Amnesia: Rebirth, Frictional Games, Amnesia: Rebirth se v novém režimu mění z hororu na adventuru

Amnesia se v novém režimu mění z hororu na adventuru

Potlačeni jsou nepřátelé, nebezpečí i strach. Temná místa se rozjasnila. A přibyly hádanky

Zdroj: Frictional Games
31. 3. 2021
Název: Amnesia: Rebirth Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 20. 10. 2020

Horor Amnesia: Rebirth od švédského studia Frictional Games se nám nakonec navzdory pomalému a rozpačitému úvodu i některým zbytečným chybám velmi líbil. Jako už tradičně u strašidelných her jsem si ovšem i tady stěžoval na nepříliš zajímavý stealth a konfrontaci s nepřáteli. Je to podle mě už taková klasická bolest podobných her. Sice souhlasím s tím, že k budování strachu a napětí určitě přispěje pocit skutečného ohrožení, na druhé straně ale mnohdy frustrující plížení a jeho nedostatky obnaží protivníky až příliš, a bát se tak paradoxně přestanete. Ať už vás lekačky a nepřátelé děsí, anebo naopak štvou, v každém případě by vás mohl oslovit nový Adventure Mode.

Kreativní šéf projektu Fredrik Olsson říká, že nový režim připomíná spíš dobrodružství Indiana Jonese.

Stručně řečeno si hru užijete bez monster, respektive jejich útoků a dalších ohrožení. Můžete si tak podle autorů lépe vychutnat příběh a hádanky. Změny ale zachází do větších podrobností, než by se mohlo na první pohled zdát. Adventure Mode už je k dispozici na Steamu, GOGu i Epic Games Storu a titul navíc nabízí exkluzivní čtyřicetiprocentní slevu. PS4 verze se tohoto režimu dočká za pár týdnů. Podrobnosti už vysvětlují samotní vývojáři třeba v novém videu.

Je to podle nich úplně nový způsob, jak si užít dramatický příběh Tasi Trianon. Čeká na vás stejný scénář, prostředí i původní hádanky, ale potlačeny jsou stresující prvky. Když pomineme skutečnost, že samotné téma je velmi dramatické a lokace přinejmenším znepokojivé. Kreativní šéf projektu Fredrik Olsson ale říká, že nový režim připomíná spíš dobrodružství Indiana Jonese.

Jádro hry se nezměnilo, její části však ano. Z titulu zmizela všechny smrtelná setkání s monstry, která vás mohou jinak připravit o život. Příšery tu zůstaly, ale neútočí. Stejně tak už Tasi nepronásledují různé trýznivé zvuky a vizuální efekty, které ovlivňovaly její úroveň strachu. Původně velmi temná místa jsou nyní mnohem lépe osvětlena a celkově jasnější, aby hráč místo úzkosti a klaustrofobie pocítil chuť prostředí více bez obav zkoumat. Adventure Mode navrch přidává několik bonusových hádanek.

Autoři věří, že nový režim zaujme každého, kdo má rád dobré příběhové adventury. Fredrik Olsson říká, že ne každý má rád horory a vývojáři chtějí, aby si i takový hráč mohl užít příběh Tasi. Je to podle něj něco velmi podobného, co udělali už u své předchozí hry Soma, kde vydali takzvaný Safe Mode. Ten také monstra ve hře ponechal, ale už nepředstavovala hrozbu. Fredrik Olsson vzpomíná, že si hráči režim velmi pochvalovali a otevřel titul mnohem širšímu publiku, což věří, že se bude opakovat i u Amnesie.

Protivníci opravdu někdy mohou spíš než děs vzbuzovat frustraci a představují jakési nevítané „vyrušení“ u jinak klasické adventury.

I když sám v hororech hledám napětí a bojím se u nich rád, tuhle možnost volby velmi chválím a vítám. Protivníci totiž opravdu někdy mohou spíš než děs vzbuzovat frustraci a představují jakési nevítané „vyrušení“ u jinak klasické adventury. Novinka představuje skvělou alternativu pro ty, kteří preferují story před strachem. Amnesia: Rebirth se tak stává potenciálně velmi zajímavou volbou pro ty, kteří mají rádi adventury, ale vůbec se nezajímají o horory. Protože adventuření a skutečných nápaditých hádanek je ve hře opravdu hodně. Nejedná se samozřejmě o náhradu za původní hru, ale alternativu.

Autoři jsou podle svých slov zvědaví, co na novinku řekneme. A netají se tím, že by rádi povzbudili prodeje hry. Studio se v polovině března pochlubilo, že Amnesia: Rebirth prodala přes 100 tisíc kopií a zatím si na sebe nevydělala, ale vývojáři věřili, že se tak brzy stane a hra se bude dál prodávat. Ve stejnou chvíli se pro srovnání pochlubili, že Soma má na kontě jen na PC přes 1 milion prodaných kopií. Vývojáři naopak v nedávném rozhovoru pro PC Gamer vyloučili plány na VR verzi.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru