Anthem je i přes kritiku nejprodávanější únorovou hrou

Vize se nemění a jedeme dál, ostatní naše hry ale budou jiné, říká šéf BioWare

20. 3. 2019

V pátek oslaví vývojáři z BioWare první měsíc od uvedení jejich dosud poslední hry Anthem, která mezi hráči vyvolávala značné pochyby už v průběhu vývoje. Důvody jsou s odstupem času zřejmé a rezonují se skutečností o to víc, když hra u kritiky opravdu neuspěla. V hodnocení se propadla až na úroveň průměru, přinejlepším mírného nadprůměru, a podle reakcí neobstála ani v konkurenci titulů jako Destiny 2 nebo Warframe. Kritizována byla především za nemotivující loot, rozbitou ekonomiku i řadu technických problémů, kvůli čemuž se hráči bouří a v těchto dnech dokonce volají po bojkotu hry, aby přinutili vývojáře naslouchat kritickým připomínkám.

Jako odpověď přichází nejprve vzkaz generálního manažera BioWare Caseyho Hudsona, který si před hráči sype popel na hlavu, ale druhým dechem dodává, že se na vizi pro Anthem nic nemění a celé studio usilovně pracuje na tom, aby byla hra opravena do stavu, který se bude hráčům zamlouvat. Druhý argument pak přináší analytická skupina NPD, mapující dlouhodobě americký trh, která přišla s překvapivými čísly – Anthem byl totiž nejprodávanější únorovou hrou a stal se po Kingdom Hearts III druhou nejprodávanější hrou tohoto roku na území Spojených států.

„Vydali jsme hru, kterou spoustu z vás považovalo v jádru za perfektní zábavu, současně s tím se ale objevily problémy, které jsme odhalili až v momentě, kdy jsme hráče počítali na miliony. Byli jsme z toho stejně zklamaní jako vy […] a i já to beru velmi osobně. Je naší nejvyšší prioritou hru vylepšit jak nejrychleji a nejbezpečněji to dokážeme,“ píše Hudson v úterním blogovém příspěvku. Uvádí, že v prvních dnech trávil veškerý svůj čas s týmem, který se stará o chod hry a snažil se s nimi řešit každý problém. Dohromady jich prý v BioWare opravili přes 200 a neustále se podle Hudsonových slov zabývají podněty komunity, aby v nadcházejících dnech a týdnech vylepšili end-game loot, plynulost hry, stabilitu i výkon. „Je to pro nás všechny cenná zkušenost, a jak postupně pracujeme na tom, aby byla hra vylepšena a zdokonalena, nemůžeme slovy ani vyjádřit, jak moc si vážíme toho, že se od nás neodvracíte,“ říká šéf BioWare.

Na tomto místě by bylo samozřejmě žádoucí, poskytnout vedle prodejů jakákoliv hmatatelná čísla, reprezentující aktuální počty loajálních hráčů. Electronic Arts se s nimi ale chlubit nechce a usuzovat tak můžeme pouze z malého vzorku hlasité části komunity, reagující na Hudsonův vzkaz. Unisono zaznívá, že namísto očekávaných řečí ohledně snahy hru opravit, by bylo na místě dělat něco, co je skutečně vidět, pod což se musíme i v souladu s naší recenzí podepsat. Není navíc od věci zmínit vydání The Division 2, které v porovnání s Anthem rázem drží trumfy v ruce, a i když nenabízí silný příběh, mechanismy loot & shoot žánru zvládá takřka bez chyby.

Anthem téměř překonal historický prodejní rekord studia, ustavený v roce 2012 s vydáním Mass Effectu 3.

Přesto se lidé z BioWare nachází ve stavu, kdy sice aktivně pracují na opravě hry, která nezabodovala v recenzích, ale současně ta stejná hra téměř překonala historický prodejní rekord studia, ustavený v roce 2012 s vydáním Mass Effectu 3. I s těmito závěry přichází skupina NPD a je jisté, že právě kvůli tomu vnímá BioWare situaci kolem Anthemu úplně jinak. Zvlášť, když do celkových čísel nebyly podle NPD zahrnuty prodeje digitální PC verze, ani hráči, kteří se k Anthem dostali skrze EA/Origin Access.

Zpět ale ke vzkazu Caseyho Hudsona – dále v něm totiž uvádí, že vedle odstraňování aktuálních nedostatků pracují také na tom, aby se mohl naplno rozvinout potenciál jejich hry. Představit si pod tím máme sérii menších eventů, nový příběhový obsah a samozřejmě i komplexní event Cataclysm, který má už v květnu hru značně obohatit a pomoci ji překlenout se do druhé sezóny, která odstartuje na podzim. „Vnímáme skepsi. Nasloucháme vaší kritice a pochybám. Ale i přes to na Anthem usilovně každý den pracujeme,” píše Hudson. V závěru ještě připomíná skutečnost, že Anthem není ultimativní vizí, na základě které teď budou v BioWare vznikat hry – s tímto projektem si studio zkusilo něco trochu odlišného a chystané tituly budou odlišné. Existuje proto naděje, že již potvrzený Dragon Age půjde po stopách předchozích dílů a opět nechá vyniknout to, co v BioWare historicky zvládají nejlíp. Jinými slovy – ano, i my chceme příběhy!

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru