Press vydá knihu The Making of Prince of Persia, vycházející z mých deníků,“ odhaluje slavný designér. Odkazuje se přitom na vlastní rozsáhlé dílo, čítající nejen zápisky z vývoje Prince, ale také z dob, kdy vznikala první Mechnerova hra – Karateka. Nejedná se přitom o nic tajuplného a sám Mechner uvádí, že zmiňovaná kniha má plnit zejména sběratelskou funkci, vzhledem k tomu, že digitalizované deníky jsou už několik let dostupné na internetu.

Pokud by vás Mechnerova práce zajímala, deníky si můžete koupit už dnes, ať už jako eBook v nejrůznějších formátech, nebo čistě ve formátu PDF. Zároveň je možné do obou svazků plných osobních poznámek, náčrtků, skic nebo notových zápisů nahlédnout v bezplatné ukázce, která vám na velkorysém množství stran naznačí, jakým způsobem Mechner svou práci archivoval. A asi nemusíme dvakrát zdůrazňovat, že jde o velmi zajímavé, a hlavně poučné čtení, ve kterém se budete cyklicky dočítat, že tentokrát už do vydání hry zbývají opravdu jen dva, maximálně tři měsíce.

Mechner navíc dodává, že spolupracuje s herními archiváři na tom, aby mohli balení knihy doplnit dalšími unikátními dárky, vycházejícími například i ze znovunalezených zdrojových disků Prince of Persia, které před sedmi lety objevil v otcově skříňce. Pokud půjde všechno podle plánu, knihu by chtěl Jordan Mechner představit na PAX East, který se uskuteční na jaře příštího roku.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru