Autor hororu DARQ stále chce na Epic Games Store

Za neexkluzivní partnerství daruji výdělek na charitu, říká vývojář. Jak zareaguje Epic?

27. 8. 2019
Název hry: DARQ Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 15. 8. 2019 Platformy: Žánr: , ,

Krátce před Gamescomem jsme vás informovali o hře DARQ – krásně stylizovaném psychologickém hororu, který byl po více než třech letech vývoje uveden na Steamu a GOGu. Tématem zprávy ale nebylo jen poukázání na velmi zajímavý projekt, nýbrž odtajněné detaily námluv mezi autorem hry Wladem Marhuletsem a zástupci společnosti Epic Games, kteří o DARQ projevili krátce před vydáním zájem a chtěli jej exkluzivně získat pro svůj Epic Games Store. Marhulets však nabídku odmítl se slovy, že hru celou dobu sliboval komunitě na Steamu a exkluzivní partnerství tudíž nepřichází v úvahu, projevil však zájem o nevýhradní distribuci skrze EGS, na což ale pro změnu nechtěli přistoupit provozovatelé obchodu.

I přes Marhuletsovo ujištění, že šlo o profesionální debatu a necítí vůči Epic Games žádnou zášť, rozpoutal incident kritickou debatu, v níž bylo Epic Games vyčítáno nejen porušení slibu, že již nebudou agresivně „lovit“ hry krátce před vydáním, ale také rychlý obrat postoje vůči hře, která se jim zprvu líbila natolik, že si chtěli finančně zajistit její exkluzivní distribuci, aby po odmítnutí partnerství ztratili o DARQ z minuty na minutu veškerý zájem. Wlad Marhulets ale tenhle tichý souboj nevzdává a včera v noci zareagoval na komentář Tima Sweeneyho, který, zřejmě pod výše popisovaným tlakem, ujišťuje veřejnost, že je DARQ v jeho očích i nadále špičkovou hrou, která zasluhuje úspěch.

„Byli bychom rádi, kdyby DARQ uspěl, protože jde o výjimečný počin a jako takový si úspěch zaslouží. Je to ostatně i důvod, proč jsme je [Unfold Games] kontaktovali a zjišťovali okolnosti exkluzivního partnerství,“ napsal šéf Epic Games na Twitter. Marhulets ovšem zareagoval způsobem, který zřejmě nikdo neočekával a Epic Games v podstatě zahnal do kouta: „Time, to rád slyším! Pokud změníte názor a chtěli byste DARQ umístit bez exkluzivních nároků do vašeho obchodu, věnuji veškerý výdělek z EGS na charitu. Pokud přijmete, charitu později vybere komunita hráčů.“ Nemusíte být přitom mistři PR, abyste pochopili, že se Tim Sweeney momentálně ocitl ve velmi nevýhodné vyjednávací pozici, a pokud DARQ opět nepřijme, může očekávat je další kritické komentáře, nově však posílené nezájmem podpořit charitu.

Pořád je ale nutné myslet na to, že první krok učinili zástupci EGS a jsou to oni, kdo svým neuváženým jednáním celou situaci rozpoutali.

Na druhou stranu je ale nutné alespoň zčásti připustit, že Marhuletsovo počínání působí vypočítavě, když ví, že Epic Games aktuálně nevýhradní partnerství neuzavírá a je nepravděpodobné, že svůj postoj kvůli DARQu změní. Od některých diskutujících tak přichází kritika i jeho směrem za průhlednou snahu získat další body k dobru a postavit Sweeneyho do ještě horšího světla. „Bez urážky, ale tohle vypadá jako snaha zaujmout za každou cenu. Sám víš, že na tohle nikdy nepřistoupí, takže z toho odejdeš jako ten hodný, zatímco se bude zdát, že Epic Games kašlou na charitu,“ píše například nezávislý vývojář Bryy Miller. Pořád je ale nutné myslet na to, že první krok učinili zástupci EGS a jsou to oni, kdo svým neuváženým jednáním celou situaci rozpoutali. Určité PR vykoupení tak zřejmě vede jen přes akceptování nabídky ze strany Marhuletse, sami bychom si ale na tento scénář nevsadili…

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru