Už v tuto chvíli můžeme s klidem prohlásit, že Astro Bot u recenzentů i prvních hráčů zabodoval. Krátce po vydání jsme měli příležitost zjistit o hře a jejím vývoji trochu víc. Byl jsem s dalšími kolegy přizván ke společnému povídání se Sebastianem Bruecknerem, který působí jako art director v Teamu Asobi. Dříve se přitom podílel i na slavných sériích jako Wipeout nebo MotorStorm.
U skvělého přijetí Astro Bota můžeme začít. Sebastian Brueckner ho zjevně přijímá s velkou pokorou a říká, že si tým velmi užívá skvělé hodnocení v recenzích. Zopakoval, že jde o dosud největší dobrodružství tohoto sympatického hrdiny. „Myslím, že je to dohromady asi 80 levelů,“ vypočítává s tím, že vedle hlavních úrovní nabízí hra i spoustu menších a bonusových. Je tu podle něj také velký potenciál pro znovuhratelnost v náročných výzvách, což mohu jen potvrdit.
Důležitou součástí Astro Bota jsou souboje s bossy. Sebastian Brueckner prozradil, že během vývoje zkoušeli různé druhy takových velkých nepřátel. A třeba hned v případě prvního bosse se záměrně vrátili k postavě, kterou už někteří hráči mohou znát z VR hry Astro Bot Rescue Mission. Vývojáři ji chtěli představit novému publiku. „Ale samotný souboj se vyvinul,“ upřesnil Sebastian Brueckner s tím, že hraní ve VR a na normální obrazovce se samozřejmě liší. Bylo proto potřeba tenhle boss fight přepracovat. A nebylo to tak snadné, jak se může na první pohled zdát.
„Každá schopnost, kterou přidáte, by měla hratelnost rozvinout.“
Řeč se stočila také ke kostýmům a cameo rolím inspirovaným jinými hrami. Sebastian Brueckner prozradil, že je napadlo, že by bylo skvělé, aby nezůstalo jen u kostýmů, ale vypůjčili si i schopnosti některých takových hrdinů a obdařili jimi svého hlavního hrdinu. Ale bylo podle něj náročné vybrat takové, které budou fungovat v plošinovce. „Každá schopnost, kterou přidáte, by měla hratelnost rozvinout,“ věří Sebastian Brueckner. Bylo by zjevně snadné rozbít rytmus a kouzlo hry něčím, co prostě do světa Astra nezapadá.
Nakonec takto Team Asobi oslovit třeba Santa Monica Studio a ukázal jim prototyp Astra inspirovaný novými díly God of War. Už tu bylo možné házet a chytat sekeru jako malý Kratos, ale vývojáři chtěli vědět, jak by to vnímali jejich kolegové. A odezva byla jednoznačně pozitivní, vzpomínal Sebastian.
„Ta úroveň důvěry, které se nám dostalo od ostatních studií, že nás nechali zahrnout tyto kostýmy do naší hry, byla skutečně úžasná.“
„Vlastně tak můžete překlenout mezeru mezi generacemi. Můžete představit tuto značku mladšímu publiku, které ještě nemůže hrát původní hru,“ popsal Sebastian Brueckner. „Ta úroveň důvěry, které se nám dostalo od ostatních studií, že nás nechali zahrnout tyto kostýmy do naší hry, byla skutečně úžasná,“ dodal. Samotné transformace a kostýmy mají dávat postavě větší kouzlo a tým se zjevně neobává, že by tak Astro ztratil něco ze své vlastní identity.
Sebastian Brueckner rovněž prozradil, že si velmi dlouho hráli s jednotlivými levely, neustále je měnili a vylepšovali. Hra sice nenabízí kooperaci, ale podle Sebastiana je možné prostě předat ovladač během hry někomu dalšímu, například mladšímu hráči. „To samozřejmě není totéž jako hrát vždy spolu,“ uznává, ale o plnohodnotné kooperaci zjevně tým v tomto případě nepřemýšlel. Třeba se tak stane u nějaké další hry.
V mojí recenzi jsem mimo jiné napsal, že Astro Bot je tak skvělý, že bych ho přál i hráčům na PC. Zajímalo mě proto, zda je port něco, co by si samotní vývojáři přáli a zda je to vůbec možné s ohledem na specifické funkce ovladače DualSense. Zda si tým dokáže představit, že by ovládání transformoval na klávesnici a myš. V tuto chvíli podle Sebastiana žádné takové plány nejsou a věří, že integrace gamepadu je jednou z věcí, která dělá hru výjimečnou. Hardware a hra jsou tu propojené, aby vzniklo něco kouzelného.
Podobně mě zajímalo, zda je podle autorů obtížné přesvědčit některé starší hráče, že plošinovky nejsou jen pro děti. Tuto obavu jsem ostatně měl už dřív a po vydání recenzí se mi znovu částečně připomněla. Team Asobi si však věří. „Myslím, že každý hráč, který vyrost se starší generací plošinovek, bude mít velmi pěkné vzpomínky na některé platformingové výzvy a zábavu, kterou s nimi měli,“ věří Sebastian Brueckner. A i to se zjevně Astro Bot snaží oživit. Nenabízí totiž jen jednoduchou zábavu. A těm, kteří si myslí myslí, že je to hra pouze pro děti, Sebastian Brueckner vzkazuje, že doufá, že budou mít příležitost zahrát si Astro Bota s mladšími členy rodiny, aby pak sami zjistili, že tu i oni najdou spoustu výzev v některých speciálních levelech. A možná nakonec zjistíte, že s nimi budou mít mladší hráči více trpělivosti než ti dospělí…
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.